Gå til innhold

Stor mønsterrapport, felt i sidene uten mønster?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet et fint mønster og vil strikke det. Har tatt utgangspunkt i en annen genser mtp størrelse, maskeantall og garn, men det mønsteret går jo selvsagt ikke opp med mitt mønster. For å få mitt mønsterrapport i midten på fremside og bakside, kommer jeg til å ha 6 (13) 4 (11) 2  masker uten mønster i hver side (i de forskjellige størrelsene). 

Noen som har noen ideer til hvordan jeg kan få disse sidene til å se pene ut? De vil jo være under ermet og jeg tror ikke det vil se så galt ut...

Anonymkode: 2ada3...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller, skal jeg fortsette på mønsteret til midt under ermet, og så begynne på nytt mønster, for å få det til å komme midt på baksiden også? Det vil jo bli en merkelig skøt der da...

Anonymkode: 2ada3...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken strikkefasthet strikker du med? 2-6 m er så lite at jeg ville bare lagt opp noen m færre. 11-13 blir litt mye, men avh av strikkefasthet om de kan droppes de også. Hvis du stikker med tykt garn og ikke vil droppe de, kan du for eksempel legge inn striper eller ruter i sidene, eller et annet enkelt mønster som står i stil til resten. 

Anonymkode: 467c2...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...