Gå til innhold

Hva folk finner på- selvamputasjon for å få uføre trygd står det i overskriften


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

GrønnNellik68 skrev (4 minutter siden):

Det handler ikke om uføretrygd, så det blir litt søkt at det er det du vektlegger i overskriften. Dette handler om mennesker som føler at forskjellige lemmer ikke tilhører dem. Så et program engang om en kvinne som blindet seg selv, for hun "følte" at hun ikke skulle være seende. Har også hørt om mennesker som får andre til å amputere seg selv, for de " føler" at det benet eller den armen ikke tilhører dem. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JaVel said:

Det handler ikke om uføretrygd, så det blir litt søkt at det er det du vektlegger i overskriften. Dette handler om mennesker som føler at forskjellige lemmer ikke tilhører dem. Så et program engang om en kvinne som blindet seg selv, for hun "følte" at hun ikke skulle være seende. Har også hørt om mennesker som får andre til å amputere seg selv, for de " føler" at det benet eller den armen ikke tilhører dem. 

Jeg tror mer at dette er ekstrem kink enn at det er kroppsintegritetsdysfori.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silije skrev (1 minutt siden):

Jeg tror mer at dette er ekstrem kink enn at det er kroppsintegritetsdysfori.

Ja kan godt være at dette også handler om seksualitet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler jo ikke om uføretrygd. Snakk om å lage en misvisende overskrift.

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen et forsøk på å stemple uføretrygd som et «karrierevalg», klassisk rage bait.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (33 minutter siden):

Dette handler jo ikke om uføretrygd. Snakk om å lage en misvisende overskrift.

Det får du så fall ta det opp med Vg var nå de som skrev det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (7 minutter siden):

Det får du så fall ta det opp med Vg var nå de som skrev det

De skrev ikke at han fikk skjært av seg penis og et ben bare fordi han ville ha uføretrygd.

Endret av MissHannigan
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (21 minutter siden):

Det får du så fall ta det opp med Vg var nå de som skrev det

VG er en tabloid avis. De skriver alt som kan trekke lesere, så du bør ikke følge deres eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (1 minutt siden):

VG er en tabloid avis. De skriver alt som kan trekke lesere, så du bør ikke følge deres eksempel. 

Det var poenget at man ikke må stole blindt på vg. Jeg og så at overskriften ikke hadde noe med det som sto i teksten. Vil si det nærmer seg løgn å skrive noe sånt i denne overskriften. Burde vært mer beskrivende. Ser jo ut som poenget er å sette uføre i enda dårligere lys. Sykt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forstå det. Spørs hvilken situasjon man er i, men la oss si man studerte en ting, ikke fikk jobb, studerte noe annet og ble ferdig utdannet, men ikke får jobb igjen pga markedet. Hva gjør man da? Man får ikke dagpenger sånn som de som har falt ut av arbeidslivet og det boligprisene løpe løpsk samtidig som man kanskje er 30, har en deltidsjobb som gir 15 000 i inntekt og tigger penger fra mor og far

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (1 time siden):

Er det virkelig første gangen du hører om denne saken? 

jepp tror det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (4 timer siden):

Jeg kan forstå det. Spørs hvilken situasjon man er i, men la oss si man studerte en ting, ikke fikk jobb, studerte noe annet og ble ferdig utdannet, men ikke får jobb igjen pga markedet. Hva gjør man da? Man får ikke dagpenger sånn som de som har falt ut av arbeidslivet og det boligprisene løpe løpsk samtidig som man kanskje er 30, har en deltidsjobb som gir 15 000 i inntekt og tigger penger fra mor og far

I det tilfellet det snakkes om her i tråden var det seksuelt. Det du snakker om blir en veldig annen situasjon.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var jo ikke for å få uføretrygd, men seksuelt betinget. Det jeg stusser på er de som saksøker han, fjernet de ikke penis med vilje? Angrer de? Eller hva er greia?

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (17 timer siden):

I det tilfellet det snakkes om her i tråden var det seksuelt. Det du snakker om blir en veldig annen situasjon.

Jeg tolket det som humor. Personen kan aldri ha ment det han skrev :) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (17 timer siden):

Dette var jo ikke for å få uføretrygd, men seksuelt betinget. Det jeg stusser på er de som saksøker han, fjernet de ikke penis med vilje? Angrer de? Eller hva er greia?

Leste om 2 menn i Tyskland. De avtalte at den ene av mennene skulle amputere og spise penisen til den andre. Høres jo helt vilt ut! Tror det var seksuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (17 timer siden):

Dette var jo ikke for å få uføretrygd, men seksuelt betinget. Det jeg stusser på er de som saksøker han, fjernet de ikke penis med vilje? Angrer de? Eller hva er greia?

De fikk fjernet penisen med vilje. Må være en svært sjelden psykisk lidelse. Jeg jobbet engang på et utenlandsk sykehus. Vi fikk inn en mann som hadde lagt seg på togskinnene med vilje, slik at beina ble amputert. Han var i strålende humør da han ble innlagt. Han hadde følt at beina ikke var en del av ham. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...