Gå til innhold

ER jeg for streng??

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg hører helt tydelig ut fra din beskrivelse av din egen datter at du faktisk ikke liker henne. Det klarer du ikke å skjule.

Hva i alle dager er det som er irriterende med oppførselen hennes? Hun høres ut som en helt normal 8 åring. Godt innenfor normalområdet og på ingen måte en bedreviter. 

En bedreviter er en som tror han vet BEDRE enn deg. Men det din datter gjør er å gi dere påminnelser om hva dere må og ikke må gjøre. Hun er bare veslevoksen. 

Klarer du virkelig ikke å se sjarmen og humoren i det?

Anonymkode: a95d5...64a

Ja, nettopp. En bedreviter tror han/hun vet BEDRE. Der har du datteren min, en bedreviter.

Nei, jeg synes hverken at det er sjarmerende eller humoristisk. Jeg synes det er respektløst og frekkt.

Mulig det er meg det er noe feil med, vi får høre hva skolen sier og ta det der fra.

Anonymkode: 6ed80...53c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Utifra det du skriver virker det som at barnet har behov for å ha kontroll. Pleier det å være krangling hjemme, noen som blir sinte under stress for eksempel? Kanskje hun til og med opplever noe på skolen som gjør at hun tar igjen med å forsøke å få kontroll hjemme. Kanskje hun ikke føler seg flink nok for eksempel. Ville snakket med henne hvis jeg var deg ts, kanskje hun egentlig ikke har det så greit. 

Anonymkode: a7116...a79

Nei, vi har ikke mange krangler hjemme. Vi diskuterer men ikke med barna til stede. Hun får skryt for alt det fine hun gjør, hun får skryt når hun får til ting, så er ikke mangel på det heller.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette! 
Ble direkte uvel av å lese innlegget ditt, TS. Virker som at du misliker barnet ditt, og at du har stort behov for mer kunnskap om barns utvikling. Anbefaler deg virkelig å ta imot foreldre veiledning, ta for eks kontakt med helsestasjonen. For det er virkelig IKKE noe galt med det stakkars barnet ditt, men det er det med deg. Ikke normalt å tenke slikt om eget barn. 

Anonymkode: 9d13c...097

Jeg elsker begge barna mine, men dette er i mine øyne en ugrei oppførsel og ja jeg er sliten. Bare for at man er sliten og lei betyr det da for faen ikke at man ikke liker sitt barn? 

• Hjerte 2
Skrevet

Samma det, hun er ung

Ikke alle trenger å formes til et generisk A4 menneske. Går sikkert fint

Anonymkode: 8b798...02c

Skrevet
5 hours ago, sirenas said:

Kan ikke forstå  dere som mener mor er en dårlig mor fordi hun reagerer på datteren sin oppførsel.

Hun høres bedrevitere og kverrulrende. 2 egenskaper som er særdeles lite sjarmerende. Både som barn og voksen.

Synes du skal gjør som en over her, som hadde samme problem med sitt barn. Korriger. Korriger. For ja, dette kan medføre store sosiale problemer for henne fremover. Ingen liker bedrevitere kverrulerende folk!!

Minner forøvrig om mitt familie medlem, jeg holder ut 1 døgn med henne. For all del en søt og hyggelig jente, men hun er jo forbanna bedrevitere at jeg fikser det ikke. Så du har min fulle støtte, ts!!

Far er jo ikke enig med henne? Selv om hun er mor, betyr det ikke hun har rett. En mor som kaller en 8-årings mas for bitching og bullshit, syns jeg det er helt på sin plass å reagere på. 

Anonymkode: 2e799...621

• Liker 2
Skrevet

Streng? Hva er du streng på her? 
Du må ikke rive ned selvtillitten hennes, for den er ganske snart på vei ned likevel mtp alderen og prepubertet snart. 
Sliter du med å få beskjeder om hva du skal gjøre og ikke? 
hva er det som trigger deg?

Anonymkode: dbd6b...b00

Skrevet

Høres ut for meg som hun ikke er trygg på at de voksne faktisk tar ansvar?

Anonymkode: e2936...d9a

• Nyttig 1
Skrevet

Hun har rett i det med katten. Bra hun tar ansvar ♥️ Katter skal ikke være ute i -20. 

Anonymkode: c82d6...37f

• Hjerte 2
Skrevet

Barn tar jo ofte etter voksne. Om hun ble snakket til på samme måte så tror hun kanskje det er helt vanlig å si slike ting. Min eldste var f.eks. vant til at vi hadde strikker på kjøkkendørene under vasken, som var for at hun ikke skulle ta ting ut av søpla når hun var ett år gammel. Nå, flere år senere setter hun selv strikker på kjøkkendørene for at ikke minste skal oppi søpla, selv om det ike er et problem. Hun gjør det bare fordi hun vil hjelpe til. 

Skrevet

Skjønner at det kan bli litt mye når det pågår hele tiden. Men eksemplene var ikke så ille synes jeg. Det var ikke bare godt ment da, at du må huske å slippe inn katten etterpå? Tror ikke hun mente du må gjøre alt samtidig?

Anonymkode: 2d1bf...5ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 18.04):

Hjelp meg kjære kg brukere😩 Da jeg og mannen ikke blir enige om oppdragelse av unge. Hun blir 8 i Mars og oppfører seg som en bedrevitende dust til tider og dette irriterer meg EKSTREMT😩 For eksempel så tror hun at hun eier verden og kommer med dumme kommentarer til oss alle. Hun, far og bror på 13 skulle på skolen, glemte sekken hennes så jeg løper ut i bilen med sekken samtidig som katten vår løper til døra «husk at du må slippe inn katten mamma!» No shit! Jeg klarer ikke å gjøre alt samtidig. 
Vi lager middag og jeg kutter grønnsaker «ikke kutt så hardt mamma!» hva i alle dager liksom. «Storebror du må husk å lukke døra! Lukk døra!» «du og må hjelpe til pappa!» Hun er så frekk hele tiden og mannen annser dette som «det er bare slik hun er». Jeg blir så irritert og sliten. I tillegg tror hun selv at hun er verdens smarteste mens hun egentlig henger etter i mye. Kan ikke klokka helt, er treig, må ha ting matet inn med teskjed, men krangler med oss alle på ting hun ikke kan noe om. Er frekk og ubehagelig og jeg synes at vi burde roe ned den bitchingen hennes før det blir verre.

Nå høres det ut som at jeg hater egen unge, jeg elsker begge ungene. Men jeg er trøtt, sliten og frustrert. Vi mødre har da lov til det og av og til.

Er jeg virkelig streng som ikke synes dette er ok? 

altså, nei du er ikke streng.. men utrolig negativ og ekkel tankegang. ja, hun påpeker ting som du selvfølgelig vet men hun er et lite barn.. har ikke du noen gang påpekt ting hun vet? eller mannen?

Skrevet

Synes det er helt jævlig å lese hvordan du skriver om ditt eget barn. Vær så snill å meld deg selv til barnevernet så du kan få veiledning. Stakkars unge.

Anonymkode: 36eaa...e89

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 18.04):

Hjelp meg kjære kg brukere😩 Da jeg og mannen ikke blir enige om oppdragelse av unge. Hun blir 8 i Mars og oppfører seg som en bedrevitende dust til tider og dette irriterer meg EKSTREMT😩 For eksempel så tror hun at hun eier verden og kommer med dumme kommentarer til oss alle. Hun, far og bror på 13 skulle på skolen, glemte sekken hennes så jeg løper ut i bilen med sekken samtidig som katten vår løper til døra «husk at du må slippe inn katten mamma!» No shit! Jeg klarer ikke å gjøre alt samtidig. 
Vi lager middag og jeg kutter grønnsaker «ikke kutt så hardt mamma!» hva i alle dager liksom. «Storebror du må husk å lukke døra! Lukk døra!» «du og må hjelpe til pappa!» Hun er så frekk hele tiden og mannen annser dette som «det er bare slik hun er». Jeg blir så irritert og sliten. I tillegg tror hun selv at hun er verdens smarteste mens hun egentlig henger etter i mye. Kan ikke klokka helt, er treig, må ha ting matet inn med teskjed, men krangler med oss alle på ting hun ikke kan noe om. Er frekk og ubehagelig og jeg synes at vi burde roe ned den bitchingen hennes før det blir verre.

Nå høres det ut som at jeg hater egen unge, jeg elsker begge ungene. Men jeg er trøtt, sliten og frustrert. Vi mødre har da lov til det og av og til.

Er jeg virkelig streng som ikke synes dette er ok? 

Har hun blitt utredet for autisme? Hun minner meg noe om svigersøsteren min (som er 30 da hehe) men som også åpenbart har udiagnosert autisme. 

De trekkene du nevner som høres ut som autismesymptomer er blant annet svart-hvitt holdninger, kordineringsproblemer (klokka), sensitive sanser (sensetiv for høye lyder etc) 

Mange med en autismediagnosr klarer heller ikke å forstå at de fremstås som «frekk». 

Autisme i jenter kan se litt forskjellig ut fra gutteautisme og kan være litt vanskeligere å fange opp på.  Jeg hadde sett etter utredning. Det er synd i henne om det er tilfellet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...