Gjest Kalsberg92 Skrevet 17. januar #1 Del Skrevet 17. januar Alle tråder innen kosthold og trening går omtrent på at man skal ned i vekt. Hvorfor har man ikke fokus på prestasjon ? Jeg spise x og føler meg dritt, mål mere overskudd, eller løfte X antall kg i knebøy innen sommeren. Alt er så overfladisk virker det som. Mye av ned 5 kg , ned 10 kg. Men ned hva? Skal du bli en mindre men fortsatt dvas versjon av deg selv? Skal du ned i fettprosent? Eller ned vekt? Hva er motivasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 17. januar #2 Del Skrevet 17. januar Mitt inntrykk er at de fleste innlegg handler om å gå ned i vekt og komme i bedre form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #3 Del Skrevet 17. januar Fordi vi er arbeiderklassen/underklassen og ikke vellykkede mennesker. Vi er litt overvektige mange av oss. Alt for mye godtesnop. Anonymkode: ef5e1...140 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 18. januar #4 Del Skrevet 18. januar Fordi det er KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Del Skrevet 19. januar Mange av oss er helt uinteresserte i prestasjon. Hva er poenget med å skulle løfte x antall kg til sommeren? Hva skal jeg med det i livet? Min motivasjon for å trene er å holde meg i god nok form til å utføre de tingene jeg trenger og ønsker å gjøre i hverdagen og ferien og slank nok til å være komfortabel i min egen kropp. Å måle resultater i vekter/kondisjon/prestasjon er drepen for treningsgleden for min del. Nå prøver jeg å gå ned ett kg slik at rumpa mi passer inn i turbuksen som jeg kjøpte for to år siden. Det er glimrende motivasjon; slippe å bruke penger på ny bukse. Anonymkode: 79a6b...90e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #6 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mange av oss er helt uinteresserte i prestasjon. Hva er poenget med å skulle løfte x antall kg til sommeren? Hva skal jeg med det i livet? Min motivasjon for å trene er å holde meg i god nok form til å utføre de tingene jeg trenger og ønsker å gjøre i hverdagen og ferien og slank nok til å være komfortabel i min egen kropp. Å måle resultater i vekter/kondisjon/prestasjon er drepen for treningsgleden for min del. Nå prøver jeg å gå ned ett kg slik at rumpa mi passer inn i turbuksen som jeg kjøpte for to år siden. Det er glimrende motivasjon; slippe å bruke penger på ny bukse. Anonymkode: 79a6b...90e Gikk nylig ned 5 kg, og min motivasjon var også å passe inn i turbuksene jeg allerede har. Er mer opptatt av å kunne gå på tur i time etter time, enn å kunne løfte tungt. Litt ferdig med styrketrening, kjenner jeg, etter flere år med hard trening seks dager i uka. Anonymkode: 1c48c...6f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #7 Del Skrevet 19. januar Hvis man er flere titall kilo overvektig og føler seg hemmet av det, og kanskje også har fått hint fra legen om å gå ned i vekt, så er det klart det er det man fokuserer på, ikke hvor mange kilo man klarer i knebøy om et halvt år. Sånt er for dem som er genuint interesserte i trening og prestasjon, ikke vanlige mennesker som bare vil ha en bedre hverdag og sunnere kropp. Anonymkode: 77642...d6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 19. januar #8 Del Skrevet 19. januar (endret) Kalsberg92 skrev (På 17.1.2024 den 12.49): Alle tråder innen kosthold og trening går omtrent på at man skal ned i vekt. Hvorfor har man ikke fokus på prestasjon ? Jeg spise x og føler meg dritt, mål mere overskudd, eller løfte X antall kg i knebøy innen sommeren. Alt er så overfladisk virker det som. Mye av ned 5 kg , ned 10 kg. Men ned hva? Skal du bli en mindre men fortsatt dvas versjon av deg selv? Skal du ned i fettprosent? Eller ned vekt? Hva er motivasjonen? Er det egentlig rart? Vi har jo et stort overvektproblem i samfunnet og det er vel ikke så rart at det diskuteres hvordan gå ned i vekt.. Derimot vil jeg si at synes det er merkelig at det ikke generelt er mye mer fokus på det i samfunnet. Er jo et av våre største helseproblem.. Endret 19. januar av LeneXCII lagt til tekst 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #9 Del Skrevet 19. januar Det er jo blitt så tabu å snakke om vekt at et anonymt forum er et av få steder vi faktisk kan snakke om det. Anonymkode: 8fcbc...66f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #10 Del Skrevet 19. januar Det er overhodet ikke merkelig, det handler om helse og velvære. For min del er et mål om å løfte x antall kilo overfladisk. Men jeg vil helst ha en sunn BMI for å leve godt lengst mulig, og samtidig ha det bra med meg selv. Så jeg løper hver dag. Jeg har høyt kolesterol og å holde en normal/slank vekt hjelper med å holde det nede. Overfladisk, altså? Anonymkode: 01d23...03a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #11 Del Skrevet 19. januar Fordi samfunnet er så ekstremt opptatt av vekt og kropp. Ser du ikke ut som disse instagram-babesene så er du stygg og jævlig ifølge samfunnet. DERFOR er det mye fokus på å gå ned i vekt for oss kvinner som ikke ser ut som Isabal Raad. Anonymkode: d12d8...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #12 Del Skrevet 19. januar Går over i Februar... Anonymkode: e65a1...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #13 Del Skrevet 19. januar Fordi 8-10 nordmenn er overvektige, og da blir jo det første trinn. Anonymkode: 4f097...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #14 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi 8-10 nordmenn er overvektige, og da blir jo det første trinn. Anonymkode: 4f097...9eb 8 av 10 ikke 8 til 10 Anonymkode: 4f097...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalsberg92 Skrevet 19. januar #15 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo blitt så tabu å snakke om vekt at et anonymt forum er et av få steder vi faktisk kan snakke om det. Anonymkode: 8fcbc...66f Tabu? De blir jo heiet frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #16 Del Skrevet 19. januar Det har vært et fokus for folk å gå ned i vekt siden ca 1970 og ferdigmaten inntok markedet. Dette var en typisk ukebladforside på 1980-tallet Det uvanlige i dag er at vekt og kropp skal problematiseres i det uendelige. Fordi det liksom alltid skal ligge dype psykologiske mekanismer bak overvekten. Sånn det var før: "jeg har vært litt for usunn, så rett på diett for å komme tilbake til trivselsvekten" Det var normen. Vi ser ikke så mange slike rasjonelle og praktiske råd lenger i offentlige medier. Bare i kommentarfelt og på forumer. Men alle mennesker ønsker innerst inne å være normalvektige uansett. Selv om samfunnet forteller oss det er bedre å akseptere overvekten fordi vi har ultraprosesserte produkter å selge dere 💸 Dermed tråder om folk som er desperate etter å gå ned i vekt, men som gjerne ikke får den støtten eller aksepten de trenger ellers. Anonymkode: 5ec34...7e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #17 Del Skrevet 19. januar Fordi vi alle, uansett økonomi, har tilgang på alt for mye mat. Mange av oss er feite. Mediene leverer det folk vil ha. Anonymkode: 2492c...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #18 Del Skrevet 19. januar Se seg rundt. Svært mange er overvektige. Anonymkode: 27c85...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #19 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 14.50): Fordi vi er arbeiderklassen/underklassen og ikke vellykkede mennesker. Vi er litt overvektige mange av oss. Alt for mye godtesnop. Anonymkode: ef5e1...140 😂 Men seriøst, det er dessverre en god del spiseforstyrrelser her, mange under påskudd av å være "normalt". Flust av KG folk som sitter og skriver opp og ned om hvor lite de spiser (1 knekkebrød, 1 eple, 1 bitteliten middag med en bit kylling og 2 agurkskiver, så ikke mer mat før neste dag etc etc). Dette er ikke normalt. Anonymkode: 976c9...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalsberg92 Skrevet 20. januar #20 Del Skrevet 20. januar Jeg tror de hadde oppnådd vektnedgang om det ikle var fokus, om fokuset var å spise sunt, for å spise sunt, å fokuset var å gå tur fordi du følgere deg bra , om fokuset var å trene litt for å bli sterk, ikke for å se slik eller slik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå