Gå til innhold

Dere på 4-50, føler dere at dere er mer "satt" i egen tankegang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er vanene deres vonde å vende? Skremmer nye ting og forandringer deg? 

Anonymkode: b09f2...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40*

Anonymkode: b09f2...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Men jeg er bare 39 da. Får se til neste år. Da blir jeg førti, feit og ferdig sikkert😬.

Anonymkode: 587d5...911

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i 30-årene, og merker at jeg allerede har blitt det.

Anonymkode: f5436...f41

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, føler det er omvendt.

Anonymkode: a10e0...459

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, faktisk ikke. Er som brukeren over her sier, det er nok heller omvendt.

Anonymkode: 659a0...d08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser du litt forskning, så er dette noe som naturlig skjer i hjernen til de fleste. I varierende grad selvfølgelig, og så har man midtlivskrisa som kan tulle litt med enkelte 😂 Mitt råd er å allerede nå sette seg inn i prevantive tiltak dersom du er i 20-årene. 
 

Det er også positive sider, vel å merke. Bedre økonomi for de fleste, og en større ro og trygghet i seg selv og livet. Livserfaring er ikke til å kimse av. 

Anonymkode: 76600...090

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg får mer livserfaring og et derav mer åpent sinn, mens kjerringer finnes i alle aldre.

Det er i småbarnsfasen i 30-årene at folk er aller mest sneversynt og selvopptatte. Litt mer voksne folk er langt bedre å omgås.

Anonymkode: 0d75e...2ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 20 åringer som er satt i tankegangene sine. Som tror de har skjønt seg selv og verden, og er litt ovenpå. Har blitt voksen, har reist litt, flyttet hjemmefra, har planer, og livet strekker seg uendelig fram i tid. De er verdensmestere. 

40- 50 åringene har skjønt at de ikke egentlig har skjønt så mye, og at de ikke kommer til å gjøre det heller. Og om de skulle ønske å skjønne noe, så vet de at tiden uansett ikke vil strekke til. Man gjør det beste med det man har, er åpen for det meste, vet at en sak har mange sider og krysser fingrene for at det ordner seg. 

De gamle kan være satt i forhold til sted og folk, men ikke i tankegang. Det er de unge som er satt, de som tror de har "skjønt det"

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg tror at mine grunnleggende verdier var godt etablert i 20-årene. Jeg opplever at de som er 20 i dag har litt andre verdier enn meg (i snitt) og at de er frustrert over at ikke jeg hopper på deres «tog».

Anonymkode: 90809...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tvert i mot føler jeg at jeg blir mer åpen for både mennesker og forandringer etterhvert som jeg blir eldre. Når jeg var ung trodde jeg at jeg satt på fasit, det er vel de unges lodd.. Det går over😉

Anonymkode: a5a3c...712

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så absolutt ikke. Er langt mer fleksibel nå enn i 20- og 30-årene. Samtidig vet jeg også hva jeg ønsker og ikke ønsker. Finner meg i mindre bs nå enn før. 

Anonymkode: a660d...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 0.41):

Nei, tvert i mot føler jeg at jeg blir mer åpen for både mennesker og forandringer etterhvert som jeg blir eldre. Når jeg var ung trodde jeg at jeg satt på fasit, det er vel de unges lodd.. Det går over😉

Anonymkode: a5a3c...712

Jeg er vel enig her.

Jeg må legge til at jeg er mye mindre fordomsfull nå som jeg er 47 enn jeg var da jeg var i 30 årene. Da var jeg mer skråsikker og kanske til og med høy på pæra. Du går på noen smeller, treffer folk, får ungdommer som har utfordringer og møter deg selv i døra noen ganger, og da innser du at noen etablerte sannheter du trodde du hadde, ikke helt stemmer. 

 

Anonymkode: 03eee...e75

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så absolutt ikke. Er langt mer fleksibel nå enn i 20- og 30-årene. Samtidig vet jeg også hva jeg ønsker og ikke ønsker. Finner meg i mindre bs nå enn før. 

Anonymkode: a660d...023

Alt dette. Jeg er tryggere på hvor jeg selv står og hva jeg aksepterer, men samtidig mer åpen og tolerant og innser at jeg ikke besitter den eneste sannhet og rette tolkning. Jeg er både litt imponert og litt skremt av de som står like steilt på sine meninger i 40-årene som da de var tenåringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 38 og jeg skifter mening oftere og oftere etter informasjonen som kommer. Jeg var mye mer bombastisk som tenåring og i 20-årene  

Anonymkode: 852a3...44c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trygg i mine meninger og føler ikke noe behov for å la meg påvirke av andre. 

Anonymkode: bb87f...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...