AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #61 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): jeg synes det er dobbeltmoralsk å bruke 42 meter i kastene og tak som flyr av som eksempel på alvoret i nord, samtidig som nøyaktig det samme scenariet på Jæren rundt jul blir bagatellisert. Tror dere virkelig det er noe spesielt med tak som flyr av? Anonymkode: 7b1fa...d57 Men de i nord vet ikke hvor Jæren er. Og om det samme skjer, er ler de bare av det "for de har 5 meter snø og orkan annakvar dag" Anonymkode: 317c7...fcb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #62 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Igjen, du må nesten ta deg en tur til Oslo. Nordlendinger må være noe av de mest nedlatende og ignorante menneskene jeg vet om. Skolesystemet i nord bør gjøres om, så kanskje dere får noe innsikt i hvordan ting funker sør før Bodø. Anonymkode: 317c7...fcb Jeg har da ofte vært i Oslo. Både under fine forhold og "tøffe" forhold. Husker spesielt jeg var der en gang det var "mye" vind, som Oslo-folk kalte det. Jeg kalte det frisk bris. Det virker ikke som om at Oslo-folk aner hva vær egentlig kan være og hva det kan gjøre, og det speiler du godt i denne debatten. Jeg er klar over at 30 cm med snø skaper mer problemer i Oslo enn her jeg bor, men det er fortsatt ikke "ekstremvær". At 30 cm med snø skaper problemer må også Oslo-folk ta på sin egen kappe, når de ruller rundt på sommerdekk hele året, fordi de ikke er vant med vær. Anonymkode: da526...2c7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 29. januar 2024 #63 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja jeg tror det er der skoen trykker. Selv blir jeg ikke irritert av mediedekning av østlandet ved mye vær, men jeg tenker jo at det blir litt mye når nrk, dagbladet, vg osv har 8 forside-artikler løpende døgnet rundt i flere dager. Og jeg ser jo at venner sørpå sender bilder og meldinger til meg om hva slags vær de trosser... også er det "helt vanlig vær" for meg sånn ca hele vinteren. Jeg blir ikke sinna eller irritert av det, det er mer bare litt komisk og merkelig, og tidvis litt sytete. Nrk skriver ingenting om alle ukene med speilholke eller sørpevann jeg trosser... 🤭 Jeg syns uansett det er spennende med vær, men man trenger ikke løpende forside med rød skrift og LIVE!!! over hele linja over at det er glatt på fortauene i Oslo, i VG liksom... kan de ikke holde det til lokalavisa eller ha EN rubrikk for det i aviser på nett? (Det gjelder uvær for hele landet altså). Anonymkode: ccb27...59b Det er helt vanlig for oss i Sør også. Så la det ikke gå ut over oss med spydighetene deres fordi dere er sure på avisa. Da får dere heller klage til de. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #64 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vestlendinger "søringer"? Her i nærheten av det berykta Stad hadde vi vind over 30 knop omtrent hele søndag, stengte veier og bruer strømmen kom og gikk, tak holdt på å blåse av osv.Ikke et pip i tv eller riksaviser om det! Det kom i skyggen av Nordnorge. Vi her vest er vandt til storm og orkan, det er nordlendingene også. Men synes media roper ulv litt for mye! Anonymkode: cd8f2...388 "Søringer" vil jeg tro er folk på Østlandet/Sørlandet. Vestlandet og Nord-Norge stiller nok i samme kategori værmessig, begge rett ut mot storhavet og alt det drar inn av vind og elendighet året rundt. Anonymkode: 5ca39...c85 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #65 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har da ofte vært i Oslo. Både under fine forhold og "tøffe" forhold. Husker spesielt jeg var der en gang det var "mye" vind, som Oslo-folk kalte det. Jeg kalte det frisk bris. Det virker ikke som om at Oslo-folk aner hva vær egentlig kan være og hva det kan gjøre, og det speiler du godt i denne debatten. Jeg er klar over at 30 cm med snø skaper mer problemer i Oslo enn her jeg bor, men det er fortsatt ikke "ekstremvær". At 30 cm med snø skaper problemer må også Oslo-folk ta på sin egen kappe, når de ruller rundt på sommerdekk hele året, fordi de ikke er vant med vær. Anonymkode: da526...2c7 Oi, så rart du vet at folk i Oslo kjører med sommerdekk hele året! Det har jeg nemlig aldri sett før. Igjen, lær deg litt om eget land før du prøver å belære andre. Anonymkode: 317c7...fcb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #66 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg synes det er dobbeltmoralsk å bruke 42 meter i kastene og tak som flyr av som eksempel på alvoret i nord, samtidig som nøyaktig det samme scenariet på Jæren rundt jul blir bagatellisert. Tror dere virkelig det er noe spesielt med tak som flyr av? Anonymkode: 7b1fa...d57 Har du link på at noen nordfra har bagatellisert en evt orkan på Jæren? Har ikke fått med meg det. Uansett en litt enklere situasjon,da de har kort vei til sykehus, og null fjelloverganger Anonymkode: f7e22...bc2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #67 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja jeg tror det er der skoen trykker. Selv blir jeg ikke irritert av mediedekning av østlandet ved mye vær, men jeg tenker jo at det blir litt mye når nrk, dagbladet, vg osv har 8 forside-artikler løpende døgnet rundt i flere dager. Og jeg ser jo at venner sørpå sender bilder og meldinger til meg om hva slags vær de trosser... også er det "helt vanlig vær" for meg sånn ca hele vinteren. Jeg blir ikke sinna eller irritert av det, det er mer bare litt komisk og merkelig, og tidvis litt sytete. Nrk skriver ingenting om alle ukene med speilholke eller sørpevann jeg trosser... 🤭 Jeg syns uansett det er spennende med vær, men man trenger ikke løpende forside med rød skrift og LIVE!!! over hele linja over at det er glatt på fortauene i Oslo, i VG liksom... kan de ikke holde det til lokalavisa eller ha EN rubrikk for det i aviser på nett? (Det gjelder uvær for hele landet altså). Anonymkode: ccb27...59b Hehe, ja, og den klassiske: NÅ - NÅ - NÅ: Bil har sklidd ut av veibanen pga SNØKAOS. Forsidestoff på Dagbladet fordi det har kommet 20 cm med snø i Oslo, med en bil på sommerdekk. Det blir jo bare latterlig. Anonymkode: da526...2c7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #68 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Søringer" vil jeg tro er folk på Østlandet/Sørlandet. Vestlandet og Nord-Norge stiller nok i samme kategori værmessig, begge rett ut mot storhavet og alt det drar inn av vind og elendighet året rundt. Anonymkode: 5ca39...c85 Østlandet, som er helt ved kysten, er da ikke spesielt skjermet for vær og vind? Anonymkode: 317c7...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 29. januar 2024 #69 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Igjen, du må nesten ta deg en tur til Oslo. Nordlendinger må være noe av de mest nedlatende og ignorante menneskene jeg vet om. Skolesystemet i nord bør gjøres om, så kanskje dere får noe innsikt i hvordan ting funker sør før Bodø. Anonymkode: 317c7...fcb Du kan umulig kjenne mange nordlendinger om du mener vi er nedlatende og ignorante. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #70 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi, så rart du vet at folk i Oslo kjører med sommerdekk hele året! Det har jeg nemlig aldri sett før. Igjen, lær deg litt om eget land før du prøver å belære andre. Anonymkode: 317c7...fcb Synd at mediene viser biler med sommerdekk hver eneste gang dere har litt snø der nede Anonymkode: da526...2c7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #71 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hehe, ja, og den klassiske: NÅ - NÅ - NÅ: Bil har sklidd ut av veibanen pga SNØKAOS. Forsidestoff på Dagbladet fordi det har kommet 20 cm med snø i Oslo, med en bil på sommerdekk. Det blir jo bare latterlig. Anonymkode: da526...2c7 Det er litt søtt at du enda messer om snøkaos. Hadde du fulgt med så hadde du visst at det ikke lenger er snøkaos, men speilblanke veier. . Og igjen så lurer jeg på hvor du får fra at bilene her har sommerdekk? Jeg må jo le, som en som ofte er i Bodø og har sett det kaoset som blir her oppe bare det kommer et tynt lag snø. Dere mistet rett og slett alle klageprivilegier når jeg innså at dere slett ikke er noe bedre med snø enn oss, dere bare liker å tro det der dere kjører deres 50 mennekser på veien som blir brøytet i det sekundet snøen fallet fordi dere har mennesker som sitter på vakt og kan rygge ut med en gang. Anonymkode: 317c7...fcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #72 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hehe, ja, og den klassiske: NÅ - NÅ - NÅ: Bil har sklidd ut av veibanen pga SNØKAOS. Forsidestoff på Dagbladet fordi det har kommet 20 cm med snø i Oslo, med en bil på sommerdekk. Det blir jo bare latterlig. Anonymkode: da526...2c7 😂😂 "NÅ - NÅ - NÅ!" i gult og sort. Ja, pussig at oslofolk nå sier at nei de syter faktisk ikke, de har holke i flere uker nemlig!! men så glir busser og biler i hytt og pine den ene dagen de har holke, og biler har sommerdekk? 🤨 Anonymkode: ccb27...59b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #73 Del Skrevet 29. januar 2024 Sunfl0wer skrev (2 minutter siden): Du kan umulig kjenne mange nordlendinger om du mener vi er nedlatende og ignorante. Hehe. Jo det gjør jeg. Jeg bor delvis i nord og selv om dere liker å tro at dere er så gode og snille så er dere slett ikke noe bedre enn andre nordmenn. Dere liker å tro dere er best og bedre. Anonymkode: 317c7...fcb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #74 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😂😂 "NÅ - NÅ - NÅ!" i gult og sort. Ja, pussig at oslofolk nå sier at nei de syter faktisk ikke, de har holke i flere uker nemlig!! men så glir busser og biler i hytt og pine den ene dagen de har holke, og biler har sommerdekk? 🤨 Anonymkode: ccb27...59b Igjen, hvor får dere det fra at vi bare har en dag med holke og at bilene har sommerdekk? Anonymkode: 317c7...fcb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #75 Del Skrevet 29. januar 2024 Tror folk nordpå bør ta seg en "bolle" når de tror at vi her Sør ikke tåler dårlig vær. Nå er det sånn at på Sørlandet, dvs. strekningen mellom Risør/Tvedestrand og Krsand er det en strekning som nesten hver vinter, vanligvis i Februar, det kalles faktisk Fastelavensria fordi det ofte kommer ca rundt 20.Feb. DA har man ofte en lang periode med vind fra Øst/Nord, som forårsaker stoooore nedbørsmengder over flere dager kombinert med vind - fordi nedbøren alltid kommer som snø med den vindretningen. Østlandet forøvrig, inkl Oslo har da ofte sol og blå himmel, og slipper helt unna dette spesielle værfenomenet som kun Sørlendingene kjenner til.....og de tror sammen med nordlendingene at vi får kun litt snø......selv om det snør en meter i døgnet og vinden har orkan i kastene og alle veier må stenges fordi vinden blåser snøen tilbake på et par minutter....... Iår fikk vi Fastelavensria i Des/Jan, noe som ev veldig uvanlig. OG det var både sterk vind, etterfulgt av sterk kulde - som igjen ble etterfulgt av regn og nå isholke overalt. Så ille at jeg tryna her om dagen og brista et ribbein 😉 Været i Oslo derimot har ikke vært ekstremt nå - det er MDG/politikerne som har innført EL-buss-faenskapet i vinterlandet Norge som har skylda - om de hadde hatt gamle dieselbusser så hadde det faktisk gått helt fint der i vinter.... 🙂 Anonymkode: f5b5a...ea7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #76 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synd at mediene viser biler med sommerdekk hver eneste gang dere har litt snø der nede Anonymkode: da526...2c7 Gjør de? Det er kun noen svært få idioter som kjører med sommerdekk på vinterveier i Oslo. Anonymkode: 317c7...fcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #77 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror folk nordpå bør ta seg en "bolle" når de tror at vi her Sør ikke tåler dårlig vær. Nå er det sånn at på Sørlandet, dvs. strekningen mellom Risør/Tvedestrand og Krsand er det en strekning som nesten hver vinter, vanligvis i Februar, det kalles faktisk Fastelavensria fordi det ofte kommer ca rundt 20.Feb. DA har man ofte en lang periode med vind fra Øst/Nord, som forårsaker stoooore nedbørsmengder over flere dager kombinert med vind - fordi nedbøren alltid kommer som snø med den vindretningen. Østlandet forøvrig, inkl Oslo har da ofte sol og blå himmel, og slipper helt unna dette spesielle værfenomenet som kun Sørlendingene kjenner til.....og de tror sammen med nordlendingene at vi får kun litt snø......selv om det snør en meter i døgnet og vinden har orkan i kastene og alle veier må stenges fordi vinden blåser snøen tilbake på et par minutter....... Iår fikk vi Fastelavensria i Des/Jan, noe som ev veldig uvanlig. OG det var både sterk vind, etterfulgt av sterk kulde - som igjen ble etterfulgt av regn og nå isholke overalt. Så ille at jeg tryna her om dagen og brista et ribbein 😉 Været i Oslo derimot har ikke vært ekstremt nå - det er MDG/politikerne som har innført EL-buss-faenskapet i vinterlandet Norge som har skylda - om de hadde hatt gamle dieselbusser så hadde det faktisk gått helt fint der i vinter.... 🙂 Anonymkode: f5b5a...ea7 Nei nei nei, du kan ikke skrive dette! Det stemmer jo ikke - hilsen nordlendingene som tror de har enerett på dårlig vær. Anonymkode: 317c7...fcb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 29. januar 2024 #78 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nordlendingene takler dette helt fint. Det er de klikkåte mediene som tar helt av her. Anonymkode: 621ad...9cd Nettopp. Det er jo akkurat slik det var på Østlandet. Det er jo ikke privatpersoner som sender ut farevarsler og skriver store overskrifter på nettavisene. Det er lov å tenke seg om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 29. januar 2024 #79 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hehe. Jo det gjør jeg. Jeg bor delvis i nord og selv om dere liker å tro at dere er så gode og snille så er dere slett ikke noe bedre enn andre nordmenn. Dere liker å tro dere er best og bedre. Anonymkode: 317c7...fcb Jeg tror ikke jeg er noe bedre enn andre og det gjør ingen jeg kjenner heller. At det er en pågående spøk om at søringer ikke tålet snø og vanlig vintervær er jo bare for morro skyld. Og er jo litt søtt at når det er glatt i Oslo et det nærmest minutt for minutt sendinger i tv2 nyhetene😛 Ikke bli så krenka😊 Og vi nordleninger blir helt fint å takle dette været. Det at skoler stenger er jo pga barnas sikkerhet! Er jo blant annet for de barna som har lang skolevei blant annet over rasutsatte fjell. Det er de skolene som er stengt. Har null å gjøre med at vi ikke tåler dette været. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #80 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo veldig sterk vind. Mener du at barn burde bli sendt ut i det været? Anonymkode: 78ddf...4c6 nei. Det er ikke det som er poenget. Anonymkode: 7b1fa...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå