Gå til innhold

Hva er greia med de upassende spørsmålene her i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare begynn å prat om været så slipper du unna resten av spørsmålene. En høflig håndhilsing med navnutveksling, prat kort om været "Litt av et sørpeføre i dag", litt ja og huff og kanskje en kort fortelling om åssen det var å traske i slaps til bilen. Også kremte litt og kleint si at man må komme seg videre.

Problem løst.

Anonymkode: 5d996...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foretrekker du at folk slutter å snakke med hverandre? At ingen stiller hverandre noen spørsmål? 
 

Anonymkode: 0fb8e...413

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, dette virker helt oppkonstruert. Det er ingen som bare helt plutselig innleder en samtale med en random på gata. Eller mener du for alvor at du stopper en fremmed, og spør hva vedkommende LIKER? For deretter å bli sur om vedkommende spør hvor du er fra? Ja helt sikkert

Anonymkode: c3cdd...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker du med fremmede om? Været? 🤮

Anonymkode: ae3ae...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 21.23):

Nei, jeg har ikke dårlige sosiale antenner. Jeg er bare ikke komfortabel med
å svare på slike spørsmål til en fremmed i aller første dialog jeg har med dem.
Det er rart

Anonymkode: 5d697...2ad

Det er jo helt normale spørsmål og starte en samtale med. Om du er ukomfortabel med og svare på noe så uskyldig så bør du ikke kommunisere med fremmende mennesker

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke stalking hvis en spør hvor noen er fra og hva de jobber med. Snakker om å være paranoid.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo veldig situasjonsbetinget.

Visst jeg møter noen i et selskap så vil jeg først finne ut av relasjonen til den som arrangerer selskapet, og da snakker man kanskje litt rundt det og visst samtalen fortsetter så blir jo det naturlig å følge opp med hvor vedkommende bor og hva de gjør på i det daglige. 

Men i en vanlig smalltalk med noen i busskuret eller på et venterom så blir det mer været og lignende.

Om det er en fagmesse eller noe arbeidsrelatert så er jo jobb og arbeidsplass en selvfølge for og kunne få noe ut av samtalen.

Anonymkode: 8159e...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...