Gå til innhold

Hvorfor har ikke kvinneguiden tommel ned som et valg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 hours ago, Topsi said:

Sikkert fordi mange ville følt seg mobbet her inne, det ville blitt utrygt.

Jeg ser for meg at det faktisk heller kunne erstattet noen av de stygge onelinerne folk kommer med. Enklere å trykke tommel ned enn å spy ut ting som "du er ikke den skarpeste", eller " "poenget gikk over hodet ditt". 

Anonymkode: ce712...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjør det flere og bedre ganger ^^

Anonymkode: edb62...999

Hehe 😉

Anonymkode: 40597...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hehe 😉

Anonymkode: 40597...767

🥰😅

Anonymkode: edb62...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært ok med en «Tommel ned» hvis det samtidig ble registrert hvilket brukernavn det var gitt av. Da hadde man måttet stå for det, og ikke kunnet gjemme seg bak anonymiteten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg savner den tommelen ned men jeg er helt enig i at vi ikke skal ha den her på forumet.

Anonymkode: 7232f...49b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare skrive at du er uenig dersom du har et stort behov for å markere det?

Anonymkode: 57784...106

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det synes jeg absolutt ikke. Hvorfor det, liksom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt alle typer emojies som på Discord. Jeg ville brukt denne mye 🤡🤡

Anonymkode: 0ffd5...dc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

 Hvorfor ikke bare skrive at du er uenig dersom du har et stort behov for å markere det?

 Anonymkode: 57784...106

kanskje fordi det er mye lettere å bare gi en "tommel ned" i stedet for å faktisk diskutere mot noen andre? :nisse:

Anonymkode: b72e3...4e4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 23.50):

Bare hjerte, pokal og tommel opp. Vi trenger tommel ned også. Kunne hatt bruk for det veldig mange ganger 😵

Anonymkode: 17707...50c

Handler kanskje om at det å legge opp til enda mer passiv aggressivitet antagelig ikke er særlig sunt. Verken for avsender, mottager eller forumet som helhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte kanskje at mange av de stygge og unødvendige kommentarene kunne vært unngått jeg da, ved at noen da kanskje heller trekker pusten og teller til ti og så gir en tommel ned i steden for et negativt svar. 

I kjent kvinneguidenstil, så fikk denne tråden mange av de svarene jeg forventet den skulle få.. kunne også fått tommel ned.. (?) :paff:

Anonymkode: 17707...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

👍👎

Anonymkode: c4373...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenkte kanskje at mange av de stygge og unødvendige kommentarene kunne vært unngått jeg da, ved at noen da kanskje heller trekker pusten og teller til ti og så gir en tommel ned i steden for et negativt svar. 

I kjent kvinneguidenstil, så fikk denne tråden mange av de svarene jeg forventet den skulle få.. kunne også fått tommel ned.. (?) :paff:

Anonymkode: 17707...50c

Men intensjonen er akkurat den samme: mobbing, harselering, håning. Hvordan vet du at en tommel ned ikke kan føles like gale eller til og med være for andre? Jeg foretrekker faktisk en frekk oneliner fremfor en tommel ned knapp for det er mulig å rapportere en kommentar, fremfor at kg inviterer og oppmuntrer til dårlig stemning med et slikt system. Frekke mennesker trekker skjeldent pusten før de gjør noe som helst men en trenger ikke å oppmuntre til det. 

Anonymkode: c08c6...ac8

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 23.50):

Bare hjerte, pokal og tommel opp. Vi trenger tommel ned også. Kunne hatt bruk for det veldig mange ganger 😵

Anonymkode: 17707...50c

Kort svar: Mobbing.

Tror neppe at en som skriver et sårbart innlegg om psykisk mørke og selvskading i "Kropp og helse", ville ha følt seg bedre av å få mengder med tommel ned av hjernedøde troll som synes mobbing er utrolig morsomt.

Kommentarene fra slike troll kan man slette, men med en "nøytral" reaksjon som tommel ned, gir man dem et fantastisk våpen i hendene som man kan være 100% sikker på ville blitt misbrukt kun for å gjøre livet surt for andre.

Anonymkode: 45586...faf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 15.58):

Hvorfor ikke bare skrive at du er uenig dersom du har et stort behov for å markere det?

Anonymkode: 57784...106

Enig. På et diskusjonsforum bør man være såpass oppegående at man diskuterer sak, og kommer med motargumenter i stedet for å velge den enkle løsningen med tommel ned. Tommel ned ville blitt brukt for å mobbe, og man ville sluppet billig unna rapportering osv.

Vær voksen, lær å argumentere for synet ditt, og respekter at andre kan mene noe annet enn deg.

Anonymkode: 0d1c6...67d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osenua

Skulle også hatt som Deviantart. Der kan du blokke folk fra å kommentere trådene dine 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...