Gå til innhold

Ketogent kosthold, livsstilsendring og en liten solskinnshistorie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt forhistorie her.

Har slitt litt med stoffskifte, lavt energi nivå, utmattelse, hormonproblemer, kraftig og smertefull menstrasjon og ansiktshår de siste årene. Er normalvektig og er nå i midten av førtiårene. 

I utgangspunktet startet jeg denne livsstilsendringer pga diverse andre helseproblemer, men har oppdaget den siste uken noe jeg trodde jeg måtte leve med er mørke og stive hår på haka. I de ti siste årene, så har dette problemet økt og jeg har både nappet, prøvd laser, men om morgningen så har jeg mørke skjeggstubber igjen. Det har vært så ille at jeg har kviet meg å spise lunsj med andre i kantinen pga det skarpe lyset og jeg er sikkert på at dette er veldig synlig selv om jeg napper hver morgning og kamuflere med sminke.

Jeg har gått på ketogent kosthold i noen uker nå og har merket den siste uken at dette har avtatt. De siste to-tre dagene så har jeg måttet leitet etter hår på haka som må nappes, men har nesten ingen svarte hår igjen. Haken kjennes myk og hårfri.. Jeg er så glad for at dette problemet har avtatt 😄

Nå er jeg enda mer motivert til å fortsette. Er ikke så opptatt av vektnedgang med at jeg er innenfor BMI. Men virker som hormonproblemene mine har stabilisert seg 🙏

Har også merket energinivået mitt også har økt de siste 2 ukene

Jeg måtte bare lufte dette 😇

Anonymkode: eb4aa...e79

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...