Gå til innhold

Hvordan kle seg så en skjuler vekttap? (Sykdom)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 40 som har gått litt ned i vekt og det synes. Grunnen er (alvorlig) sykdom. Jeg prøver å ikke ha så mye fokus på sykdom, og vil gjerne være litt bevisst på hvordan jeg kler meg for å unngå så mye spørsmål. 

Jeg vet at lyse farger kan være lurt, men det passer dårlig med været nå, men kan selvsagt ha lysere overdeler under jakker. Jeg vet at samme farge på hele antrekket blir ofte sett på som «slankende» så det prøver jeg å unngå.  

Er det best å putte poloer, og bluser nedi linningen eller bedre å ha utenpå. Jeg vil helst ikke se frumpy ut heller, så normalt dytter jeg pent nedi, men er åpen for forslag. Jeg er glad i skjørt, og der kan jeg jo velge litt med volum, bare det ikke ser ut som jeg drukner i dem da 🤣🙈 Skjørt er også lettere nå pga vekttapet. Buksene passer ikke så godt. 

Jeg regner jo med å gå opp igjen når jeg (evt) kommer meg, men hva gjør jeg nå og fremover? Jeg fortsetter å gå ned i vekt og orker ikke fokus på det. Jeg blir selvsagt fulgt opp av helsepersonell og får behandling, så det er mer bekjente jeg vil dekke det til for. 

Setter pris på hjelp 💚

Anonymkode: 48f62...e19

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag på lag, og baggy klær.

Når jeg var for tynn, så frøs jeg hele tiden, og da var det godt med mye klær.

Trenger ikke lyse farger, du kan godt bruke masse farger. Finn klær du får frem øyenfargen din i, eller som komplementerer hud og hår.

Bruk rouge, det også kan du kose deg med nå. Du trenger ikke legge den under kinnbeina for å se slankere ut, du kan legge den sånn at du ser sunnere ut.

God bedring og lykke til❤️

Anonymkode: 3b825...053

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lag på lag, og baggy klær.

Når jeg var for tynn, så frøs jeg hele tiden, og da var det godt med mye klær.

Trenger ikke lyse farger, du kan godt bruke masse farger. Finn klær du får frem øyenfargen din i, eller som komplementerer hud og hår.

Bruk rouge, det også kan du kose deg med nå. Du trenger ikke legge den under kinnbeina for å se slankere ut, du kan legge den sånn at du ser sunnere ut.

God bedring og lykke til❤️

Anonymkode: 3b825...053

Tusen takk for både råd og lykkeønskninger 🩵

Jeg bruker farger, så tenkte mest på at nå er ikke tiden for «kun svart» og «de lange linjer», men gjerne heller noe annet. Klærne jeg alt har er klær jeg liker, og stort sett har følt meg vel med. Litt varierende hva som passer nå da. Jeg er litt redd for å gå med for baggy klær også, da det er lett at en drukner litt i det. Lag på lag er nødvendig i hvertfall 🤣🥶 Ekstra ullshorts i tillegg til ullstillongs osv. Jeg svømmer i Ulvanggenseren min da, men bruker den likevel…

Rouge var et godt tips, det er ikke noe jeg bruker til vanlig, men det hadde nok hjulpet. 

Takk igjen 💚

Anonymkode: 48f62...e19

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den Hest-genseren som alle har?

Anonymkode: a8834...1b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med den Hest-genseren som alle har?

Anonymkode: a8834...1b7

Takk for dagens latter 🤣🤣🤣🤣 Håper det ikke var seriøst, siden jeg ler godt her 🤣🙈 

Tror jeg står over, men takk for tipset 😁🥴🐴

Anonymkode: 48f62...e19

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk ned 30 kilo over en periode på 8 mnd pga sykdom og fant raskt ut at å forsøke skjule det var omtrent håpløst :( jeg fant også ut at vide og baggy klær fikk meg til å se ennå sykere ut. Klær som passer er alltid bedre enn å forsøke skjule kroppen sin enten man er sånn eller slik.. 

Anonymkode: 549cd...429

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror desverre ikke det er så lett å skjule. Vekttap synes alltid veldig godt i ansiktet. 

Ønsker deg god bedring og håper det går bra med deg.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg gikk ned 30 kilo over en periode på 8 mnd pga sykdom og fant raskt ut at å forsøke skjule det var omtrent håpløst :( jeg fant også ut at vide og baggy klær fikk meg til å se ennå sykere ut. Klær som passer er alltid bedre enn å forsøke skjule kroppen sin enten man er sånn eller slik.. 

Anonymkode: 549cd...429

Jeg føler, men det er mulig bare meg da, at når en tar på for baggy klær så drukner en litt, og det er klassisk det mange med (anorektisk) spiseforstyrrelser gjør, og det hjelper lite. Litt løsere er en ting da. Trenger gjerne ikke helt tettsittende så en kan se alt, men prøve å finne en mellomting. 

 

Lizard skrev (4 minutter siden):

Tror desverre ikke det er så lett å skjule. Vekttap synes alltid veldig godt i ansiktet. 

Ønsker deg god bedring og håper det går bra med deg.

Ja det vises i ansiktet… Jeg hadde likevel et håp om å skjule litt på kroppen.. Er så slitsomt med kommentarer.. Tusen takk! 💚

Anonymkode: 48f62...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

jeg gikk ned 30 kilo over en periode på 8 mnd pga sykdom og fant raskt ut at å forsøke skjule det var omtrent håpløst :( jeg fant også ut at vide og baggy klær fikk meg til å se ennå sykere ut. Klær som passer er alltid bedre enn å forsøke skjule kroppen sin enten man er sånn eller slik.. 

Anonymkode: 549cd...429

Jeg trykket for raskt på send. Takk for svar, og håper det går bedre med deg nå 💚

Anonymkode: 48f62...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for dagens latter 🤣🤣🤣🤣 Håper det ikke var seriøst, siden jeg ler godt her 🤣🙈 

Tror jeg står over, men takk for tipset 😁🥴🐴

Anonymkode: 48f62...e19

Jo, det var faktisk seriøst ment. Ingen ser tynnere ut i de genserene, for å si det sånn 🙈

Anonymkode: a8834...1b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er en kvinne på 40 som har gått litt ned i vekt og det synes. Grunnen er (alvorlig) sykdom. Jeg prøver å ikke ha så mye fokus på sykdom, og vil gjerne være litt bevisst på hvordan jeg kler meg for å unngå så mye spørsmål. 

Jeg vet at lyse farger kan være lurt, men det passer dårlig med været nå, men kan selvsagt ha lysere overdeler under jakker. Jeg vet at samme farge på hele antrekket blir ofte sett på som «slankende» så det prøver jeg å unngå.  

Er det best å putte poloer, og bluser nedi linningen eller bedre å ha utenpå. Jeg vil helst ikke se frumpy ut heller, så normalt dytter jeg pent nedi, men er åpen for forslag. Jeg er glad i skjørt, og der kan jeg jo velge litt med volum, bare det ikke ser ut som jeg drukner i dem da 🤣🙈 Skjørt er også lettere nå pga vekttapet. Buksene passer ikke så godt. 

Jeg regner jo med å gå opp igjen når jeg (evt) kommer meg, men hva gjør jeg nå og fremover? Jeg fortsetter å gå ned i vekt og orker ikke fokus på det. Jeg blir selvsagt fulgt opp av helsepersonell og får behandling, så det er mer bekjente jeg vil dekke det til for. 

Setter pris på hjelp 💚

Anonymkode: 48f62...e19

Boblejakke !! Vide gensere.

Og husk solpudder og rouge i kinna for å se friskere ut. 

Anonymkode: c9ffa...628

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løse bukser, litt sånn som dronningen går med

Anonymkode: d5b22...f3f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slitt med å holde vekt grunnet kronisk sykdom siden jeg var ung. I dag bruker jeg klær som passer kroppen min. Ikke for store, ikke for trange plagg. Jeg bruker ofte klassiske plagg og farger, kombinert med f.eks pasteller 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer selv hva du vil snakke om, og har lov til å sette grenser ❤  Du trenger ikke skjule eller skamme deg over hverken sykdommen eller kroppen din eller hva duvil snakke om.

Anonymkode: 7cab6...b5b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk dere! 💚

Jeg har ikke fått varsel her, vet ikke hvorfor, men beklager sen tilbakemelding! 

Jeg tror en mellomting mellom ikke for baggy, og ikke åletrange nok er det beste som flere er inne på. Jeg prøver å sette grenser når folk spør, men jeg skulle ønske jeg bare fikk lov til å leve, og slapp kommentarer. Jeg ser det selv så trenger ikke kommentarer, og blir fulgt opp. Noen kommenterer nok for de bryr seg, men tipper noen bare er nysgjerrige også. 

Takk igjen dere! 

Anonymkode: 48f62...e19

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Siden du går med skjørt så kan du gå med tights med pels inni. Det gjør at beina ser litt tykke ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...