Gå til innhold

Kan russland få ny president?


Melodiana

Anbefalte innlegg

I mars gjennomføres Putin-valget igjen. 
Skal han styre lenger enn Stalin?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sniken putter jo alle opposisjonspolitikere i fengsel, så det tviler jeg på. Veldig synd, for da må de starte på helt på nytt med demokrati når de omsider blir kvitt ham. Han er til enorm skade for folket og landet sitt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Putin blir byttet ut, eller dør, på ett eller annet tidspunkt. Hvem skal egentlig ta over etter ham? 

Kanskje de som tar over blir minst like ille som Putin, og de kommer til å fortsette i samme spor som Putin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart kan de få ny, de må bare bli kvitt søpla de har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de får bort han før han kan bæres i kiste, desverre. Og, det står andre farlige mennekser klar til å ta over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at økonomien i Russland kan føre til forandringer igjen. Sovjet kollapsa  delvis/,hovedsakelig av økonomiske årsaker, og det tror jeg kan skje med semi-fascistiske Russland også. Økonomien går visstnok dårlig.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig tyder alt på at Putin har overveldende støtte i egen befolkning, og således «folkeviljen» på sin side. De illiberale og reaksjonære trekkene ved Putins ideologi og styre er dypt rotfestet i russisk kultur og historie, og det er ingenting som tilsier at folkeflertallet ønsker seg et såkalt liberalt demokrati etter vestlig mønster. At en fyr som Navalnyj tidvis har hatt en viss (marginal) oppslutning, endrer ikke bildet. Han er forøvrig også en klassisk russisk etno-nasjonalist, som for noen år siden applauderte Putins bombing av Groznyj. 

Endret av Caniggia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melodiana skrev (På 19.1.2024 den 14.05):

I mars gjennomføres Putin-valget igjen. 
Skal han styre lenger enn Stalin?
 

Det kalles et valg, men det er jo Putinstyrt.....da kan du jo gjette om de får ny president.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkebarten skrev (På 28.1.2024 den 3.05):

Såklart kan de få ny, de må bare bli kvitt søpla de har nå.

Nei, de kan ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Putin blir sittende til sykdom eller død tar han. 

Motkandidater blir enten fengslet eller drept, og har ikke akkurat mulighet til å bedrive omfattende valgkamp. Putin-regimet har i tillegg hjernevasket samfunnet såpass at han har uansett høy oppslutning. 

Et valg ville uansett vært rigget ihjel fra alle hold.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/28/2024 at 10:42 AM, elisa1819 said:

Jeg tror at økonomien i Russland kan føre til forandringer igjen. Sovjet kollapsa  delvis/,hovedsakelig av økonomiske årsaker, og det tror jeg kan skje med semi-fascistiske Russland også. Økonomien går visstnok dårlig.

 

Vet ikke helt hvor du har det ifra at økonomien i Russland er dårlig? 
Såvidt meg bekjent, så har sanksjonene mot russland ført til at de som har penger (i russland), har investert i russland, noe som har løftet verdiskapningen i landet. 
GDP’en er på tur oppover for russland sist jeg sjekket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke br. Prisene og misnøyen er voksende, du har fått med deg eggsaken og de dårlige rørene til sentralvarmeanlegg? Sånt velter stille og rolig regimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, elisa1819 said:

Det går ikke br. Prisene og misnøyen er voksende, du har fått med deg eggsaken og de dårlige rørene til sentralvarmeanlegg? Sånt velter stille og rolig regimer.

Jeg har ikke fått med meg det, kan du opplyse meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke fått med meg det, kan du opplyse meg?

Jepp, deler:https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.aftenposten.no/verden/nyhetsanalyse/i/WRrWpL/putin-har-knust-opposisjonen-naa-skaper-en-eggkrise-troebbel-for-ham&ved=2ahUKEwiojtrl7YeEAxWLEhAIHQtZAc0QFnoECD8QAQ&usg=AOvVaw2KW3QCYaehBKOxDjbEi7IB (står på tv2 også) +

rørene:https://www.aftenposten.no/verden/nyhetsanalyse/i/rlwzdR/da-russerne-mistet-oppvarmingen-kom-putin-raskt-paa-banen-det-var-noe-han-ikke-fortalte

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, elisa1819 said:

Jepp, deler:https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.aftenposten.no/verden/nyhetsanalyse/i/WRrWpL/putin-har-knust-opposisjonen-naa-skaper-en-eggkrise-troebbel-for-ham&ved=2ahUKEwiojtrl7YeEAxWLEhAIHQtZAc0QFnoECD8QAQ&usg=AOvVaw2KW3QCYaehBKOxDjbEi7IB (står på tv2 også) +

rørene:https://www.aftenposten.no/verden/nyhetsanalyse/i/rlwzdR/da-russerne-mistet-oppvarmingen-kom-putin-raskt-paa-banen-det-var-noe-han-ikke-fortalte

Takker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Duraton skrev (19 timer siden):

Vet ikke helt hvor du har det ifra at økonomien i Russland er dårlig? 
Såvidt meg bekjent, så har sanksjonene mot russland ført til at de som har penger (i russland), har investert i russland, noe som har løftet verdiskapningen i landet. 
GDP’en er på tur oppover for russland sist jeg sjekket.

Det er ikke lurt å tro at russisk propaganda er fakta: https://foreignpolicy.com/2023/03/13/russia-economy-sanctions-gdp-war-ukraine-disinformation-statistics/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens Boris Nemtsov er drept og Aleksej Navalnyj sitter i en straffeleir i Sibir, så kan Boris Nadezjdin bli et alternativ for russere som ikke støtter Putins politikk. 60-åringen har markert seg som en krass kritiker av Putin og krever blant annet at Russland stanser krigføringen i Ukraina. Nadezjdin vil også bedre Russlands forhold til Vesten, og har gitt sin støtte til homofile i Russland. 

Kandidater som vil stille til presidentvalget i Russland må samle inn 100.000 underskrifter, noe Nadezjdin har klart med god margin. Mandag morgen kom imidlertid dårlige, men kanskje ikke overraskende nyheter for dem som støtter Nadezjdin. Over 15% av underskriftene for Nadezjins kandidatur ble erklært ugyldige av den russiske sentrale valgkommisjonen, noe som kan bety at han ikke får stille som kandidat. Den endelige beslutningen tas på onsdag, og da får vi vite hvor langt Putin er villig til å gå for å fjerne sine kritikere.  (VG)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 5.2.2024 den 22.25):

så kan Boris Nadezjdin bli et alternativ for russere

Det gikk som det måtte gå ja. Og det amerikanske folket er på vei til å stemme inn Putin-fan #1. Har aldri sett så mørkt på fremtiden noen gang.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (1 minutt siden):

Det gikk som det måtte gå ja. Og det amerikanske folket er på vei til å stemme inn Putin-fan #1. Har aldri sett så mørkt på fremtiden noen gang.

Det et tragisk med amerikanerne. Det er virkelig folk som har mista styringa. Håper Trump blir stoppa. De kan jo ikke ha en kriminell president som støtta storming av kongressen. Og hsn derre ekstrem-tullingen Tucker Carlson som skal intervjue ham og være løpegutt for Putin. Jaja, tror forsåvidt Trump og Putin er samme ideologiske ulla (dvs halv/helfascister), men Trump virker som han har en personlig modenhet på ca nivå med en fireåring i tillegg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...