Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #121 Skrevet 31. januar 2006 Men uansett, dette er en fillesak. Det mer graverende er Hamas med charter om tilintetgjøring av Israel i flertall. Vi får se om penger er like viktig for dem, og om de velger å kjøre samme linja som tidligere når de vet at 70% av budsjettet deres kan forsvinne. Denne andelen av budsjettet er jo bistand fra vestlige land.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #122 Skrevet 31. januar 2006 Jeg blir jo ikke så veldig opphisset over at noen brenner et hjemmelaget norsk flagg. Det er jo bare ett flagg - klarer ikke å samle de store følelsene rundt akkurat det. Mer skremmende dersom det skulle begynne å bli terroraksjoner. Tror det er viktig å ha i bakhodet at ikke ALLE muslimer oppfører seg slik. Det er ekstremistene. Og vi må heller ikke glemme at den norske avisen som trykket disse bildene er en kristen ekstremistisk avis. Tror ikke den redaktøren tenkte så mye på ytringsfriheten, det var nok mer for å sverte islam. Ærlig talt, hva er poenget med å drive å sverte andre religioner. Ikke særlig kristen tankegang spør du meg. Det du vil at andre skal gjøre mot deg osv.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #123 Skrevet 31. januar 2006 Tror ikke den redaktøren tenkte så mye på ytringsfriheten, det var nok mer for å sverte islam. Ærlig talt, hva er poenget med å drive å sverte andre religioner. Ikke særlig kristen tankegang spør du meg. Det du vil at andre skal gjøre mot deg osv. ← Det er sant. Synes de kristne kan overlate religionskritikken til oss ateister! Vi er iallfall troverdige og folk vet vi ikke har noen skjulte agendaer!
Utenriksmedister Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #124 Skrevet 31. januar 2006 (endret) Jeg trodde du var personen som ropte etter nyanser, jeg. Blir lite nyansert hvis du velger å sitte i skyttergrava di, og fortsette å sette oss enkeltindivider som ikke har helt samme mening som deg i en gruppe. Det er faktisk flere i denne tråden med forskjellige meninger og bakgrunner, men det er kanskje ikke lett å se da vi alle er gjester. Akkurat som det ikke er lett å skjønne at arabere har ulike meninger da de alle er brune ← Dette er ikke noe spørsmål om de er grønne eller rosa eller brune. Det er heller ikke arabere generelt som er problemet - det er den islamske religion som er problemet. Det finnes arabere som er kristne også. Vet ikke om det finnes arabere med andre enn kristne og islamsk religion, men det finnes helt klart de som verken tror på Jesus eller allah. Men Hamas som har vunnet valget er islamsk, og har som mål å innføre sharialover(stakkars kvinner) samt å slette Israel fra verdenskartet. Nå blir det overtall av muslimer i europa, så dere får heller konsentrere dere om å sy burka damer. . Det er ikke oss menn som lider mest under islamsk styre - det er dere kvinner og likestillingen. Endret 31. januar 2006 av Utenriksmedister
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #125 Skrevet 31. januar 2006 Folk som sa at jorden ikke var flat var respektløse mot kristendommen.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #126 Skrevet 31. januar 2006 hehe, mange smarte folk som skal ha sitt å si: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1210860.ece "I forbindelse med en sak om den muslimske oppstanden mot dansk og norsk avbildning av profeten Muhammed, bruker den jemenittiske nettavisen Yemen Observer et bilde av generalsekretær Per Edgar Kokkvold og kaller ham «den danske redaktøren»." http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1210859.ece "- Mujahedin har mange mål i Danmark. Veldig snart vil dere angre dette, heter det også, i tillegg til en forvirret trussel der det står at «Danmark blir den neste, etter Storbritannia og Sverige."
Utenriksmedister Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #127 Skrevet 31. januar 2006 hehe, mange smarte folk som skal ha sitt å si: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1210860.ece "I forbindelse med en sak om den muslimske oppstanden mot dansk og norsk avbildning av profeten Muhammed, bruker den jemenittiske nettavisen Yemen Observer et bilde av generalsekretær Per Edgar Kokkvold og kaller ham «den danske redaktøren»." http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1210859.ece "- Mujahedin har mange mål i Danmark. Veldig snart vil dere angre dette, heter det også, i tillegg til en forvirret trussel der det står at «Danmark blir den neste, etter Storbritannia og Sverige." ← Dette er jeg ikke overrasked over. Dette er helt vanlig om man sier noe mot islam.
LarsLarsere Skrevet 31. januar 2006 #128 Skrevet 31. januar 2006 Det er ikke bare noen få luringer - de blir hjernevasket av de religiøse lederene fra barnsben av. ← japp. Religion= Hjernevasking. Hvilket videre gang på gang på gang fører til krig og dritt.
LarsLarsere Skrevet 31. januar 2006 #129 Skrevet 31. januar 2006 Ja, vi kan jo si det samme om oss, eller forholder vi oss til flaggbrenningen på samme måte, at det er noen få ekstremister bare, så det er ingenting å bry seg om. Hvorfor da denne tråden og opphetede diskusjonen om det? Min mening er at vi får svar på tiltale. ← Hvem er vi? Jeg har tatt avstand fra organisert relgion siden jeg gikk i barnehagen (jmf begge parter), og blir provosert når nordmenn på generelt grunnlag der nede får ordre om og forlate Gaza. Jeg er verken glad i norske kristne aviser/ magasiner eller dem som brenner flagg pga tegninger av en fyr som levde for hauger av år siden.
Diktern Skrevet 31. januar 2006 #130 Skrevet 31. januar 2006 Dumt av denne kristen-avisa å trykke disse karikatur-tegningane, det var svært unødvendig. Men jeg må si jeg synes det vitner om lite innsikt når muslimene brenner vårt flagg på grunn av ei avis med minimalt "publikum"... Snakk om å skjære alle over en kam!
LarsLarsere Skrevet 31. januar 2006 #131 Skrevet 31. januar 2006 Dumt av denne kristen-avisa å trykke disse karikatur-tegningane, det var svært unødvendig. Men jeg må si jeg synes det vitner om lite innsikt når muslimene brenner vårt flagg på grunn av ei avis med minimalt "publikum"... Snakk om å skjære alle over en kam! ← enig!
mari Skrevet 31. januar 2006 #132 Skrevet 31. januar 2006 Dumt av denne kristen-avisa å trykke disse karikatur-tegningane, det var svært unødvendig. Men jeg må si jeg synes det vitner om lite innsikt når muslimene brenner vårt flagg på grunn av ei avis med minimalt "publikum"... Snakk om å skjære alle over en kam! ← når ble Jyllandsposten en avis med minimalt "publikum", for den norske avisen, Magazinet har jo faktisk bare skrevet en faksimille fra Jyllandsposten, noe som faktisk flere andre større norske aviser også har gjort, dog mest på nettet. Til diskusjonen; 1. Jyllandsposten valgte å lage en nyhet ved å utlyse en konkuranse som de viste at ville føre til en konflikt. I min menning skal ikke en avis lage nyheter, de skal formidle de. 2. Magazinet og de andre norske avisene valgte bevist å benytte denne faksimillen, med god viten om reaksjonene som allerede hadde kommet på disse tegningene. I min menningen vitner det om så liten respekt for andre mennesker sin menning at jeg får vondt i magen bare ved å tenke på det (helt sant ) 3. Koranen er bygget på det gamle testamentet, det er her det står at man ikke skal lage et bilde av profeten fordi Gud er så stort at menneske ikke har evnene til å visualisere han og skal heller ikke forsøke å gjøre dette. 4 Hvis du leser litt nøyere i nyhetene så ser du at det ikke er veldig mange som er med på disse demonstrasjonene i gata, eks. i Saudi Arabia var det ca 100 stk som demonstrerte mot den Danske ambasade. 5 Det er aldri greit å komme med drapstrusler eller andre trusler, men disse drapstruslene kom fra enkelt personer som er sinte og det er det ikke så mye å gjøre med, derav de kan mota 20 drapstrusler, fordi de kommer fra individer... 6 Islam i seg selv er en fredlig religion og de fleste muslimer er like snille og grei som de fleste kristne, men det finnes altså dritsekker i alle religioner (og ateister, bare for å ta med oss også), og en drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge, religion etc.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #133 Skrevet 1. februar 2006 Jeg innrømmer nå åpenlyst at jeg er rasist. Jeg har sterke fordommer mot muslimer!!! de folka der nede oppfører seg ikke mot mennesker. ser stadig bilder der de brenner flagg, kaster stein, stjeler... og det er alltid sånne store folkemengder som er klin gærne. grøss!
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #134 Skrevet 1. februar 2006 Dumt av denne kristen-avisa å trykke disse karikatur-tegningane, det var svært unødvendig. Men jeg må si jeg synes det vitner om lite innsikt når muslimene brenner vårt flagg på grunn av ei avis med minimalt "publikum"... Snakk om å skjære alle over en kam!← Ikke bare snakker du om det, du gjør det også! Glimrende eksempel!
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #135 Skrevet 1. februar 2006 Ikke bare snakker du om det, du gjør det også! Glimrende eksempel! ← Var det ikke muslimer, da? En smule flisespikkeri ute og går.
aline Skrevet 1. februar 2006 #136 Skrevet 1. februar 2006 bare sånn for dere som mener alle muslimer brenner flagg, for det har dere sett på nyhetene i det siste... det er MANGE muslimer som ikke kommer på tv. det er forskjell på muslimer som individer, noen er kranglete og opprørske og kommer på tv fordi de brenner flagg og protesterer mot norge og danmark. de kommer gjerne også fra land der det ikke akkurat fungerer like bra som vi er vant til, fra regjering og slikt. det er gjerne mer uroligheter, krig, fattigdom. som igjen gjerne avler annen oppførsel en rolige land, uten krig og som ikke har samme trangen til materielle goder. men du har faktisk også muslimer som ikke er kranglete og opprørske, mange også til og med. men siden vi ikke ser dem på tv eller leser om dem i avisene, så kan de ikke finnes, kan de vel? på lik linje med at siden ikke jeg og naboen kommer i mediene, så finnes ikke vi. si f.eks dersom hele skien var sterkt imot tegningene som har blitt publisert, de gjorde ikke noe stort for å vise det, men de støttet det ikke. det har ikke blitt filmet eller skrevet noe om skien i mediene, fordi de ikke gjør noe spesielt rundt dette, så ingen vet jo at skien er imot handlingene. vil det si at skien ikke finnes?
Vaktmester'n Skrevet 1. februar 2006 #137 Skrevet 1. februar 2006 (endret) sdf Endret 1. februar 2006 av Vaktmester'n
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #138 Skrevet 1. februar 2006 det er forskjell på muslimer som individer, noen er kranglete og opprørske og kommer på tv fordi de brenner flagg og protesterer mot norge og danmark. ← Jepp, muslimer er individer, derfor finner jeg det merksondig at muslimske ledere går ut og sier at bildene har fornærmet en milliard muslimer.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #139 Skrevet 1. februar 2006 Selvfølgelig finnes det muslimer som er helt ok. men jeg synes det er for mange som oppfører seg helt mongo og som rabiate dyr til at jeg klarer å ikke ha fordommer. sorry, men det er så mye mas med de folka der til at jeg takler dem. tyr til vold hver gang det ikke går deres vei. møkkareligion!
mari Skrevet 1. februar 2006 #140 Skrevet 1. februar 2006 nå har det stortsett fornærmet "alle" muslimer personlig, selvom de ikke protesterer, samme som "en hver" kristen blir personlig fornærmet hvis noen skjender Gud. dette er en generalisering, derav gåsetegn! Hvis du spør en menig dansk eller norsk muslim vil de sansynligvis si at de har blitt personlig fornærmet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå