Gå til innhold

Hvor ofte skylle/vaske strømpebukser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker skjørt hver dag på jobb og skjørt og kjoler ellers. Vasker alltid jobbstrømpebukser som består av kunstige stoffer etter hver bruk, men har de på hele dagen, også etter jeg har skiftet til hjemmekjole hjemme. Ullstrømpebukser kan jeg bruke flere dager, men er veldig nøye på at de da ikke lukter. 

En person skriver her at hun lukter veldig godt kroppslukter, og det gjør jeg og. Skjønner godt hva hun mener med at alle har en kroppslukt. Merker godt på jobb om noen har brukt samme skjorte eller bluse "for lenge" trenger ikke lukte svette, men kropp. Samme lukta folk som ikke vasker håret ofte har synes jeg, Lukter også veldig godt kjønn, tåfis og når folk har mensen, spesielt om de bruker bind. 

Anonymkode: 859d0...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tynne strømpebukser synes jeg må vaskes hver gang etter bruk. Det blir jo som sokker. Jeg slenger de bare i en vaskepose i maskinen på finvask.

Ullstrømpebukser er vel det eneste av sånt som ikke må vaskes hver gang, ull kan man være flinkere til bare å lufte. Men da bør det også være ganske mye ull i dem. Jeg bruker tynne ullsokker hver dag, og de vasker jeg også hver dag. De er ikke i ren ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Vasker etter hver bruk, selvsagt. 

Det gjelder alle klær som sitter tett på kroppen, og da spesielt sokker og truser. Strømpebukse er jo både sokk og truse.. selv om man har truse under. 

Jeg har forøvrig kanskje litt i overkant velutviklet luktesans, og kan fortelle deg at det lukter veldig fort både litt kjønn og tåfis av folk. Men den vanligste lukten er den av litt dagsgamle klær, som jeg liker å kalle det. Det er ikke svettelukt, det er en lukt som setter seg i plagget når det har vært på kroppen en dag eller mer. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, jeg føler det er litt sånn lukt av gammel hud blandet med støv og urent fiber, og ikke minst den unike kroppslukten hvert menneske har. Som ikke trenger å være direkte vondt kroppslukt, men alle har en kroppslukt. 

Litt sånn som Fretex lukter (jeg kan aldri gå inn i en bruktbutikk fordi den lukta blir så overveldende).

Anonymkode: 5296d...b70

Greit nok at du greier å lukte dagslukt av klær, men er det så farlig da? Sånn for oss andre? Noen hater lukten av hvitløk men vi andre tilpasser jo oss ikke det likevel. Det er noe rart samfunnet når det forventes at klær i bruk skal lukte rent. Så lenge de ikke lukter surt eller skittent er det innafor mener jeg. Den vaskemanien vår er ikke bra for noen. 

Jeg bruker strømpebukser 2-3 dager. Bruker de kun på jobb, ikke hjemme. 

Anonymkode: facb0...088

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 13.50):

Greit nok at du greier å lukte dagslukt av klær, men er det så farlig da? Sånn for oss andre? Noen hater lukten av hvitløk men vi andre tilpasser jo oss ikke det likevel. Det er noe rart samfunnet når det forventes at klær i bruk skal lukte rent. Så lenge de ikke lukter surt eller skittent er det innafor mener jeg. Den vaskemanien vår er ikke bra for noen. 

Jeg bruker strømpebukser 2-3 dager. Bruker de kun på jobb, ikke hjemme. 

Anonymkode: facb0...088

Helt enig. 
Jeg vasker klærne når det trengs, og kan glatt bruke strømpebukser to-tre dager. 

Anonymkode: 56da1...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (På 26.1.2024 den 10.50):

Jeg har mange strømpebukser. De er nå sliten i føttene. Dvs, hull, oppbrukt. Men longsene er helt ok, bare fot som er slitt. Så jeg har tatt et valg. Jeg reparerer. Bruker saksen. Bort med tuppen av en strømpebukse. Bort med foten, dette blir longs. Har ullsokker 

Hva i alle verden har dette med noe som helst å gjøre....?

Anonymkode: ea7ce...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker strømpebuksene to dager. Det er ikke slike tynne damestrømpebukser som kvinner bruker, men tykke varme i fleece eller ull. Synes det blir for mye klesvask om jeg skal bruke de etter en gangs bruk. Selv om de har gylf eller trusedel, bruker jeg oftest undertøy under. Ikke opplevd at de lukter. 

Anonymkode: f5ba4...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...