AnonymBruker Skrevet 7. mars #121 Del Skrevet 7. mars "Historien om den gråtende kamel", 2003, er en perle, om enn ikke sjangrene ts etterspør. Anonymkode: c8e72...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stabbursmusa Skrevet 7. mars #122 Del Skrevet 7. mars Den engelske pasienten den talentfulle Mr. Ripley little women What’s eating Gilbert Grape My girl Broen til Tarabithia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #123 Del Skrevet 7. mars Har noen foreslått Upside down og Another earth? Anonymkode: 8a0b2...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #124 Del Skrevet 8. mars Den brysomme mannen (2006, norsk) Anonymkode: 1d97c...236 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #125 Del Skrevet 8. mars Enklere om du kommer med eksempler på fra din topp 10-favorittliste av filmer. Anonymkode: 1d97c...236 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #126 Del Skrevet 13. mars Nettopp sett Awakenings fra 1990. En film jeg så vidt hadde hørt om. Jeg har også blinket ut Children of men og Dead man walking. Bra ratede filmer med 7.5 eller høyere i rating. Anonymkode: 4e43a...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 14. mars #127 Del Skrevet 14. mars Parasitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #128 Del Skrevet 14. mars Lurven skrev (42 minutter siden): Parasitt Sikkert bra og jeg har jo hørt om den, men jeg syns ofte det er vanskelig å henge med på ikke-engelske og norske filmer. Trenger å forstå språket ellers sliter jeg med å engasjere meg. Tysk kan jeg litt, så det går an. Anonymkode: 4e43a...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #129 Del Skrevet 14. mars Seven - thriller med en slutt du ikke glemmer. Stekte, grønne tomater. En sterk historie om vennskap fra Sør-statene. I blanke messingen. En engelsk film om arbeidsløshet, konsekvenser for noen og hvordan lete etter løsninger. Mye humor med en sår undertone. Anonymkode: 0756d...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 15. mars #130 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sikkert bra og jeg har jo hørt om den, men jeg syns ofte det er vanskelig å henge med på ikke-engelske og norske filmer. Trenger å forstå språket ellers sliter jeg med å engasjere meg. Tysk kan jeg litt, så det går an. Anonymkode: 4e43a...8ae Den er tekstet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #131 Del Skrevet 15. mars Lurven skrev (12 timer siden): Den er tekstet Det skjønner jeg så klart, men man får ikke den samme opplevelsen som ved engelsk eller norsk-språklige filmer. Hvis de kommer med en intern sør-koreansk vits i Parasitt som man kun skjønner om man er derfra, så spiller det ingen rolle om den tekstes på norsk. For en amerikaner vil det være meningsløst å se Mot i Brøstet med tekst, fordi det er mye man ikke får med seg når man ikke kan språket. Jeg ville neppe ha ledd av en fransk komedie, f.eks. På samme måte syns jeg sjeldent filmer med fremmedspråk er gode. Anonymkode: 4e43a...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #132 Del Skrevet 15. mars kieslowskis tricolor filmer, bleu feks Anonymkode: 6f04a...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlemor Skrevet 15. mars #133 Del Skrevet 15. mars The golden child Cliffhanger Vitne til mord The Shining Aliens The Thing Rambo Kindergarten Cop (action-komedie) Mission Impossible Utenfor rekkevidde Fatal Attraction Speed Jaget Ransom Innen rekkevidde Kodenavn Mercury Sammensvergelsen Ricochet Con Air Mord på kreditt Die Hard Face/off U.S Marshals Heat Terminator The Matrix Spillet Jakten på rød oktober Jakten Med døden i sikte Leon Air Force One The Rock Det ble mer enn bare en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 15. mars #134 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det skjønner jeg så klart, men man får ikke den samme opplevelsen som ved engelsk eller norsk-språklige filmer. Hvis de kommer med en intern sør-koreansk vits i Parasitt som man kun skjønner om man er derfra, så spiller det ingen rolle om den tekstes på norsk. For en amerikaner vil det være meningsløst å se Mot i Brøstet med tekst, fordi det er mye man ikke får med seg når man ikke kan språket. Jeg ville neppe ha ledd av en fransk komedie, f.eks. På samme måte syns jeg sjeldent filmer med fremmedspråk er gode. Anonymkode: 4e43a...8ae Ååå sånn ja, men sør Korea er jo blitt ganske vestlige, og ingen intern humor i denne filmen såvidt jeg har fått med meg. Men plottet i filmen er veldig bra og enkelt å forstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #135 Del Skrevet 15. mars Whale Rider fra 2002. Nydelig film. Anonymkode: df4d9...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå