Gå til innhold

La frivillig barnløse få sitt eget underforum!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvorfor i all verden har du behov for å delta og forsøke å korrigere andres samtaler - bare fordi noen har valgt å leve annerledes enn deg? Du er jo den rare her.

Om du faktisk føler så sterkt at det er viktig for deg å få lov å kritisere frivillig barnløse uten å få motmæle, ja - da støtter jeg helhjertet at et eget underforum for frivillig barnløse er en god ide.

Så kan de slippe deg.

 

Anonymkode: 3e07b...264

  • Liker 3
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvem er "de"? Barnløse er ikke en felles gruppe. Selv om det finnes noen som har skrevet de innleggene du nevner, så betyr jo ikke det at de fleste barnløse støtter slike innlegg.

Anonymkode: 3d206...eb3

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

 

Dette skrev hun Det er veldig tabubelagt å angre på de ungene du fikk,TS-  og det lyser anger av innlegget ditt.. så da svarte jeg dette😉🙏

Anonymkode: 2d773...d53

Du blander innlegg du siterer.

Anonymkode: 35c54...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er veldig tabubelagt å angre på de ungene du fikk,TS-  og det lyser anger av innlegget ditt.

Anonymkode: 35c54...2e6

Barna mine er de fineste og beste i livet mitt, så nei, det angrer jeg overhodet ikke på 🥰 

Anonymkode: 3d4c4...16c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn har en sykdom. Hennes sambo respekterer denne. Hun får ikke barn. Jeg ønsker barnebarn. Men dette er ikke mitt liv. Dette er hennes valg. Jeg respektere hennes valg da jeg kjenner til hennes sykdom. Hun velger å være barnløs.  Jeg respekterer hennes valg. 

  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tviler jeg sterkt på. Jeg klarer nemlig å ignorere innlegg som dukker opp i tråder som er off topic. F.eks i tråder der noen med barn lufter et problem, og så dukker det opp en barnløs "slike tråder gjør meg såååå glad for at jeg er barnløs". Mens mange barnløse klikker når en forelder skriver noe i trådene deres, som f.eks her: 

det at de blir så fornærmet, og føler at foreldre er respektløse som skriver noe der kan tyde på mye , men jeg skal ikke legge frem noen hypoteser her.

Jeg synes det er rart at de ikke takler noen motsvar, men slik er det i ekkokamre. De glemmer at dette er diskusjonsforum. Og at alle som vil kan delta i debatten så lenge man er høflige. I den tråden jeg linket til er det ikke foreldre som er uhøflige, men det er flere barnløse som kaller foreldre for dumme, med dårlig leseforståelse og refleksjonsevne. 

Anonymkode: 3d4c4...16c

Det er dumt både når foreldre og frivillige barnløse kommer med meningene sine i ein tråd der det ikke blir spurt om. 

I tråden du linket til skjønner jeg det veldig godt. Tråden handler ikke om foreldre og hvordan de har det, men de kommer inn likevel. Vi frivillig barnløse er nok litt ekstra sensitive, siden vi får så utrolig mye masing rundt barn.

Hadde vært greit hvis du hadde et eksempel på at barnløse kommermed meningene sine der det ikke passer også :) Vanskelig å vurdere når det bare er dine ord. 

Anonymkode: 4a7b1...810

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor i all verden har du behov for å delta og forsøke å korrigere andres samtaler - bare fordi noen har valgt å leve annerledes enn deg? Du er jo den rare her.

Om du faktisk føler så sterkt at det er viktig for deg å få lov å kritisere frivillig barnløse uten å få motmæle, ja - da støtter jeg helhjertet at et eget underforum for frivillig barnløse er en god ide.

Så kan de slippe deg.

 

Anonymkode: 3e07b...264

Jeg deltar ikke i slike tråder, bare leser når jeg ramler inn ved uhell, slik som i går. Og det irriterer meg at folk ikke tillater andre å kommentere noe bare fordi de ikke er i"riktig"  målgruppe. Ettersom jeg har familie og mann så er jeg ofte inne på disse gruppene. Hadde aldri giddet å gå inn i undergruppene for frivillig barnløse. Det har jeg ingen interesse av. 

Anonymkode: 3d4c4...16c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Og det irriterer meg at folk ikke tillater andre å kommentere noe bare fordi de ikke er i"riktig"  målgruppe. 

Anonymkode: 3d4c4...16c

Men du irriterer deg også over at barnløse svarer i tråden foreldre har startet? Da tillater jo ikke du andre å kommentere noe bare fordi de ikke tilhører "riktig" målgruppe.

Anonymkode: 3d206...eb3

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det tviler jeg sterkt på. Jeg klarer nemlig å ignorere innlegg som dukker opp i tråder som er off topic. F.eks i tråder der noen med barn lufter et problem, og så dukker det opp en barnløs "slike tråder gjør meg såååå glad for at jeg er barnløs". Mens mange barnløse klikker når en forelder skriver noe i trådene deres, som f.eks her: 

det at de blir så fornærmet, og føler at foreldre er respektløse som skriver noe der kan tyde på mye , men jeg skal ikke legge frem noen hypoteser her.

Jeg synes det er rart at de ikke takler noen motsvar, men slik er det i ekkokamre. De glemmer at dette er diskusjonsforum. Og at alle som vil kan delta i debatten så lenge man er høflige. I den tråden jeg linket til er det ikke foreldre som er uhøflige, men det er flere barnløse som kaller foreldre for dumme, med dårlig leseforståelse og refleksjonsevne. 

Anonymkode: 3d4c4...16c

Men jeg skjønner de da godt.  Det er da mas og kjas for dem om hvorfor de skal/bør få barn etter de har sagt fra at de ikke vil ha. Folk med barn setter jo barna sine så høyt at de ser det som tap for de som har tatt et valg om ikke å få barn, st de maser og gnåler i hver anleding om at de bør ombestemme seg. 

Det må da være en gjensidig respekt iht å ha valgt å få og valgt å ikke få, uten å plage på rundt det spm begge veier. 

Sikkert like slitsomt som å ha kronisk oppblåst mage , og bli fortalt og folk krangler med deg om at du er gravid og ikke vil inrømme det. Hver jævla gang man møter folk, eller du blir kvalm, så  hyles det ut at du er gravid. Må da gå an å holde litt kjeft innimellom og ikke legge seg oppi alt

Anonymkode: 4f8cb...6cc

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Barna mine er de fineste og beste i livet mitt, så nei, det angrer jeg overhodet ikke på 🥰 

Anonymkode: 3d4c4...16c

Jeg håper alle såkalte frivillig barnløse her inne som egentlig vil h barn får det ønske oppfylt ❤️😪

Anonymkode: 2d773...d53

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må respektere menneskers valg. Jeg vet hvorfor mitt barn velger bort barn. Men man må respektere andres valg. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er dumt både når foreldre og frivillige barnløse kommer med meningene sine i ein tråd der det ikke blir spurt om. 

I tråden du linket til skjønner jeg det veldig godt. Tråden handler ikke om foreldre og hvordan de har det, men de kommer inn likevel. Vi frivillig barnløse er nok litt ekstra sensitive, siden vi får så utrolig mye masing rundt barn.

Hadde vært greit hvis du hadde et eksempel på at barnløse kommermed meningene sine der det ikke passer også :) Vanskelig å vurdere når det bare er dine ord. 

Anonymkode: 4a7b1...810

Det kan være hva som helst. Sønnen min slo seg vrang på butikken, eller dattera mi spydde i bilen. Da ramler det inn en barnløs og skriver at hun er såååå glad for at hun ikke har barn når hun leser slike tråder. Ingen hjelp eller tips i slike svar. 

I den tråden jeg linket til så var det tydelig at noen uvitende foreldre som ikke kjenner de sterke uformelle normene som barnløse har etablert på dette forumet. De kunne lett blitt ignorert, men barnløse fyrer seg opp og går til angrep. Ikke greit. Debatten blir polarisert, og det skaper bare hat. 

 

Anonymkode: 3d4c4...16c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan være hva som helst. Sønnen min slo seg vrang på butikken, eller dattera mi spydde i bilen. Da ramler det inn en barnløs og skriver at hun er såååå glad for at hun ikke har barn når hun leser slike tråder. Ingen hjelp eller tips i slike svar. 

I den tråden jeg linket til så var det tydelig at noen uvitende foreldre som ikke kjenner de sterke uformelle normene som barnløse har etablert på dette forumet. De kunne lett blitt ignorert, men barnløse fyrer seg opp og går til angrep. Ikke greit. Debatten blir polarisert, og det skaper bare hat. 

 

Anonymkode: 3d4c4...16c

Enig jeg ser dette hver eneste gang jeg er inne på dette forumet. Det kalles hykleri når dem klager på at vi angriper dem noe vi som oftest ikke gjør med vilje  så oppfører dem seg verre og gjør det med vilje. Har Ingen sympati med dem da.

Anonymkode: 2d773...d53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men du irriterer deg også over at barnløse svarer i tråden foreldre har startet? Da tillater jo ikke du andre å kommentere noe bare fordi de ikke tilhører "riktig" målgruppe.

Anonymkode: 3d206...eb3

Jeg skrev: Jeg ignorerer irrelevante svar i tråder som foreldre har startet. Når man ignorerer noe så fremkaller det verken irritasjon eller noe annet.

Anonymkode: 3d4c4...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men jeg skjønner de da godt.  Det er da mas og kjas for dem om hvorfor de skal/bør få barn etter de har sagt fra at de ikke vil ha. Folk med barn setter jo barna sine så høyt at de ser det som tap for de som har tatt et valg om ikke å få barn, st de maser og gnåler i hver anleding om at de bør ombestemme seg. 

Det må da være en gjensidig respekt iht å ha valgt å få og valgt å ikke få, uten å plage på rundt det spm begge veier. 

Sikkert like slitsomt som å ha kronisk oppblåst mage , og bli fortalt og folk krangler med deg om at du er gravid og ikke vil inrømme det. Hver jævla gang man møter folk, eller du blir kvalm, så  hyles det ut at du er gravid. Må da gå an å holde litt kjeft innimellom og ikke legge seg oppi alt

Anonymkode: 4f8cb...6cc

Da er det på tide å bytte omgangskrets. Jeg har veldig mange i min omgangskrets, og ingen der kommenterer på den måten du beskriver.

Anonymkode: 3d4c4...16c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg håper alle såkalte frivillig barnløse her inne som egentlig vil h barn får det ønske oppfylt ❤️😪

Anonymkode: 2d773...d53

Såkalte? Hva i alle dager? 🤣 Enten er man frivillig barnløs (som meg), som ikke vil ha barn for alt i verden. Eller så er man ufrivillig barnløs. Ferdig snakka 😆

Og TS; Jeg tror ikke du angrer på barna dine nå når du først har dem, men innlegget lyser misunnelse like fullt 😛

 

Anonymkode: 04ecb...d5e

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper alle såkalte frivillig barnløse her inne som egentlig vil h barn får det ønske oppfylt ❤️😪

Anonymkode: 2d773...d53

Definisjonen på frivillig barnløs/barnfri er at man ikke ønsker barn. Du snakker her om ufrivillig barnløse. Og alle håper selvfølgelig at ufrivillig barnløse får barna de ønsker seg. 

Anonymkode: b1f1e...0f7

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Såkalte? Hva i alle dager? 🤣 Enten er man frivillig barnløs (som meg), som ikke vil ha barn for alt i verden. Eller så er man ufrivillig barnløs. Ferdig snakka 😆

Og TS; Jeg tror ikke du angrer på barna dine nå når du først har dem, men innlegget lyser misunnelse like fullt 😛

 

Anonymkode: 04ecb...d5e

Hehe, jeg skal innrømme at det hender at jeg er misunnelige på unge i 20- årene som er på backpackertur, eller lever livets glade dager i studentkollektivet når jeg ser bilder på insta. Noen ganger ønsker jeg meg tilbake til fortiden. Men nå som jeg er i slutten av 30-årene så er jeg veldig tilfreds med der jeg er og det jeg har. Er veldig glad for at jeg ikke våkner fyllesyk i et ustrukturert liv. Er ikke misunnelig på mine barnløse venner som har et vanlig hverdagsliv med jobb, hund og hus. Jeg hadde nok kjeder meg. 

Anonymkode: 3d4c4...16c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Dem fleste angrer ikke på ungene sine. Som mor selv ser jeg ikke hvordan det er muligt uansett hvordan dem er. er noen veldig få som har slike egenskaper. 

Anonymkode: 2d773...d53

Da har man jo svært begrenset egenskaper til å sette seg inn i andres liv, følelser og tanker. 

Anonymkode: 2add0...af4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så skjønner jeg ikke hva du prøver å oppnå med denne tråden og utleggene dine Ts, for meg virker det som noen har truffet en nerve hos deg, kanskje du er såret? 
Virker som du i all desperasjon ønsker å rakke ned på andre for å fikse dine egne sår. Du må ha litt mer selvinnsikt og skjønne at du misforstod nok helt fra begynnelsen av

Jeg har også barn og tror ikke dette handlet om forskjellige valg , barn eller ikke. Det handlet om å få prate med likesinnede i samme situasjon, hvorfor skal du da inn og ytre deg om det og så lage ett helvette fordi du fikk tilbakemelding på det? 
 

altså hva er det du vil? 
 

Anonymkode: c471e...7ee

  • Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...