Gå til innhold

Hvis du hadde sett igjen noe du så på tv som barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller har sett noe? Gjorde det inntrykk på deg på noen måte? Ting ser jo helt annerledes ut når man blir voksen. NRK har lagt ut gamle nyhetssendinger og jeg så et klipp jeg hadde sett da jeg var barn og akkurat det de sa da husket jeg. Det var  rart og gjorde litt inntrykk på meg, men det gjorde det den gangen også.

Anonymkode: ca418...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Syns det er rart å se igjen noe fra barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (Akkurat nå):

Fraglene 😆😆😆

 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Franklin, sesam stasjon, plonsters, mumfie, MUMMITROLLET. Og disney når jeg ble bittelitt større barn

Anonymkode: 46509...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig glad i "Det var en gang et menneske" og "Arkadia - reisen til jordas indre".

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så første episode av "Mysteriet med det levende lik", som jeg så på som liten. Fant den på YouTube. Trodde jeg skulle le av hvor redd jeg ble den gangen, men neida, klippet når de finner liket i vannkanten er fortsatt kjempeskummelt 😅 Hva i alle dager var det vi så på i 1992...

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narnia ❤️ Fortsatt fin!

Anonymkode: 2d895...bcf

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pompel og Pilt er ikke fullt så skremmende nå.

Endret av makkapakka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere av de... "Mysteriet med det levende lik" "Borgen skole" "Vestavind "Offshore".. Forstår jo mye mer nå, og har mer de "voksnes" perspektiv, mens jeg den gang holdt med barna/ungdommene og drømte om å bli som dem når jeg ble stor ;) Allikevel frembringer det ikke så mye annet enn nostalgi og i de første episodene  litt "Herregud, så dårlige skuespillerne var før".. 

Og ja, scenen med liket er fortsatt skummel.. 

Anonymkode: 82a25...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg kunne se igjen Brogeen og Den Magiske Melodien, men det kommer aldri til å skje da tapen brant opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så igjen den første sesongen av Pokémon for noen år siden, jeg likte det fortsatt veldig godt men denne gangen så lo jeg mye fordi jeg forsto alle de dårlige ordspillene 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett noen barne-TV episoder fra forskjellig. Der foreldrene har vært sinte eller oppgitte på barna for noe. Da jeg var liten syns jeg de var kjempesinte. Da jeg så det som voksen virket de ikke sinte i det hele tatt.

Jeg husker også O Tidemann i Sesam stasjon som veldig streng. Men han var jo ikke det når jeg så det igjen. Erling i Erling og Bernt husker jeg også som veldig sint, men han var jo egentlig ikke det da. Rart dette egentlig 😄

Anonymkode: ca418...218

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (På 7.2.2024 den 2.15):

Jeg så første episode av "Mysteriet med det levende lik", som jeg så på som liten. Fant den på YouTube. Trodde jeg skulle le av hvor redd jeg ble den gangen, men neida, klippet når de finner liket i vannkanten er fortsatt kjempeskummelt 😅 Hva i alle dager var det vi så på i 1992...

Serien er å finne i NRK-s nettarkiv, der kvaliteten er bedre på YouTube:

https://tv.nrk.no/serie/mysteriet-med-det-levende-lik

Liket i vannkanten er egentlig ikke så skummelt, men det forfalne, tomme huset som de senere går inn i, kunne sikkert gi barn drømmer om det ene eller det andre.

Anonymkode: 06301...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har sett noen barne-TV episoder fra forskjellig. Der foreldrene har vært sinte eller oppgitte på barna for noe. Da jeg var liten syns jeg de var kjempesinte. Da jeg så det som voksen virket de ikke sinte i det hele tatt.

Jeg husker også O Tidemann i Sesam stasjon som veldig streng. Men han var jo ikke det når jeg så det igjen. Erling i Erling og Bernt husker jeg også som veldig sint, men han var jo egentlig ikke det da. Rart dette egentlig 😄

Anonymkode: ca418...218

Og da skjønner man også at barn kan reagere og føle at de får kjeft, mens den voksne ikke mente det sånn. 

Jeg fant fram Maika fra verdensrommet" for noen mnd siden og fyttegrøss så dårlig det var. 

Tenker innimellom på Kolargol og skulle gjerne sett det igjen. Og "Bamse, verdens sterkeste bjørn" 

Anonymkode: c8b02...1e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og da skjønner man også at barn kan reagere og føle at de får kjeft, mens den voksne ikke mente det sånn. 

Jeg fant fram Maika fra verdensrommet" for noen mnd siden og fyttegrøss så dårlig det var. 

Tenker innimellom på Kolargol og skulle gjerne sett det igjen. Og "Bamse, verdens sterkeste bjørn" 

Anonymkode: c8b02...1e7

Bamse må seriøst ha gått på steroider 😂 Han og Skippern lol. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maskinfører skrev (1 time siden):

Sesam Stasjon :D 

Jeg har fortsatt Max Mekker bamsen min 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Jeg har fortsatt Max Mekker bamsen min 😄

Ja jeg også den med kurv tøfler eller åssen det var :D  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å se Pompel og Pilt som godt voksen. Skjønner godt at jeg ble livredd da jeg så det som barn 😂

Anonymkode: 68f51...636

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...