AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Del Skrevet 26. januar 2024 At hele Norge må stoppe opp hver gang det snør. Skjønner ikke greia! Anonymkode: 270e6...6d7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 26. januar 2024 #2 Del Skrevet 26. januar 2024 Uvanlig der jeg bor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 26. januar 2024 #3 Del Skrevet 26. januar 2024 Nei, det er ikke ser. Men i dag skal alt blåses opp. Hatt verre vintre før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #4 Del Skrevet 26. januar 2024 Hele Norge stopper ikke opp hver gang det snør, men de stedene i Norge hvor det vanligvis snør moderat men nå har snødd mengder i flere måneder har fått en del problemer ja. Hvorfor er dette vanskelig og skjønne? Man kommer ikke fram på veier, dører blir igjennsnødd, man måker og måker men kommer jo aldri ajour når det bare fortsetter. Ja, det blir vår, snøen smelter, livet går videre og det blir forhåpentligvis 50 år til neste tilsvarende vinter. Anonymkode: 1811d...fe0 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #5 Del Skrevet 26. januar 2024 Sannhetsøkende skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke ser. Men i dag skal alt blåses opp. Hatt verre vintre før. Det er riktig at vi har hatt verre vintre før, og da ble det ikke blåst opp fordi vi ikke hadde internett og blåse det opp på. Ja, ting blåses opp i dag, fordi vi har dette mediet og når frem til flere enn naboer og brevvenner. Anonymkode: 1811d...fe0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 26. januar 2024 #6 Del Skrevet 26. januar 2024 Det handler om hvor mye snø som kommer på hvor kort tid i forhold til normalen. Brøytebilene kan ikke være overalt samtidig. Noen steder har ikke så god beredskap (f.eks sørlandet), fordi det er sjelden det snør mye der. Da er det billigere å stenge skoler og arbeidsplasser en gang hvert 10. år når det skjer enn å ha utstyr og mannskap i konstant beredskap til enhver tid. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #7 Del Skrevet 26. januar 2024 Neida , og dette klarer vi da fint å overleve. Men noen ganger lurer jeg på om folk "glemmer" at de bor i Norge. Vi er da vant med vinter og snø. Vi lever sånn halvparten av året i Norge,så jeg forstår ikke dette sjokket. Synes det er litt pinlig for å være ærlig. Anonymkode: 0f7c6...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 26. januar 2024 #8 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er riktig at vi har hatt verre vintre før, og da ble det ikke blåst opp fordi vi ikke hadde internett og blåse det opp på. Ja, ting blåses opp i dag, fordi vi har dette mediet og når frem til flere enn naboer og brevvenner. Anonymkode: 1811d...fe0 Helt riktig. Også ønsker de vel å fremme agenda 2030. Og da må folk skremmes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #9 Del Skrevet 26. januar 2024 Dette er en veldig uvanlig vinter her jeg bor. Det har ikke skjedd i løpet av de 25 årene jeg har bodd her. Vi har hatt det uvanlig kaldt i løpet av disse årene. Vi har hatt uvanlig mye snø i løpet av disse årene. Vi har hatt uvanlig mye vind i løpet av disse årene. Og glattholke har vi hvert år, så det er ikke uvanlig. Men, vi har ikke hatt alt sammen samtidig over så lang periode som vi har hatt denne vinteren. Anonymkode: e314f...f4a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #10 Del Skrevet 26. januar 2024 Athena Freyja skrev (13 minutter siden): Uvanlig der jeg bor. Men ikke uvanlig der jeg bor, i Oslo/akershus hvor alle busser blir innstilt ved litt snø. Anonymkode: 270e6...6d7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #11 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er en veldig uvanlig vinter her jeg bor. Det har ikke skjedd i løpet av de 25 årene jeg har bodd her. Vi har hatt det uvanlig kaldt i løpet av disse årene. Vi har hatt uvanlig mye snø i løpet av disse årene. Vi har hatt uvanlig mye vind i løpet av disse årene. Og glattholke har vi hvert år, så det er ikke uvanlig. Men, vi har ikke hatt alt sammen samtidig over så lang periode som vi har hatt denne vinteren. Anonymkode: e314f...f4a Men ikke uvanlig vinter i Oslo. Skjønner de på Sørlandet, men i Oslo og Bærum har jeg jo opplevd slike vintre mange mange ganger Anonymkode: 270e6...6d7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #12 Del Skrevet 26. januar 2024 Vi hadde da slike vintre før om årene også, i hvert fall hva snøfall gjaldt. Så skiftende var det vel ikke akkurat, men... Men så bodde det halvparten (minst) så mange (her i Bærum) i alle fall fra bare 20-30 år tilbake. Bilparken og innfarten til Oslo har økt enda mer. At det er så voldsomt utbygd, gjør at det er færre steder å gjøre av snøen, og miljøvernhensyn gjør at den ikke kan dumpes hvor som helst... det er rett og slett ikke noe sted å gjøre av den! Den store befolkningsveksten i kombinasjon med ustabilt vær og piggdekkforbud spiller en stor rolle! Anonymkode: 2b7f1...7f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #13 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men ikke uvanlig vinter i Oslo. Skjønner de på Sørlandet, men i Oslo og Bærum har jeg jo opplevd slike vintre mange mange ganger Anonymkode: 270e6...6d7 Jeg er enig i at dette virker som et relativt vanlig vintervær i ( i allefall deler av) Oslo og Bærum. Men jeg kan ikke huske at skoler ble stengt, og bussene sluttet å gå på grunn av snø og glatte veier, så noe må ha forandret seg i løpet av de 25 årene som har gått siden jeg bodde der. Så da er det kanskje ikke så vanlig likevel? AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi hadde da slike vintre før om årene også, i hvert fall hva snøfall gjaldt. Så skiftende var det vel ikke akkurat, men... Men så bodde det halvparten (minst) så mange (her i Bærum) i alle fall fra bare 20-30 år tilbake. Bilparken og innfarten til Oslo har økt enda mer. At det er så voldsomt utbygd, gjør at det er færre steder å gjøre av snøen, og miljøvernhensyn gjør at den ikke kan dumpes hvor som helst... det er rett og slett ikke noe sted å gjøre av den! Den store befolkningsveksten i kombinasjon med ustabilt vær og piggdekkforbud spiller en stor rolle! Anonymkode: 2b7f1...7f3 Dette kan vel forklare mye av problemene. Anonymkode: e314f...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #14 Del Skrevet 26. januar 2024 MDG er svaret, ihvertfall i Oslo 😉 At EL bussene ikke takler dette været trenger man vel ikke være rakettforsker for å forstå? 😄 Så er man blitt veldig sarte etter nedstengningene under covid - nå er det plutselig mye lettere å bare stenge ned siden nesten alle kan ha hjemmekontor likevel - og barna kan ha digital undervisning..... Anonymkode: 08dc0...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 26. januar 2024 #15 Del Skrevet 26. januar 2024 Her i Fredrikstad har vi ikke hatt så mye snø siden 2009. Og det har aldri vært så kaldt, og over så lang tid som i år, så langt jeg kan huske bakover. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #16 Del Skrevet 26. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: MDG er svaret, ihvertfall i Oslo 😉 At EL bussene ikke takler dette været trenger man vel ikke være rakettforsker for å forstå? 😄 Så er man blitt veldig sarte etter nedstengningene under covid - nå er det plutselig mye lettere å bare stenge ned siden nesten alle kan ha hjemmekontor likevel - og barna kan ha digital undervisning..... Anonymkode: 08dc0...d3d Akkurat dette er veldig sant. Terskelen har blitt veldig lav for å bare stenge ting ned, og oppfordre folk til å bli hjemme. Og folk er blitt vant med å adlyde. Anonymkode: 10680...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #17 Del Skrevet 26. januar 2024 Nå kalles i hvert fall endelig de rette folkene inn på teppet i Oslo. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JQz8r4/kaller-inn-lan-marie-berg-og-raymond-johansen-paa-teppet Anonymkode: 10680...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #18 Del Skrevet 26. januar 2024 Sannhetsøkende skrev (1 time siden): Helt riktig. Også ønsker de vel å fremme agenda 2030. Og da må folk skremmes. 😂 Anonymkode: 47384...4d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 26. januar 2024 #19 Del Skrevet 26. januar 2024 Sannhetsøkende skrev (2 timer siden): Helt riktig. Også ønsker de vel å fremme agenda 2030. Og da må folk skremmes. 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #20 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Neida , og dette klarer vi da fint å overleve. Men noen ganger lurer jeg på om folk "glemmer" at de bor i Norge. Vi er da vant med vinter og snø. Vi lever sånn halvparten av året i Norge,så jeg forstår ikke dette sjokket. Synes det er litt pinlig for å være ærlig. Anonymkode: 0f7c6...c90 Er det noen som har påstått at vi ikke overlever? jeg glemmer ikke at jeg bor i Norge, på Østlandet i Norge, vil ikke beskrive dette med « sjokk» , men overraskende og slitsomt er det selvsagt. Det var jo ikke akkurat forventet? Hva er det som er pinlig? De som måker og beredskap gjør jo så godt de kan,men vi kan jo ikke forvente at ressurssene mangedobles når det blir unormal vinter? Anonymkode: 1811d...fe0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå