Gå til innhold

Drit lei av tulletelefoner og svindelmail, men jeg har en plan….😜


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Får så mange tulletelefoner og svindelmail nå. De sender mail og ringer i et sett. Av og til tar jeg ikke tlf. andre ganger tar jeg den pga. det står norskt nr og blir da litt usikker på om den oppringningen er relevant og da tar jeg tlf. Grrr, veldig irriterende med så mye støy/tull og lureri! Har blitt så provosert av alle disse tlf. at jeg har begynt å si  ’fuck you’’ i røret til de og de svarer, same to you madame🙈Neste gang det ringer og det er tull/svindel har jeg en plan om å blåse i en fløyte så høyt jeg kan. Da blir det stille tenker jeg😂😂😂Ellers når det er opplagt/ignorerer jeg og  svarer naturlig nok ikke på innkomne ukjente nr.

Får du mange tlf.og mail som bare er svindel? Hvordan forholder du deg til det?

Endret av Rødstrupa
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er de indianere?

Anonymkode: 517eb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker når disse inderne og nigerianerne ringer, bruker å hale ut tiden deres med mulig med tullsnakk før de får høre hvilke verdiløse skitne parasitter de er.

Anonymkode: 28062...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg liker når disse inderne og nigerianerne ringer, bruker å hale ut tiden deres med mulig med tullsnakk før de får høre hvilke verdiløse skitne parasitter de er.

Anonymkode: 28062...0ca

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg liker når disse inderne og nigerianerne ringer, bruker å hale ut tiden deres med mulig med tullsnakk før de får høre hvilke verdiløse skitne parasitter de er.

Anonymkode: 28062...0ca

Det er vanskelig å høre hvor de kommer  fra,  men noen bedritne jævler😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (7 timer siden):

Ignorerer ukjente nummer 99.9% av tiden.

Tar en av 100 samtaler, du da.

Anonymkode: 5353f...332

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Tar en av 100 samtaler, du da.

Anonymkode: 5353f...332

Det blir en av 1000. Desimaler vettu. 

Anonymkode: 46a40...ffc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluuye å legge ut mail og tlfnr. til konkuranser, drit ol.  så hadde du sluppet det.

Anonymkode: 62cba...e35

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Slutte

😄

Anonymkode: 62cba...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får faktisk ingen av delene — såvidt jeg vet. Jeg tar ikke telefonen om jeg ikke vet hvem som ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det blir en av 1000. Desimaler vettu. 

Anonymkode: 46a40...ffc

Du tok den, altså🤭

Anonymkode: 5353f...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv

Jeg får ikke disse telefonene lenger, da jeg både sluttet å ta telefonen og reserverte meg i reservasjonsregisteret. Jeg får lite spam også. Men nå skulle jeg nesten ønske jeg fikk disse telefonene og epostene med nummer, for jeg har begynt å se på scambaiting, som er livestreams med folk som ringer til telefonsvindlere og kaster bort tiden deres, hacker dem, får money mule-adresser ut av dem, rapporterer til politiet, og noen får faktisk hele telefonsenter raidet i India.
Det å "blaste" telefonen med høye lyder er noe de også gjør, f.ex. Scammerrevolts på Twitch, han bruker ofte en lyd som han varsler folk om i chatten som lytter til liven med øretelefoner. Et par andre gode jeg hører på er Trilogy Media på youtube, Scammer Payback på Youtube og Twitch, og min nye favoritt som er ganske ny, BullRacksin på Youtube og Twitch. Det er mange mange flere også.
De spør ofte etter telefonnummer å ringe, så har man nye mailer med nummer så kan man maile dem videre til scambaiters. jeg tror man også kan poste dem på denne nettsiden: https://scammer.info/ Tror det finnes poster der med opplæring i scambaiting også, om man liker å plage svindlere :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sluuye å legge ut mail og tlfnr. til konkuranser, drit ol.  så hadde du sluppet det.

Anonymkode: 62cba...e35

Wtf, jeg har aldri oppgitt sånt i forbindelse med konkurranser eller drit. Jeg blir jo oppringt og får svindelmeldinger likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schmuhu skrev (3 timer siden):

Du kan reservere deg mot telefonsalg.

https://www.brreg.no/produkter-og-tjenester/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/

Det tar ca. en måned før telefonselgere har oppdaterte lister. Men blir du ringt deretter, så er det bare å anmelde.

Anmeldte ett nummer og deretter var det stille. Helt nydelig.

Schmuhu

Det du snakker om er salg. TS mener svindel og da er brreg helt irrelevant. Vet ikke hvor de får nr fra, om de bare taster inn tilfeldige kombinasjoner eller bruker en katalogtjeneste.

Endret av norw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke hverken svindelmail eller svindeltelefoner. Så det kan ikke være bare random telefonnummer de ringer til, for da hadde vel jeg også fått slike telefoner innimellom.

Er vel tre år siden jeg fikk svindelmail sist, det var fra "skatteetaten" som skrev at jeg hadde skattepenger til utbetaling,  "Tryk her for å få din skat" og en åpenbar svindel-link...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 15.33):

Jeg liker når disse inderne og nigerianerne ringer, bruker å hale ut tiden deres med mulig med tullsnakk før de får høre hvilke verdiløse skitne parasitter de er.

Anonymkode: 28062...0ca

Det høres ut som om du har LITT for god tid...

Anonymkode: b3079...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres ut som om du har LITT for god tid...

Anonymkode: b3079...764

Du vet at på den tiden man bruker på å oppholde en telefonsvindler, så får de ikke svindlet den gamle bestemoren fra alt hun eier og har, ikke sant? Så det å prate tull med dem så lenge som mulig er en god ting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...