Gå til innhold

En ny istid


ThereGoesBob

Anbefalte innlegg

Hvilke dyrearter ville dødd ut om jorden fikk en ny istid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig spørsmål.

Nesten lettere å stille spørmsålet på hodet. Hvilke dyrearter ville overlevd en istid og hvorfor? For derfor gå ut fra at de som ikke overlevde vil dø ut.

Det er også greit å definere "dyreraser". Hva regnes som en dyrerase? En collier (en hunderase) eller hunder?

Jeg vil tro at svært få raser vil overleve i den samme formen de er i nå. For eksempel en ulverase kan overleve ved å tilpasse seg klimaet og dermed bli en annen ulverase.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunda skrev (21 minutter siden):

Vanskelig spørsmål.

Nesten lettere å stille spørmsålet på hodet. Hvilke dyrearter ville overlevd en istid og hvorfor? For derfor gå ut fra at de som ikke overlevde vil dø ut.

Det er også greit å definere "dyreraser". Hva regnes som en dyrerase? En collier (en hunderase) eller hunder?

Jeg vil tro at svært få raser vil overleve i den samme formen de er i nå. For eksempel en ulverase kan overleve ved å tilpasse seg klimaet og dermed bli en annen ulverase.

 

Å benytte begrepet rase, er i stor grad meningsløst i alle diskusjoner. 
At husdyr overlever finner jeg naturlig så lenge folkene som har husdyrene overlever. 

Ulv (som ikke er en rase) overlever sannsynligvis med tanke på temperatur og klima, men den spiser ikke snø. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...