AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Del Skrevet 27. januar 2024 Helt sinnsykt sjokkerende at Kvinneguiden har lov til å dele innlegg fra forumet her på Facebook! Har de lov til det? Er dette noe vi som skriver her inne har godtatt når vi har opprettet profil her inne? Jeg oppdaget til min fortvilelse at et innlegg jeg hadde skrevet, hadde blitt lagt ut på den facebooksiden. Der er det intime detaljer som omhandler både meg selv og andre i nærheten av meg. Hvis de rette personene leser dette, skjønner de lett hvem det skrives om. Her inne på kvinneguiden er det ingen av dem som er, men på Facebook er jo «alle».. Dette er absolutt en grunn til å droppe å skrive flere sensitive innlegg her inne! Vær obs, kjære KG’ere! Anonymkode: b561c...7f0 5 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 27. januar 2024 #2 Del Skrevet 27. januar 2024 Oi- det var nytt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #3 Del Skrevet 27. januar 2024 Ja, selvsagt har de det. Når du skriver her, så legger du det ut offentlig på internett for all evig tid, hvor potensielt hele verden kan lese. KG-tråder blir jo postet på Facebook, noen ganger havner de i podkaster og andre medier.. de kan gå viralt, havne på reddit, tiktok, snap. Du må ikke tenke at det er privat, det du legger ut. Og hva vet du om alle du kjenner er på Kvinneguiden eller ei.. ingen vet at jeg er her. Du bør alltid endre noe detaljer så det ikke blir gjenkjennelig. Jeg har kjent igjen et par jeg vet hvem er her. Skjønner det ikke er så gøy når KG markedsfører tråden din da og gir den større dekning, spesielt ikke når det er gjenkjennelig hvem det handler om. Hvis du sender melding til KG så kan de sikkert være snille og fjerne posten. Anonymkode: 39011...0fb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #4 Del Skrevet 27. januar 2024 Dette lages det tråd om ca en gang hver måned 🙄😅 Anonymkode: f8119...e56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #5 Del Skrevet 27. januar 2024 Anonymkode: f8119...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #6 Del Skrevet 27. januar 2024 Anonymkode: f8119...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #7 Del Skrevet 27. januar 2024 Anonymkode: f8119...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #8 Del Skrevet 27. januar 2024 Anonymkode: f8119...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #9 Del Skrevet 27. januar 2024 Klikk bruker også tråder herfra som emne for artikler Anonymkode: f8119...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #10 Del Skrevet 27. januar 2024 What? Dette visste jeg ikke 😳😳 Anonymkode: a0b3f...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #11 Del Skrevet 27. januar 2024 Så klart kan de det. Kg er ikke akkurat noe hemmelig. Du velger selv å legge ut ting på nett. Anonymkode: 3c20c...8bb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #12 Del Skrevet 27. januar 2024 Jeg følger KG på facebook, så dette visste jeg. Artig å lese kommentarene der, men jeg har lagt merke til at folk er utrolig stygge med hverandre i kommentarfeltet. De hetser hverandreog går til personangrep. Virker også som at enkelte grupperer seg mot enkeltpersoner. Jeg hadde derfor aldri turt å kommentere noe der. Anonymkode: ca717...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #13 Del Skrevet 27. januar 2024 Når du går med på å publisere kommentarer på Kvinneguiden, så aksepterer du selvfølgelig at hvem som helst kan dele disse kommentarene dine videre til hvem som helst. Kvinneguiden er jo tross alt en offentlig plattform... Anonymkode: 21fb7...b3a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 27. januar 2024 #14 Del Skrevet 27. januar 2024 Jeg syns det er skremmende at folk tror man ikke kan det. Selvfølgelig kan det som skrives her deles på alle andre sosiale medier også. Nettvett er en ting. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 27. januar 2024 #15 Del Skrevet 27. januar 2024 Da er det vel best å ikke like eller følge den siden.. Kan forresten være folk du kjenner er her inne uten at de forteller det til noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 27. januar 2024 #16 Del Skrevet 27. januar 2024 (endret) Har lagt merke til det. Og det er noe man må regne med. Innlegg på KG er offentlige, og er vel i en slags "eierskap" av KG. På sett og vis kan det være problematisk hvis noen skriver "sensitivt" om seg selv som kan avsløre en. For greit nok at KG er offentlig, men når trådene sprer seg på sosiale medier som Facebook så går trådene direkte ut til folk i de tusen hjem som ikke er inne på KG, og en TS kan lettere igjenkjennes. Som TS i denne tråden påpeker. Så pga Facebook-publiseringer så er det grunn til å tenke at man er "mindre trygg" med tanke på omgivelsene, hvis man tror at man kan publisere ting på KG for ingen av de involverte er her, liksom. Dog skal det sies at jeg synes at KG er sånn høvelig bevisst på dette, og publiserer mindre sensitive tråder med mer åpne problemstillinger. Gjerne litt spesielle tråder for å engasjere på Facebook. Det sagt, så savner jeg at en moderator skriver i tråden at posten er publisert på Facebook. For på Facebook ramler det gjerne inn mange "nyttige" svar, og ofte mer saklig enn fra AB'ere på KG, så det kan være greit å vite at posten ligger på Facebook. Samt at brukere på KG får mulighet til å tenke seg to ganger om de skal eksponere seg i tråden som er publisert på Facebook. Samtidig ser man jo at modereringen er mye hardere på KG enn på Facebook, og det er en litt interessant observasjon oppi det hele. Endret 27. januar 2024 av Bombasi 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #17 Del Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg følger KG på facebook, så dette visste jeg. Artig å lese kommentarene der, men jeg har lagt merke til at folk er utrolig stygge med hverandre i kommentarfeltet. De hetser hverandreog går til personangrep. Virker også som at enkelte grupperer seg mot enkeltpersoner. Jeg hadde derfor aldri turt å kommentere noe der. Anonymkode: ca717...18c Ja dette så jeg! Der kommenterer folk med fullt navn og bilde, de frekkeste kommentarer, spydige kommentarer full av hets og mobbing, både rettet mot hverandre i kommentarfeltet, og mot ts. Helt vanvittig hva folk klarer å lire av seg, til det helt ekstreme! Jeg mister helt troen på menneskeheten.. 😔 Anonymkode: b561c...7f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 28. januar 2024 #18 Del Skrevet 28. januar 2024 Bombasi skrev (21 timer siden): Har lagt merke til det. Og det er noe man må regne med. Innlegg på KG er offentlige, og er vel i en slags "eierskap" av KG. På sett og vis kan det være problematisk hvis noen skriver "sensitivt" om seg selv som kan avsløre en. For greit nok at KG er offentlig, men når trådene sprer seg på sosiale medier som Facebook så går trådene direkte ut til folk i de tusen hjem som ikke er inne på KG, og en TS kan lettere igjenkjennes. Som TS i denne tråden påpeker. Så pga Facebook-publiseringer så er det grunn til å tenke at man er "mindre trygg" med tanke på omgivelsene, hvis man tror at man kan publisere ting på KG for ingen av de involverte er her, liksom. Dog skal det sies at jeg synes at KG er sånn høvelig bevisst på dette, og publiserer mindre sensitive tråder med mer åpne problemstillinger. Gjerne litt spesielle tråder for å engasjere på Facebook. Det sagt, så savner jeg at en moderator skriver i tråden at posten er publisert på Facebook. For på Facebook ramler det gjerne inn mange "nyttige" svar, og ofte mer saklig enn fra AB'ere på KG, så det kan være greit å vite at posten ligger på Facebook. Samt at brukere på KG får mulighet til å tenke seg to ganger om de skal eksponere seg i tråden som er publisert på Facebook. Samtidig ser man jo at modereringen er mye hardere på KG enn på Facebook, og det er en litt interessant observasjon oppi det hele. Helt enig, moderatorene burde merket de trådene som havner på FB, slik at vi vet det. Det hadde vært mye mer realt, da hadde de stått for det de gjorde, i stedet for å gjøre det i skjul. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 28. januar 2024 #19 Del Skrevet 28. januar 2024 De får gjøre hva de vil, men synes så klart det ser helt blåst ut at det bare havner der uten videre 😆 kanskje folk føler seg trygge nok til å poste om en situasjon de ikke kan prate med noen om, så kjennes det plutselig igjen fordi det er kringkastet på Facebook hvor alle er. Ikke så veldig lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #20 Del Skrevet 28. januar 2024 mingus skrev (1 minutt siden): De får gjøre hva de vil, men synes så klart det ser helt blåst ut at det bare havner der uten videre 😆 kanskje folk føler seg trygge nok til å poste om en situasjon de ikke kan prate med noen om, så kjennes det plutselig igjen fordi det er kringkastet på Facebook hvor alle er. Ikke så veldig lurt. Akkurat! Jeg har brukt KG på den måten iblant. Turt å snakke om ting jeg ikke kan dele med andre, men her på KG kunne jeg være anonym, jeg kunne dele mine frustrasjoner og utfordringer, og få noen gode råd (blandet med råtne svar da, men sånn er det på KG). Jeg hadde aldri valgt å dele noe sånt på Facebook. Jeg ser jeg har flere venner og bekjente som følger kvinneguiden på Facebook, så dette er ikke noe kjekt! Anonymkode: b561c...7f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå