Gå til innhold

Jeg er redd for at det skal skje igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere🫶🏻

Jeg mistet et av mine aller nærmeste familiemedlemmer for litt over et år siden.

Dødsfallet kom som et stort sjokk og var veldig overraskende. 
 

Jeg fikk vite om det ved at et annet familiemedlem ringte meg og fortalte det. 
 

Men jeg blir veldig redd når andre i familien ringer meg. Jeg er redd for at jeg skal få en slik beskjed igjen når jeg blir oppringt av familiemedlemmer. 
 

Noen som kan relatere eller har noen tips eller råd? 
 

Jeg tenker også det aller verste og blir redd hvis jeg ringer familiemedlemmer og de ikke tar telefonen.. 
 

 

Anonymkode: 0fc3b...e94

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres fryktelig vondt ut å ha det sånn. ❤️ Det beste rådet jeg kan gi deg er å snakke med fastlegen, og be om henvisning til psykolog. Kanskje du kan få hjelp til å rydde i tankemønstrene dine. ❤️ 

Anonymkode: 056b2...c60

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så tar vi gjerne med oss slike opplevelser/erfaringer og sitter litt fast i de. Jeg har mine ting etter dødsfall i familien. Det hjelper litt å snakke med noen proffesjonelle om det for å kunne snu tanken når den kommer. Men at det er lett sier jeg ikke, det krever aktiv jobbing med hodet. 

Anonymkode: e72c4...73e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med psykologen eller prest

Anonymkode: 9f8cb...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️

Anonymkode: 073ad...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget måtte jeg lese flere ganger da jeg trodde det var jeg som hadde skrevet det. Derfor sendte jeg et hjerte over for å se om det var jeg som hadde skrevet det. 
Jeg har det helt likt som deg. Samme historie. 
Jeg får også panikk hver morgen når jeg ser på tlf. Ubesvarte anrop, melding osv. angst helt til jeg er trygg. 
livredd for noen av mine nærmeste skal dø, eller at noen ringer meg for å gi meg en beskjed om at noen er død. 
Jeg har startet med psykolog grunnet dette. 
Senest i går tok ikke min mor tlf. Ikke pålogget på snap på 4 timer. Katastrofe tanker og angst. 
Da hun ringte tilbake roet det seg. 
Det er helt forferdelig. Det er ptsd symptomer, men ikke ptsd diagnose hos meg. 
nettopp startet med psykologen, så håper vi finner ut av det. 
prøv tenk realistiske tanker. Det er vanskelig når kroppen går i et nytt sjokkmodus når tlf ringer. 
sliter med samme selv og vet ikke veien ut. Hadde vært fint å snakke med deg pm 

Anonymkode: 073ad...c95

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 5.29):

Dette innlegget måtte jeg lese flere ganger da jeg trodde det var jeg som hadde skrevet det. Derfor sendte jeg et hjerte over for å se om det var jeg som hadde skrevet det. 
Jeg har det helt likt som deg. Samme historie. 
Jeg får også panikk hver morgen når jeg ser på tlf. Ubesvarte anrop, melding osv. angst helt til jeg er trygg. 
livredd for noen av mine nærmeste skal dø, eller at noen ringer meg for å gi meg en beskjed om at noen er død. 
Jeg har startet med psykolog grunnet dette. 
Senest i går tok ikke min mor tlf. Ikke pålogget på snap på 4 timer. Katastrofe tanker og angst. 
Da hun ringte tilbake roet det seg. 
Det er helt forferdelig. Det er ptsd symptomer, men ikke ptsd diagnose hos meg. 
nettopp startet med psykologen, så håper vi finner ut av det. 
prøv tenk realistiske tanker. Det er vanskelig når kroppen går i et nytt sjokkmodus når tlf ringer. 
sliter med samme selv og vet ikke veien ut. Hadde vært fint å snakke med deg pm 

Anonymkode: 073ad...c95

Har ikke vært inne her på lenge, så jeg har ikke sett svarene før nå🫶🏻

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som har det sånn. Med tiden har det blitt litt bedre, men jeg er som deg (sjekker om mamma har vært pålogget på snap eller face hvis hun ikke tar tlf) 

Men jeg har snakket med henne om det, så hun vet at jeg har det sånn. Det er et godt råd jeg har, det å fortelle det til de nærmeste🫶🏻

Anonymkode: 0fc3b...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...