Gå til innhold

"Å stikke under en sofa.eller..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  å stikke under en stol"  Hva sier du?  Den med sofaen hørte jeg i dag, ny for meg.

Anonymkode: a920b...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikke under stol, ikke under en stol.

Anonymkode: d017c...e42

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stikke under en stol

Anonymkode: e1e3c...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Stikke under stol, ikke under en stol.

Anonymkode: d017c...e42

TS. Har bare brukt/hørt "en stol", men "under stol" er nok også i bruk.

Anonymkode: a920b...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du googler det ser du at «stikke under stol» er det korrekte / originale uttrykket, altså uten artikkelen «en» foran stol.

Å blande inn sofa er vel bare en av mange fordreininger av etablerte utrykk, som hytt og gevær, bøye seg i hatten osv.

Anonymkode: bad16...0f7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du googler det ser du at «stikke under stol» er det korrekte / originale uttrykket, altså uten artikkelen «en» foran stol.

Å blande inn sofa er vel bare en av mange fordreininger av etablerte utrykk, som hytt og gevær, bøye seg i hatten osv.

Anonymkode: bad16...0f7

TS: Ok.  Den med sofa hørte jeg i God  morgen, Norge i dag, trolig ei kjendisdame/ jente som sa det. Og de satt i en sofa.😉

Anonymkode: a920b...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

TS: Ok.  Den med sofa hørte jeg i God  morgen, Norge i dag, trolig ei kjendisdame/ jente som sa det. Og de satt i en sofa.😉

Anonymkode: a920b...12f

Kan tenke meg det. Like lite morsomt som "fra spøk til revolver" og "i hytt og gevær", "misforstå meg rett" osv. Det er lov å leke med språket, og det er lov å si sin mening om resultatet. "Det er bare å bøye seg i hatten" synes jeg er morsom derimot. Vet ikke hvorfor, den treffer bedre enn de første som er mer barnslig tull for meg.

Anonymkode: fb113...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 11.53):

Kan tenke meg det. Like lite morsomt som "fra spøk til revolver" og "i hytt og gevær", "misforstå meg rett" osv. Det er lov å leke med språket, og det er lov å si sin mening om resultatet. "Det er bare å bøye seg i hatten" synes jeg er morsom derimot. Vet ikke hvorfor, den treffer bedre enn de første som er mer barnslig tull for meg.

Anonymkode: fb113...a13

Du vet hvem som gjorde «bøye seg i hatten» allment kjent, eller? 

Anonymkode: b4827...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...