Gå til innhold

Nevn en filmjuvel jeg ikke har sett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Apocalypto (2006, IMDB: 7.8) Litt sånn den siste Mohikaner opplegg, men mer sånn 1500 tall -ish mayaindianerfilm. Har sett den filmen over 5 ganger nå, og jeg ser ALDRI filmer mer enn en gang for å si det sånn. 

Endret av ThereGoesBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvis du ikke er interessert i filmer eldre enn fra 1980-årene, er jeg redd du går glipp av mange juveler.

Kan bare nevne Pink Panther-filmene med Peter Sellers, 1970-årenes klassikere som "The Wicker Man", "Gudfaren" I og II, "Haisommer", "Nærkontakt av tredje grad", "Deliverance", "Don't Look Now", "Star Wars" og andre, samt filmer som "Plan 9 from Outer Space" som er så dårlige at de blir kultfilmer. I tillegg til at svart-hvitt-filmer har å mye by på med Bela Lugosi som Dracula, Boris Karloff som Frankenstein, eller Charlie Chaplin.

Dette var tiden da film var kunst, ikke billig underholdning laget for VHS-markedet.

Anonymkode: 2a0b0...de0

Joda, jeg har sett en del eldre filmer også. Både Gudfaren og Star Wars, Hjortejegeren etc. Men det er lengre mellom godbitene der.

Anonymkode: 4e43a...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lasse & Geir (1976)

Anonymkode: df8a1...bd4

Den skal jeg jammen se!

Anonymkode: 4e43a...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Death at a funeral  🤣Hysterisk morsom britisk film.

Anonymkode: 50b93...24d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenk om jeg fant en film jeg aldri hadde sett, som var virkelig god. Har sett en god del film, og det meste av det beste innen nyere tid. Da snakker jeg om fra 80-tallet og frem til i dag. Er ikke så interessert i filmer eldre enn det.

Har sett det meste på imdbs top 250, f.eks. I alle fall av nyere filmer.

Jeg liker spesielt historiske filmer men også action, drama, grøssere og krim. Er åpen for det meste! Men jeg foretrekker filmer med en ålreit rating på imdb, helst fra 7 og oppover.

Kom gjerne med tips. Det er sikkert noen gode filmer som har gått meg hus forbi.

Anonymkode: 4e43a...8ae

Pans labyrint? Et nydelig kunstverk av en film❤️ som mange ikke har sett fordi de tror det er en barnefilm.

«The shape of water» av samme regissør er også fin.

Den spanske grøsseren ‘Veronica’ er en av de beste grøsserene jeg har sett. Men hører ikke mange snakker om den. Så kanskje en film ikke ‘alle’ har sett.

Anonymkode: 513f1...29f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Pans labyrint? Et nydelig kunstverk av en film❤️ som mange ikke har sett fordi de tror det er en barnefilm.

«The shape of water» av samme regissør er også fin.

Den spanske grøsseren ‘Veronica’ er en av de beste grøsserene jeg har sett. Men hører ikke mange snakker om den. Så kanskje en film ikke ‘alle’ har sett.

Anonymkode: 513f1...29f

Spanske og italienske skrekk/grøssere er for meg mye mer skumle og slitsomme enn feks amerikanske. Så det er noe alle entusiaster burde sjekke ut.

Anonymkode: b29d5...78c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Joda, jeg har sett en del eldre filmer også. Både Gudfaren og Star Wars, Hjortejegeren etc. Men det er lengre mellom godbitene der.

Anonymkode: 4e43a...8ae

12 Angry Men. En av de eldre filmene som er særdeles mye bedre enn 90% av det Hollywood produserer i dag.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (2 timer siden):

12 Angry Men. En av de eldre filmene som er særdeles mye bedre enn 90% av det Hollywood produserer i dag.

Den har jeg sett, men lenge siden.

Anonymkode: 4e43a...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakten. Dansk. Med Mads Mikkelsen. Ligger på netflix nå, mener jeg. 

Anonymkode: 9655a...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jakten. Dansk. Med Mads Mikkelsen. Ligger på netflix nå, mener jeg. 

Anonymkode: 9655a...b4d

Sett den. Veldig ubehagelig tema, så det holdt med èn gang.

Anonymkode: 4e43a...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adams epler (2005)

Anonymkode: ae3ec...5af

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Before the Rain (Milcho Manchevski)

Still Life ((Uberto Pasolini)

Crouching Tiger hidden Dragon

Seven Pounds

Requiem for a Dream

Whiplash

Spotlight

Regner med du har sett mange av dem, men dette er filmer som gjorde sterkt inntrykk på meg da jeg så dem, kanskje noen andre får noen tips ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Adams epler (2005)

Anonymkode: ae3ec...5af

Vet ikke hva den har slags rating, men en filmjuvel jeg holdt på å ikke se er De grønne slakterne. Jeg liker egentlig ikke komedier, men denne synes jeg er kjempemorsom. Svart humor blanda med søt magisk realisme. 

Samme folkene som har laga Adams epler og Blinkende lykter. Alle tre er filmer jeg nesten bare snubla over men er kjempeglad for å ha funnet. 

Anonymkode: 40fe9...3d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Den skal jeg jammen se!

Anonymkode: 4e43a...8ae

Her en ikonisk scene. Kameraføring, dialog og lyssetting. Den scenen har alt og sannsynligvis det beste fra norsk film. Veldig undervurdert. 

 

Anonymkode: df8a1...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...