Gå til innhold

La frivillig barnløse få sitt eget underforum!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du bruker endel tid på å svare meg der du tyr til noen hersketeknikker. Hatt en dårlig dag og trenger en punching ball?

Ta deg en kopp te og nyt kvelden 😊 dine forsøk på å provosere meg funker ikke, jeg er like rolig og svært fornøyd med livet, og skal følge mine egne råd som handler om te og nyte kvelden! Bruker m.a.o ikke mer tid her.

Hade bra, og takk for en fruktbar diskusjon, dere som var i stand til å holde dere til tema, og som klarte å la være å tilegne meg egenskaper og diagnoser som jeg ikke har.

Mine fordommer mot en gruppe er imidlertid styrket, og det er litt synd. I slike tråder kan nemlig fordommer svekkes hvis man blir møtt med positivitet og konstruktive tilbakemeldinger. Har man ikke noe positivt å komme med så bør man la være å svare. Bare et tips! 

(Jeg gidder f.eks ikke å svare folk som bruker et stygt muntlig språk i offentligheten, som dette forumet er, slike innlegg blir ignorert selvom jeg blir fristet til å skrive det jeg tenker ala white trash/livets harde skole).

Anonymkode: 3d4c4...16c

Like greit som sagt du er ikke den eneste som har fordommer som også bare blir styrket godt oppunder hvordan du som forelder må være ut ifra oppførselen din.

"Jeg synes dagens foreldre i stor grad er veldig navlebeskuende, selvsentrert og egosentriske irl. Når jeg leser en del tråder her på kg blir det hele bare bekreftet. Og samtidig klager de på at de ikke har denne "villagen", og at f.eks besteforeldre ikke stiller opp. Vel, jeg har ingen problemer med å se at en kanskje ikke ønsker å stille opp for dagens foreldre og måten de både er på, opptrer og oppfostrer barna sine. Samtidig så skal ingen andre enn de selv bry seg med hvordan de oppdrar barna sine. Barna skal få lov til hva som helst. Og det resulterterer i akkurat det at de står mye aleine slik de selv tydelig ønsker det men så klager de over det og. Foreldre klager på andre foreldre, på arbeidslivet, de uten barn. Alt skal tilrettelegges deres egne liv og de ser skjeldent ut over deres egen nesetipp. Jeg opplever det en del i arbeidslivet, ser det på butikken og ellers at dagens foreldre ser seg selv først og tar ikke inn over seg noe annet. I mange tråder spesielt om barnløshet kommer mye av det samme frem at deres liv er så mye bedre og viktigere enn andres. De har lite respekt for både hvordan andre lever og respekt for hvordan andre familier velger å leve. Så alt jeg tenker om dagens foreldre blir bare bekreftet av hva jeg leser på kg. Og så finnes det jo unntak fra dette men siden denne tråden er på generaliseringer."

Du klarer å utvise så mye av det som er så feil med noen, og du viser det på en eksemplarisk måte👏 

Heldigvis vet jeg at det er gode foreldre som gjør mye godt og klarer å gjøre det på en god og respektfull måte. Men du og du så mange råttne epler det er i kurven også.

Anonymkode: 43711...085

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er hjemmeværende mamma jeg slipper og jobbe manne står for all inntekten. Barnet mitt er i barnehagen hver dag for sosialisering og hun elsker det! Og jeg får masse egentid❤️ elsker det! 

Anonymkode: 2d773...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Gi dem et eget underforum i stedet for at de skal forpeste Barn og familie med et valg de tydeligvis ikke er komfortable med. Folk som er lykkelig barnløse har ikke behov for å skrive masse innlegg om det på et foreldreforum. 

Anonymkode: 499be...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Gi dem et eget underforum i stedet for at de skal forpeste Barn og familie med et valg de tydeligvis ikke er komfortable med. Folk som er lykkelig barnløse har ikke behov for å skrive masse innlegg om det på et foreldreforum. 

Anonymkode: 499be...a2a

Her driter du deg litt ut for den tråden ts hinter til ligger på samlivsforumet der foreldre må inn i en tråd som ikke er til for de og skrive ting som ikke handler om temaet i det hele tatt. Skulle tro at viss de var så lykkelig med valget sitt at de ikke hadde behov for å skrive masse innlegg i en tråd som ikke handler om de i det hele tatt for å forsvare sitt eget valg, men det har det tydeligvis.

Anonymkode: a0320...304

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.1.2024 den 18.00):

Forstår godt at Bård Tufte Johansen henger her inne, her er det mye materiale;)

Anonymkode: adc30...213

Hvordan vet du at han gjør det?

Anonymkode: 491ff...8ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 22.35):

Der kun likesinnede har adgang. Av en eller annen grunn lager de ikke en støttegruppe eller forening. De takler ikke å høre meninger til folk som har valgt en annen retning (les: barn), og blir opprørske hvis foreldre våger seg inn i en tråd som er forbeholdt de barnløse. For de demokratiske spillereglene telles ikke i de trådene. I et eget underforum kan de opprettholde ekkokamrene sine der ingen motstemmer er velkomne. Der kan de i fred diskutere bikkja si, at de kan sove til 14 hver helg, dytte i seg toro, slippe å skifte bleie (men frivillig velger de å håndtere hundebæsj hele hundens levealder), hvor digg det er å slippe barnesanger og barnetv, at de kan reise hvor de vil (foreldre kan nemlig bare reise til en bitteliten del av verden), og for å ikke snakke om hvor digg det er å kun tenke på seg selv! 24/7! Gi de frivillig barnløse denne muligheten, Kvinneguiden! 

Anonymkode: 3d4c4...16c

Hva er vitsen med det

For Frivillig barnløse er det jo ikke noe spesielt prosjekt på gang eller noe spesielt som dere går gjennom for å oppnå dette.

Ufrivillig barnløse har jo egent område pga de går gjennom et h.. for å bli foreldre som kan ta årevis og som ikke engang lykkes for alle. 

Skal dere prate om at dere ikke vil ha barn?

Whats the point,
vil du ikke ha barn så vil du ikke ha barn,
men dere går ikke gjennom noe voldsomt stress og helsepåkjennende dramatikk med psykisk utmattelse for å oppnå det.

Dere lever da bare som dere vil
og det å være frivillig barnløs er vel ikke noe som er såpass tidskrevende at det er nødvendig med et egen underforum.. 

Anonymkode: 192a4...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...