Gå til innhold

Tror du at navn som Oddvar, Thorvald og Reiulf kan gjøre comback og bli poppis igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo rart disse navnene var så populære for noen år siden, men ingen under 70 heter det nå. 
 

Spesielt Thorvald tror jeg at kan bli populært. Det er noe skikkelig ved navnet.

Anonymkode: 482cd...355

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo rart disse navnene var så populære for noen år siden, men ingen under 70 heter det nå. 
 

Spesielt Thorvald tror jeg at kan bli populært. Det er noe skikkelig ved navnet.

Anonymkode: 482cd...355

Det kommer gjerne igjen etter en stund. https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/kJv28X/oldefarsnavn-er-populaere-igjen-her-er-navnene-du-kan-vurdere

Anonymkode: 9ec28...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Dagmar, Josefa og Margit?

Anonymkode: 946ec...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Som Dagmar, Josefa og Margit?

Anonymkode: 946ec...801

Ja.

Anonymkode: 482cd...355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddvar er så fint!

Vi hadde Oddvar, Thorleiv og Arthur på navnelisten om vi skulle få gutter. Ble bare jenter på oss, så fikk aldri brukt navene.

Anonymkode: b8deb...2d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok navn som  har havnet på navnenes skraphaug tipper jeg selv om navnene er fine 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn som Thorvald, Torleif og Alfred er jo i bruk igjen blant mindre barn nå. Oddvar vet jeg ingen barn som heter, men det er i samme sjangeren tenker jeg, så hvorfor ikke? Solide, fine navn 😊

Anonymkode: d75a7...b9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart de kommer tilbake. Er antakelig allerede begynt.

Jeg gleder jeg til 60-70 tallsnavnene kommer tilbake, sånn at vi får noen nye Hege, Linda, Heidi, Wenche, Stian, Børge, Kjetil og Thomas i barnehagen igjen🤩 Kanskje tilogmed en Johnny!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt Thorvald er fint. Thorvald er hel ved og kommer aldri til å bli Paradise eller ex on the beach-deltaker. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, det har allerede begynt, jeg vet om flere små gutter som heter Thorvald, Olav og Sigurd, og det er jo i samme kategori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (13 timer siden):

Spesielt Thorvald er fint. Thorvald er hel ved og kommer aldri til å bli Paradise eller ex on the beach-deltaker. 

🤣

Anonymkode: 482cd...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moho skrev (På 15.1.2024 den 22.34):

Jeg gleder jeg til 60-70 tallsnavnene kommer tilbake, sånn at vi får noen nye Hege, Linda, Heidi, Wenche, Stian, Børge, Kjetil og Thomas i barnehagen igjen🤩 Kanskje tilogmed en Johnny!

Jeg er så enig. Som barn av -70-tallet venter jeg i spenning på når neste bølge av Monica, Marianne, Tommy, Frode og Geir kommer. 😃

Gamle politikernavn som Torvald og Reiulf tror jeg fint kan få en renessanse. Det er jo flere navn i omtrent samme gate som har kommet igjen de siste årene, for eksempel Albert og Alfred. Oddvar og Bjartmar, derimot, tviler jeg litt mer på, men man skal aldri si aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kolbjørn er også et veldig fint navn 🙂

Anonymkode: 9eb24...07d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kolbjørn er også et veldig fint navn 🙂

Anonymkode: 9eb24...07d

Eller Kolbein.

Anonymkode: 482cd...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorvald er vel allerede på full fart tilbake, i likhet med Alfred, Gustav, Olav etc. 

Vet om barn og tenåringer med navn som Tor, Otto, Fritjof, Trygve. Mange navn gjør comeback 

Anonymkode: 95864...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 21.47):

Det er jo rart disse navnene var så populære for noen år siden, men ingen under 70 heter det nå. 
 

Spesielt Thorvald tror jeg at kan bli populært. Det er noe skikkelig ved navnet.

Anonymkode: 482cd...355

Dagens unge 15-25 åringer elsker jo 90 tallet, spesielt i storbyene, og mange kan nok tenke seg å kalle opp barna sine med slike navn. Retro møbler, alt skal handles brukt, og slike navn går rett hjem hos mange unge idag. 

Endret av Castor Troy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...