Gå til innhold

Hvilke av desse offentlige kontorene har du besøkt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

NAV- reformen ble iverksatt 1. juni 2006, og intensjonen var at nå skulle folk få "gå inn kun 1 dør" i steden for flere dører når de skulle oppsøke offentlige kontorer.

18 år senere møter ein påskriften "selvbetjening" på døra hos NAV, og en rekke offentlige kontorer.

Innføring av elektroniske hjelpemidler / datateknologi  skulle effektivisere det offentlige.

 

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/abAO8E/nei-statlig-byraakrati-vokser-ikke-uhemmet

Trygdekontoret.

Arbeidsmarkedsetaten

Arbeidskontoret 

Arbeidsformidlinga 

Ligningkontoret.

Aetat 

Sosialkontoret

Sjømannskontoret

Mønstringskontoret

Bilsakkyndige 

 

 

Anonymkode: 44247...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg husker har jeg kun vært innom Arbeidskontoret og Ligningskontoret av de. Seinere har jeg ikke hatt behov for å gå innom noen slike kontor fysisk.

Anonymkode: ff4b6...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom 5 av disse , og savner virkelig da man kunne velge riktig dør og få riktig hjelp. Nav har vært en nedtur . 

Anonymkode: b9d5a...849

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aetat og trygdekontoret var jeg fysisk innom en gang i tiden.

Anonymkode: e12eb...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert innom flere, særlig folkeregister og skattekontor var veldig praktisk å kunne besøke fysisk.

Anonymkode: 4b105...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært innenfor døren hos noen av dem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligningskontoret og bilsakkyndig har jeg vært. Har vært på arbeidsformidlingen også, men bare for å besøke noen som jobbet der.

Anonymkode: e70d2...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

.

 

Trygdekontoret.

Arbeidsmarkedsetaten

Arbeidskontoret 

Arbeidsformidlinga 

Ligningkontoret.

Aetat 

Sosialkontoret

Sjømannskontoret

Mønstringskontoret

Bilsakkyndige 

 

 

Anonymkode: 44247...d38

Jeg har vært innom de uthevede.  

 

Anonymkode: debfe...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skattekontor, politi og Statens vegvesen har aldri hatt felles dør med nav, heldigvis. Selv om disse etatene også har gjennomgått omorganisering og forandring på godt og vondt gjennom årene.  Dette er også de 3 jeg har vært innom som bruker eller ansatt.

Endret av Øyne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom Trygdekontoret, Aetat og Ligningskontoret. Havnet i trygdesystemet i 2004, og det var før NAV-reformen var ferdig iverksatt. Har vært innom Ligningskontoret i forbindelse med flyttemelding. 

Bilsakkyndig er virkelig lenge siden! Da jeg tok førerkortet i 1989, het det Biltilsynet og det navnet hadde de hatt i mange år. Min far derimot, kalte dem for Bilsakkyndig. 

Edit: Ser at det het Bilsakkyndig fram til 1977 og deretter Biltilsynet fram til 1995 

https://www.vegvesen.no/om-oss/om-organisasjonen/om-statens-vegvesen/samfunnsoppdrag-ansvar-oppgaver/bilsakkyndige-og-biltilsynet/

Endret av Kniv & gaffel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyne skrev (2 timer siden):

Skattekontor, politi og Statens vegvesen har aldri hatt felles dør med nav, heldigvis. Selv om disse etatene også har gjennomgått omorganisering og forandring på godt og vondt gjennom årene.  Dette er også de 3 jeg har vært innom som bruker eller ansatt.

TS

Du har helt  rett i at nevnte etater hadde ikkje noen felles dør, men de har det til felles at også de har fått påskriften"selvbetjening " på dørene, og sår tvil om bemanningen er særleg lavere idag en for 20 år sidan. Sjølvsagt må bemanningen ogs¨å sjåast i samanheng med arbeidsoppgavne.

Bilsakkyndige, så etterhvert  Biltilsynet. og idag veg -og trafikkstasjoner har overlatt mye av kontrollvirksomheten til private igjennom elektronisk verktøy verkstader, og  statens Vegvesen har overlatt mye av sin virksomhet til idag mesta. 

Anonymkode: 44247...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

NAV- reformen ble iverksatt 1. juni 2006, og intensjonen var at nå skulle folk få "gå inn kun 1 dør" i steden for flere dører når de skulle oppsøke offentlige kontorer.

18 år senere møter ein påskriften "selvbetjening" på døra hos NAV, og en rekke offentlige kontorer.

Innføring av elektroniske hjelpemidler / datateknologi  skulle effektivisere det offentlige.

 

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/abAO8E/nei-statlig-byraakrati-vokser-ikke-uhemmet

Trygdekontoret.

Arbeidsmarkedsetaten

Arbeidskontoret 

Arbeidsformidlinga 

Ligningkontoret.

Aetat 

Sosialkontoret

Sjømannskontoret

Mønstringskontoret

Bilsakkyndige 

 

 

Anonymkode: 44247...d38

Alle unntatt Mønstringskontoret og Sjømannskontoret. 

Anonymkode: 7e7d6...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS

Du har helt  rett i at nevnte etater hadde ikkje noen felles dør, men de har det til felles at også de har fått påskriften"selvbetjening " på dørene, og sår tvil om bemanningen er særleg lavere idag en for 20 år sidan. Sjølvsagt må bemanningen ogs¨å sjåast i samanheng med arbeidsoppgavne.

Bilsakkyndige, så etterhvert  Biltilsynet. og idag veg -og trafikkstasjoner har overlatt mye av kontrollvirksomheten til private igjennom elektronisk verktøy verkstader, og  statens Vegvesen har overlatt mye av sin virksomhet til idag mesta. 

Anonymkode: 44247...d38

Det stemmer ikke helt. Du tenker nok på at produksjonsavdelingen i Statens vegvesen ble skilt ut i en egen enhet og ble til Mesta. Men Mesta er nå bare en blant mange og konkurrerer om kontraktene på like vilkår med de andre entreprenørene. 

Anonymkode: ceda6...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hva er et mønstringskontor?

Ellers kun vært på trafikkstasjon av disse. 

Anonymkode: 5d35f...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva er et mønstringskontor?

Ellers kun vært på trafikkstasjon av disse. 

Anonymkode: 5d35f...0bc

Alle som skulle seile utenriksfart måtte innom mønstringskontoret til m.a.  legesjekk,og  få ordnet papirer før avreise. Dei fleste jobber gjekk igjennom mønstringskonterene rundt om i landet. 

Anonymkode: 44247...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 18.35):

Alle unntatt Mønstringskontoret og Sjømannskontoret. 

Anonymkode: 7e7d6...247

Sjømannskontorer fantes i mange havner der skipene seilte, og seinere omtalt som velerdskontorer. 

Anonymkode: 44247...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 18.35):

Alle unntatt Mønstringskontoret og Sjømannskontoret. 

Anonymkode: 7e7d6...247

Samme her. Var såvidt en gang registrert i sjømannsregisteret, men aldri vært på Sjømannskontor.

Anonymkode: b5f2e...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...