Gå til innhold

Har alle barneforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det ikke, har tenkt at velferdsstaten gir den behandling som er nødvendig om barna skulle bli syke eller skadde. 

Men etter å ha snakket med venner og kolleger får jeg inntrykk av at man burde ha barneforsikring, så dette må jeg sette meg inn i. Har dere forsikring på deres barn?

Anonymkode: d74d4...adc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde forsikring på våre barn, eldste født i 1991 og yngste i 2000 og de har forsikring på sine, det er mye velferdsstaten dekker men det er også mye den ikke dekker.. 

Anonymkode: 1d482...4e3

• Liker 1
Skrevet

Ja begge. Også uføretrygd forsikring 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja har skade/behandling/uføre forsikring på yngstemann, og fordelen er jo at han kan videreføre denne uten legesjekk/selv erklæring når han blir voksen.

Det koster såpass lite og nedsiden er stor ved skade så tør ikke å være uten, stoler ikke 100% på det offentlige lengre så privat behandling via forsikring er en sikkerhet.

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig. 

Alle klager på USA. Men jammen er det sterkt behov for forsikring her i Norge også.

Anonymkode: 23407...2d5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kommer definitivt til å skaffe det. Det offentlige helsevesenet i Norge blir neppe bedre med årene. :(

Anonymkode: 8eb2c...3ff

• Liker 1
Skrevet

Ja og rimlig glad vi tegnet. Skulle de nå tegnet hadde de ikke gått uføreforsikring kun ulykke pga de fikk epilepsi 

Anonymkode: 2c108...e92

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Nei. Blir rimelig hissig av de annonsene som dukker opp og mer eller mindre shamer de som ikke tegner barneforsikring også. Skamløst.

Anonymkode: 7674b...c30

• Liker 14
Skrevet

Mange velger å ikke ha det. Vi har det på grunn av uføreføredekning, og at barna enkelt får uføreforsikring når de blir voksne. 

Anonymkode: f837b...7f6

• Liker 1
Skrevet

Ja og det er fordel å tegne tidlig. Ellers risikerer en at enkelte helseproblemer ikke dekkes dersom det utgjør risiko for følgetilstander på senere tidspunkt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Anbefaler sterkt barneforsikring. Dersom en ulykke eller sykdom og barnet blir delvis ufør, vil de ha en lav trygd resten av livet og kunne havne i fattigdom. Dersom en ulykke og behov for rullestol, kan man måtte bygge om huset. Vi bygget om for over fem millioner, fikk dekket 40.000 av arkitekttegningene og 65.000 for ombygging.

Vi har gått fra elbil som nesten ikke kostet noe, til en svær handikapbil som koster en formue å ha.

I perioder har vi hatt pleiepenger, men de har ikke dekket hele mannen sin lønn. Jeg har måttet ta en del permisjon uten lønn. Vi har bare fått en veldig liten andel med feriepenger når vi får pleiepenger. Vi har måttet kjøpe masse som ikke dekkes. Og i perioder har vi gått uten noe inntekt fordi vi har ventet på at NAV skulle behandle søknad om pleiepenger. Opplevde også en gang at jeg hadde jobbet tre timer for mye, da trakk de meg 11.000 i lønn pga juks.

Velferdsstaten er fin å ha, men den dekker absolutt ikke alt. 

Anonymkode: f56f9...238

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke det. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Anbefaler sterkt barneforsikring. Dersom en ulykke eller sykdom og barnet blir delvis ufør, vil de ha en lav trygd resten av livet og kunne havne i fattigdom. Dersom en ulykke og behov for rullestol, kan man måtte bygge om huset. Vi bygget om for over fem millioner, fikk dekket 40.000 av arkitekttegningene og 65.000 for ombygging.

Vi har gått fra elbil som nesten ikke kostet noe, til en svær handikapbil som koster en formue å ha.

I perioder har vi hatt pleiepenger, men de har ikke dekket hele mannen sin lønn. Jeg har måttet ta en del permisjon uten lønn. Vi har bare fått en veldig liten andel med feriepenger når vi får pleiepenger. Vi har måttet kjøpe masse som ikke dekkes. Og i perioder har vi gått uten noe inntekt fordi vi har ventet på at NAV skulle behandle søknad om pleiepenger. Opplevde også en gang at jeg hadde jobbet tre timer for mye, da trakk de meg 11.000 i lønn pga juks.

Velferdsstaten er fin å ha, men den dekker absolutt ikke alt. 

Har keg forstått det riktig at dere kun fikk dekket 100 000 av alle de utgiftene dere har hatt? 

Anonymkode: a4b6d...280

Skrevet

Har hatt barneforsikring i noen år nå ja, og har fått behov for den. Måtte krangle meg til utbetalingen, men det ordna seg.

Anonymkode: 99893...c20

Skrevet

Aldri tenkt på det faktisk. Er det noen anbefalinger? 

Anonymkode: 69ae0...0d4

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har det ikke, har tenkt at velferdsstaten gir den behandling som er nødvendig om barna skulle bli syke eller skadde. 

Men etter å ha snakket med venner og kolleger får jeg inntrykk av at man burde ha barneforsikring, så dette må jeg sette meg inn i. Har dere forsikring på deres barn?

Anonymkode: d74d4...adc

Ja, jeg har barneforsikring. Jeg liker å ha den ekstra sikkerheten. 

Anonymkode: 83abc...cb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har keg forstått det riktig at dere kun fikk dekket 100 000 av alle de utgiftene dere har hatt? 

Anonymkode: a4b6d...280

Ja, samt at vi etter lang tid med søknader, avslag, klager osv nå har fått innvilget grunnstønad og hjelpestønad, men det dekker ikke utgiftene vi har fått etter ulykken. Man får ingenting til ombygging. Bortsett fra det til arkitekt. Jeg har hørt om noen som har fått litt mer, men da har de hatt veldig lav inntekt. Vi har vanlig inntekt.

Dersom man har et hus som er livsløpstandard er det jo en mindre ting, men det hadde ikke vi. Vi hadde også trapp opp til huset.

Skrevet

Vi har ikke det. Det er alltid så mange unntak og heldigvis får de færreste bruk for det, det er helt bevisst at vi ikke har det. Mye de reklamerer for er gratis gjennom folketrygden. Vi har godt med sparepenger ellers.
Jeg tror jeg vil tegne en uføreforsikring på barna når de blir litt eldre/er studenter. 

Anonymkode: 09cfe...df7

• Liker 5
Skrevet

Ja, topp forsikring med alt fra penger til ombygging dersom det er behov for det, uføreforsikring, penger om det blir alvorlig sykdom osvosv.

Jeg er uføretrygdet og nav satt uføretidspunktet mitt til jeg var 16, hadde mine foreldre hatt en slik forsikring hadde jeg hatt bedre økonomi nå.

Anonymkode: e42ab...d63

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå som de begynner å bli store er nok den største fordelen at de får videreføre forsikringen uten ny helseattest når de blir voksne. Kjedelig om det oppstår et eller annet helserelatert problem som gjør at man enten ikke får helseforsikring, må betale veldig mye for den, eller at den begrenses til å ikke gjelde det som feiler dem. De har også uføredekning slik at de får litt mer enn hva NAV gir om de skulle blir ung ufør.

Jeg kan f.eks. ikke lenger flytte min egen helseforsikring fordi jeg bl.a. har hatt noen leddproblemer som da ville blitt utelukket (og jeg anser det som mer sannsynlig at jeg blir sykere av noe som allerede feiler meg enn at noe helt nytt oppstår). Dette er også grunnen til at jeg alltid har hatt min egen forsikring ved siden av det jeg får på jobb, ikke alle har en god ordning for videreføring om man bytter jobb og trenger ny forsikring, og har blitt syk i mellomtiden.

Anonymkode: 2b93f...1cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...