Gå til innhold

Treningsklokken min registrerer alt for høy forbrenning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en garmin vivoactive 4s. Fra 00.00 til nå (13 timer) har den registrert at jeg har forbrent 1900 kalorier. Jeg ligger syk på sofaen, ingen feber. 

Når jeg trener kan den komme opp i 3000 til 4000 kcal. 

Den er oppdatert, sist i går. Lagt inn riktig info om høyde, kjønn, vekt etc. 

Noen andre som har samme problem eller vet hvordan man kan fikse på det? 

Anonymkode: 8b107...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

treningsklokker er kjent for å over estimere forbrente kalorier. Om du har høy puls, så vil også klokken vise mer forbrente kalorier. Noe man ofte har når man er syk. 

https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/vivoactive4_4S/EN-US/GUID-9096A5ED-09B6-4AE5-8D01-DF2789EC10D9.html

Improving the Accuracy of Intensity Minutes and Calories

You can improve the accuracy of these estimates by walking or running outside with GPS for 15 minutes.

NOTE: After you calibrate the device for the first time, ! no longer appears in the My Day widget.
  1. From the watch face, swipe to view the My Day widget.
  2. Select !.
  3. Follow the on-screen instructions.

Anonymkode: 1d541...bc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det før, bare med polar. 
kom lett over 3000 kalorier, gjerne 4 hvis jeg trente. Mye skritt og. 
 

nå har jeg Garmin Fenix 6 pro, som er dyrere. Den virker å måle noe mer riktig. Jeg brenner opp mot eller rundt 3000 hvis jeg har jobbet + gått tur eller løpt. 
må også trene etter jobb for å nå 10 000 skritt, så må jobbe mer for å få denne her opp😅 

polar viste generelt alt mye høyere. Vet ikke hvorfor.. men er vel et kjent problem at klokkene kan overdrive litt

Anonymkode: 06e33...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Sånn hadde jeg det før, bare med polar. 
kom lett over 3000 kalorier, gjerne 4 hvis jeg trente. Mye skritt og. 
 

nå har jeg Garmin Fenix 6 pro, som er dyrere. Den virker å måle noe mer riktig. Jeg brenner opp mot eller rundt 3000 hvis jeg har jobbet + gått tur eller løpt. 
må også trene etter jobb for å nå 10 000 skritt, så må jobbe mer for å få denne her opp😅 

polar viste generelt alt mye høyere. Vet ikke hvorfor.. men er vel et kjent problem at klokkene kan overdrive litt

Anonymkode: 06e33...e5d

3000 høres ekstremt mye ut? Hvor langt løper du egentlig? 😅 Jeg får opp rundt 2200-2300 kalorier på dager jeg løper 10 km og er ellers normalt aktiv - går til og fra jobb/på butikken. Jeg er ca 60 kg da, det har jo litt å si. Jeg har også ganske lav puls, mulig det spiller inn også? Ligger mellom 35-40 i hvile.

 

 

Anonymkode: 9e883...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er tung/ har fedme forbrenner man mer ved lett aktivitet. Det gjør det lett å gå ned fort ved fedme og saktere jo nærmer normalvekt man kommer❤️

Anonymkode: 6daa9...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med det er fordi pulsen din er høyere fordi du er syk. Den kommer til å vise riktigere når du er frisk igjen. God bedring! 

Anonymkode: c7378...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 13.50):

3000 høres ekstremt mye ut? Hvor langt løper du egentlig? 😅 Jeg får opp rundt 2200-2300 kalorier på dager jeg løper 10 km og er ellers normalt aktiv - går til og fra jobb/på butikken. Jeg er ca 60 kg da, det har jo litt å si. Jeg har også ganske lav puls, mulig det spiller inn også? Ligger mellom 35-40 i hvile.

 

 

Anonymkode: 9e883...b23

3000 er ikke ekstremt mye hvis man er over 100 kilo og i dårlig form, med høy puls. 
 

jeg forbrenner også mer på gå/løpeturene enn andre som er slankere og i bedre form, men dette endrer seg jo etterhvert som jeg går ned og blir i bedre form. Ligger i snitt på 2700-2900 nå, når jeg går/ løper etter jobb. 

Anonymkode: 06e33...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...