Gjest SVK Skrevet 23. januar 2024 #441 Del Skrevet 23. januar 2024 Støre takler ikke kriser Jonas Gahr Støre ser ikke ut til å være i stand til å håndtere kriser. Det er alvorlig for både Arbeiderpartiet og Norge. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/EQ7EGP/stoere-takler-ikke-kriser Jeg tror Støre trivdes bedre som utenriksminister enn statsminister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 23. januar 2024 #442 Del Skrevet 23. januar 2024 20 minutter siden, SVK said: Støre takler ikke kriser Jonas Gahr Støre ser ikke ut til å være i stand til å håndtere kriser. Det er alvorlig for både Arbeiderpartiet og Norge. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/EQ7EGP/stoere-takler-ikke-kriser Jeg tror Støre trivdes bedre som utenriksminister enn statsminister. Veldig enig. Han har ikke evner til å lede. Nå var jeg veldig ung når Jens Stoltenberg var statsminister, men jeg mener å huske at den mannen hadde ryggrad og klarte å stå støtt i saker? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. januar 2024 #443 Del Skrevet 23. januar 2024 Drizzt skrev (42 minutter siden): Tidenes skandaleregjering med mange statsråd som mister jobben etter en skandale er Støre sin. Jeg kan ikke komme på en regjering som har både påført landet mer skade, og har vært involvert i så mange alvorlige skandaler med sine medlemmer. Dette skandalepresset som har kommet akkurat nå skyldes at folk har begynt å ettergå oppgavene til den ministeren som er ansvarlig for å trakassere en student som har sitert seg selv uten å refere med å anke frifinnelsen av denne studenten til høyesterett. Slik trakassering strider mot manges almenne rettsoppfatning, og Sandra har ansvaret for trakasseringen. Når hun ble sett nærmere på så begynte snøballen å rulle. Dersom Høyre hadde gått i koalisjon med Sp og hatt Sandra i samme ministerpost så ville det rullet på seg flere skandaler der også. Folk skal ikke finne seg i slike overgrep som det som skjedde mot den selvsiterende studenten, og nå kom det heldigvis en reaksjon som biter politikerne der det gjør skikkelig vondt. Det er noe med proporsjonaliteten mellom kriminalitet og straff som er helt på bærtur. Det er fullstendig urimelig å ødelegge så mye for en student som er tatt for å sitere seg selv uten å referere. Når man skader studenten så hardt for så lite så reagerer folk. Til og med retten mente at studenten ble tatt urimelig hardt. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. januar 2024 #444 Del Skrevet 23. januar 2024 (endret) Blått skrev (13 minutter siden): Veldig enig. Han har ikke evner til å lede. Nå var jeg veldig ung når Jens Stoltenberg var statsminister, men jeg mener å huske at den mannen hadde ryggrad og klarte å stå støtt i saker? Jeg har sett bilde av AUF-Stoltenberg som en Nato-motstander med gitar. Han har endret seg. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zneMv/her-var-jens-nato-motstander-naa-blir-han-nato-sjef Endret 23. januar 2024 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 23. januar 2024 #445 Del Skrevet 23. januar 2024 Debatten: « Vi inviterte Kjerkol hit i kveld men hun hadde ikke lyst til å komme»😂 Ikke lyst faktisk. DET tror jeg på! 17 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 23. januar 2024 #446 Del Skrevet 23. januar 2024 Dette er så galemattias at det gjør vondt. Ikke bare er dette et hån mot alle studenter som jobber seg i hjel og virkelig legger inn en innsats for å vise at man har lært noe, men også som et angrep mot demokratiet, tilliten til våre folkevalgte, og det akademiske miljøet. Professor Lauvdal kaster en skygge over universitetsutdanningene under dagens Debatt sending, mens Selnes derimot er et forbilde som studenter bør la seg inspireres av. Han er en mann som vet hva han snakker om! De fleste studentene blir introdusert for disse skrivekonvensjonene med stor nøyaktighet fra studiestart, og dette fokuset gjentas gang på gang gjennom studiene. Universitetene har også reglementene tilgjengelige på sine nettsider med henvisninger til eksterne ressurser. Imidlertid har det oppstått økt tvil om disse reglene, spesielt fordi en høytstående politiker nå er involvert. Plutselig ser det ut til å sås mer tvil enn tidligere. Fraværet av et tydelig lederskap fra Støre, som Norges fremste politiske skikkelse blir bare mer og mer påfallende etter dagens pressekonferanse og kveldens sending. Hans oppfatning om at tilliten til politikerne fremdeles er intakt, fremstår som svært ignorant, og reflekterer en bekymringsfull dynamikk som utfordrer grunnlaget for samfunnets ledelsesstruktur. Han gjentar så fint gjennom hele dagen at dette har skjedd FØR helseministeren gikk inn i regjering. Hvorfor? Hvorfor er det relevant? I tillegg undervurderer han alvoret ved det faktum at helseministeren åpenbart har stått frem og presentert direkte løgner for publikum og for han selv. Støre er den største kilden til bekymring, enda verre en Kjerkol, fordi det er han som har det overordnede ansvaret, det er han som har folkets tillit til å handle. Han er langt fra så objektiv som han ønsker å fremstå, og har ikke samfunnets interesser som første pri. Det bør komme andre inn her og kreve hennes avskjed. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cppdude Skrevet 23. januar 2024 #447 Del Skrevet 23. januar 2024 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4o9Vyg/hoeyre-politiker-hentet-tekst-fra-annen-masteroppgave-vil-beklage Neste ut. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 23. januar 2024 #448 Del Skrevet 23. januar 2024 (endret) cppdude skrev (2 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4o9Vyg/hoeyre-politiker-hentet-tekst-fra-annen-masteroppgave-vil-beklage Neste ut. Og hun sitter i stortingskomiteen som skal vurdere jukselov Endret 23. januar 2024 av Apis 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marissa Skrevet 23. januar 2024 #449 Del Skrevet 23. januar 2024 Noen som så debatten? Det var en pinlig opptreden for Støre sin del, vrei seg godt i stolen der ja. Jeg tror faktisk han ikke vil bytte ut Kjekol fordi han ikke har noen gode kandidater å putte inn i stillingen. Alle reservene er brukt opp. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clover Skrevet 23. januar 2024 #450 Del Skrevet 23. januar 2024 Apis skrev (4 minutter siden): Og hun sitter i stortingskomiteen som skal vurdere jukselov 🤣👌 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 23. januar 2024 #451 Del Skrevet 23. januar 2024 Frøkenfryden skrev (51 minutter siden): Debatten: « Vi inviterte Kjerkol hit i kveld men hun hadde ikke lyst til å komme»😂 Ikke lyst faktisk. DET tror jeg på! Og som vanlig fikk vi se tåke-Jonas. Det jeg reagerer på er at han ikke engang vil svare på hva som vil skje om Nord universitet annulerer masteroppgaven og konkluderer med juks. Han vil ikke svare på et hypotetisk spørsmål om det er forenlig med å være statsråd og å jukse på en masteroppgave. Det vil han vente med å kommentere før det har kommet en avgjørelse fra Nord universitet. Det er for meg Støre i et nøtteskall. Som oppsummerer veldig godt hvordan han er som politiker og statsminister. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 23. januar 2024 #452 Del Skrevet 23. januar 2024 21 hours ago, Batman123 said: Hva om befolkningen går inn for å velge f.eks Partiet Sentrum? Såvidt jeg vet er de nettopp det, i sentrum. Da slipper man å forholde seg til H eller AP! Ganske drøyt hele greia. Borch er nok veldig lettet tenker jeg da hun kommer best ut av dette ved å faktisk ta ansvar! Kjerkol derimot... Hun er også helt elendig i jobben sin Haha det hadde vært noe. Et parti full av cucks som tar det verste fra AP og det verste fra KrF og kombinerer det i en forferdelig suppe. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clover Skrevet 23. januar 2024 #453 Del Skrevet 23. januar 2024 Marissa skrev (2 minutter siden): Noen som så debatten? Det var en pinlig opptreden for Støre sin del, vrei seg godt i stolen der ja. Jeg tror faktisk han ikke vil bytte ut Kjekol fordi han ikke har noen gode kandidater å putte inn i stillingen. Alle reservene er brukt opp. Ja. Det var pinlig, både for Støre og han som først hadde forsvart Kjerkol og nervøst vinglet rundt seg og lagde egne regler for sitering og kilde-referering. Det er i ferd med å falle sammen rundt Støre, er spent på hva han gjør når Kjerkol må gå. Kommer forøvrig ikke over at Huitfeldts mann ikke er etterforsket, og at de fortsatt seiler forbi i stille farvann med Støre+++ beskyttelse…ennå! 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 23. januar 2024 #454 Del Skrevet 23. januar 2024 SVK skrev (1 time siden): Støre takler ikke kriser Jonas Gahr Støre ser ikke ut til å være i stand til å håndtere kriser. Det er alvorlig for både Arbeiderpartiet og Norge. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/EQ7EGP/stoere-takler-ikke-kriser Jeg tror Støre trivdes bedre som utenriksminister enn statsminister. Jeg er enig i påstandene at han ikke takler kriser og at han trivdes bedre som utenriksminister. Han kunne dette med å vri seg unna svar på spørsmål, å lyve foran kamera (det famøse intervjuet) og å si 1000 ord uten å si noe konkret. Han takler ikke kriser samtidig som hans regjering, parti og han selv skaper dem. Hadde ikke mulighet å se Debatten, men skal se programmet i morgen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 23. januar 2024 #455 Del Skrevet 23. januar 2024 cppdude skrev (23 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4o9Vyg/hoeyre-politiker-hentet-tekst-fra-annen-masteroppgave-vil-beklage Neste ut. Ai, ai, ai. Sitter i Utdanningskomiteen på Stortinget og skal behandle ny fuskelov? Hun kan jo ikke sitte der da? Synd de ikke kan sparkes før stortingsperioden er over. Hvis fusk og juks i masteroppgaven er så utbredt blant politikerne, hvor ille er det blant vanlig folk da? Man føler seg litt dum for å ha jobbet selvstendig og gjort ting riktig når andre oppnår det samme gjennom juks og fusk. Men som han (glemmer navnet hans hele tiden) fra UiS sa: Det er jo slurv. Bare 90 ord som flyter godt inn i resten av oppgaven. Jeg synes alle som sitter på Stortinget sine masteroppgaver må sjekkes nøye. Så siler vi ut juksemakerne før neste valg. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 23. januar 2024 #456 Del Skrevet 23. januar 2024 Marissa skrev (16 minutter siden): Noen som så debatten? Det var en pinlig opptreden for Støre sin del, vrei seg godt i stolen der ja. Jeg tror faktisk han ikke vil bytte ut Kjekol fordi han ikke har noen gode kandidater å putte inn i stillingen. Alle reservene er brukt opp. Ja, så den, og la inn et lengre innlegg lenger opp! Personlige interesser? Uærlighet? Hvem vet.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. januar 2024 #457 Del Skrevet 23. januar 2024 (endret) Drizzt skrev (23 minutter siden): Jeg er enig i påstandene at han ikke takler kriser og at han trivdes bedre som utenriksminister. Han kunne dette med å vri seg unna svar på spørsmål, å lyve foran kamera (det famøse intervjuet) og å si 1000 ord uten å si noe konkret. Han takler ikke kriser samtidig som hans regjering, parti og han selv skaper dem. Hadde ikke mulighet å se Debatten, men skal se programmet i morgen. Jeg så debatten. Støre sa ca to ting. 1: Kjerkolsaken det må Nord Universitet vurdere, han blander seg ikke. Jeg synes egentlig det var kul håndtering fra han, men han viste en veldig stygg side i sak nr 2. Nemlig rettsforfølgelsen av den stakkars selvplagierende studenten. Han sa at regjeringsadvokaten hadde anket saken for å få klarhet i lovanvendelse (eller noe sånt). Dette anser jeg som dårlig stil fra Støre og helt unødvendig. Hadde ikke regjeringsadvokaten anket, så hadde lagmannsrettfrifinnelsen stått seg, og det burde være avklaring nok i massevis. Jeg blir ikke overrasket om det blir en dugnad for å granske Støre sine oppgaver. Angående Kjerkolsaken. Jeg håper at hun går fri, og at det gir ringvirkninger som redder tusenvis av studenter fra å bli tatt for å bomme på siteringer. Hennes partifelleakademiker forsvarte henne, men en annen fyr var negativ. Endret 23. januar 2024 av I Grosny 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clover Skrevet 23. januar 2024 #458 Del Skrevet 23. januar 2024 Drizzt skrev (4 minutter siden): Ai, ai, ai. Sitter i Utdanningskomiteen på Stortinget og skal behandle ny fuskelov? Hun kan jo ikke sitte der da? Synd de ikke kan sparkes før stortingsperioden er over. Hvis fusk og juks i masteroppgaven er så utbredt blant politikerne, hvor ille er det blant vanlig folk da? Man føler seg litt dum for å ha jobbet selvstendig og gjort ting riktig når andre oppnår det samme gjennom juks og fusk. Men som han (glemmer navnet hans hele tiden) fra UiS sa: Det er jo slurv. Bare 90 ord som flyter godt inn i resten av oppgaven. Jeg synes alle som sitter på Stortinget sine masteroppgaver må sjekkes nøye. Så siler vi ut juksemakerne før neste valg. Enig. Og det er jo de som burde føle seg dumme. Er skuffet over disse avsløringene, men alt sånt bør avsløres. Her har noen av oss arbeidet hardt for å følge regler og sammenfatte et arbeid med egne formuleringer. Det sier vel noe… 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. januar 2024 #459 Del Skrevet 23. januar 2024 (endret) Jeg tenker litt på universitetsutdanning fra et gamblingperspektiv. Man møter mange eksamener, og hver gang har man gode eller dårlige odds for stryk eller bestått, eller for karakter A,B, C, D,E eller F. Dersom man skal gjennom 20 eksamener og sjansen for å snuble i hver enkelt av disse er 1% (altså uflaks med sensor, misforstått oppgaven, en dårlig dag, bomsitering, selvsitering....) så kan man gange opp denne ene prosenten med 20 og se at risikoen for å falle ut, altså stryke eller bli kastet ut, lander på hele 20%. Med andre ord. Studentene tar en mye større risiko enn folk flest tror, og de har mye å tape. Kanskje mer enn de tåler. Endret 23. januar 2024 av I Grosny 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batman123 Skrevet 23. januar 2024 #460 Del Skrevet 23. januar 2024 Betasuppe skrev (1 time siden): Haha det hadde vært noe. Et parti full av cucks som tar det verste fra AP og det verste fra KrF og kombinerer det i en forferdelig suppe. Jeg var ikke klar over at partiet hadde forandret seg Siden det er så stor engasjement nå så håper jeg noen leser kommentaren min og gjør noe med det. Uten at jeg kan for mye om politikk så HÅPER jeg at noen oppretter et parti som faktisk ER FOR FOLKET nå, at de er uavhengig av andre partier. At vi promoterer dette nye partiet kraftig for alle som er drittlei regjeringa om det er AP eller H styrt! Dersom nesten alle som stemmer stemmer på et slikt parti og det for første gang er håp om en annen type regjering så har folket sagt hva vi mener klart og tydelig! Det gir et sterkt signal. Ellers håper jeg på et mistillit mot Støre som statsminister. Jeg kan ikke tro mine egne øyne det jeg vitner nå og har sett på Debatten. Han er ikke egnet som statsminister. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå