Gå til innhold

Er det virkelig så uvanlig vinter med så mye snø da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men ikke uvanlig der jeg bor, i Oslo/akershus hvor alle busser blir innstilt ved litt snø.

Anonymkode: 270e6...6d7

Litt snø? Når var det samme menge snø i Oslo/ Akershus sist som det har vært i år?

Anonymkode: 1811d...fe0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjugur skrev (52 minutter siden):

😂😂

Sov videre du👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bor i Oslo og skjønner ikke hvorfor trikk og buss blir innstilt. Fikk beskjed om å ikke komme på jobb fordi "det snødde for mye". Utrolig teit, dette er Norge, det SKAL snø mye her.

Anonymkode: a69ad...d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke uvanlig med mye snø, men her i Olslo har det kommet mye nå. Det stopper opp, og det er sikkert komisk for andre å observere. Det er ikke snøen for seg selv, men det er jo ingen steder å gjøre av snøen når man bor såpass tett. Veiene er så smale og hele byen burde vært enveiskjøring. Bussene (om de går da) står og stanger mot hverandre og det er ikke plass for to i bredden. Jeg berømmer brøytemannskapet,  for det er et stort veinett som skal ryddes. Det er ikke mange ukene før det ble kjørt bort mye snø, men det meste er tilbake igjen nå. Blusser og tog som har blitt stående er en annen historie, og det er jo en dårlig investering om vi har kollektiv som ikke funker i snø og kulde. 

Anonymkode: ecb71...e7f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (33 minutter siden):

Sov videre du👍

At det var…? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (2 timer siden):

At det var…? 🙄

Har du ikke hørt om agenda 2030? Det "grønne skiftet"

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det vært uvanlig mye snø og veldig kaldt. Kan ikke huske at jeg har måttet ha veihjelp for å få starte bilen min fem dager på en måned før. Den har vært helt tom for batteri pga. kulda. Og jeg har kjørt bil i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hadde denne mengden snø fordelt seg over tid vært vanlig og normalt her jeg bor. Men det kom i en eneste sjau, gitt. Det er IKKE normalt, og bare to ganger i løpet av siste hundre årene har vi hatt slike snømengder. 

Jeg har aldri i mine 35 leveår vært borti lignende snøvær. 

Anonymkode: d8a33...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løpt i skogen de ti siste årene, vinter som sommer, og i løpet av dette tiåret har jeg ALDRI møtt på så store snømasser som i år. Vanligvis har jeg spent på meg piggskoene eller broddene, og det har gått helt fint innover langs stien. Men ikke i år. Selv folk med truger har ikke kommet seg mer enn noen hundre meter inn i skogen før de har gitt opp, så da sier det seg selv at løping er umulig. 

I år hadde jeg tenkt til å sette en rekord lokalt ift skogsturer, men jeg kan nesten bare gi opp først som sist. Er allerede én måned forsinket, liksom. Ikke at det er synd på meg for det, men det gjør mentalt vondt å ikke være i skogen. Når alt annet i samfunnet er bråk og støy, så er jo skogen the place to be.

Og jada, vi har hatt skikkelige vintre før, men det er sjelden vare. Bor på Sørlandskysten btw.

Anonymkode: c7327...2ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare tre ganger tidligere det er målt like mye snø i Oslo som det er nå, så uvanlig er det jo så absolutt. 

Anonymkode: 1180b...b22

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye snø i januar 2022 også. Hvert fall her jeg bor i utkanten av Oslo. 

Anonymkode: e1379...d59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...