Gå til innhold

Jeg har vært alkoholfri siden nyttårsaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du vet at du kan ta blodprøver hos fastlegen jevnlig som en slags sjekk/ hjelpemiddel?

Anonymkode: 12a01...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke at jeg unner noen andre dette, men godt å høre at jeg ikke er eneste. Samme søvnbehov som meg! Helt vanvittig trøtt.. Heier masse på deg - godt jobba!❤️

Anonymkode: 38bfc...ca6

Heier på deg også! :) 

Anonymkode: 06b59...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du vet at du kan ta blodprøver hos fastlegen jevnlig som en slags sjekk/ hjelpemiddel?

Anonymkode: 12a01...06a

Hva slags blodprøver? 

Anonymkode: 38bfc...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva slags blodprøver? 

Anonymkode: 38bfc...ca6

Slike blodprøver er for alkoholikere som er i behandling. Prøven kan påvise inntak av alkohol 2-3 uker bakover i tid. Når noen søker behandling for alkoholisme er det standard rutine at f.eks. førerkortet ryker. Da blir det tatt blodprøve ca. hver 14. dag for å kontrollere at du ikke har fått tilbakefall. Hvis du klarer deg og blodprøvene viser 0 alkoholinntak, kan du få tilbake førerkortet etter 6mnd eller 12 mnd, avhengig av om du har førerkort for lett kjøretøy eller for tunge kjøretøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksase skrev (Akkurat nå):

Slike blodprøver er for alkoholikere som er i behandling. Prøven kan påvise inntak av alkohol 2-3 uker bakover i tid. Når noen søker behandling for alkoholisme er det standard rutine at f.eks. førerkortet ryker. Da blir det tatt blodprøve ca. hver 14. dag for å kontrollere at du ikke har fått tilbakefall. Hvis du klarer deg og blodprøvene viser 0 alkoholinntak, kan du få tilbake førerkortet etter 6mnd eller 12 mnd, avhengig av om du har førerkort for lett kjøretøy eller for tunge kjøretøy.

Takk. Høres ikke ut som noe for meg. Jeg har ifm en krise hatt et problematisk bruk av alkohol et par år som jeg nå har stoppet. Men er ikke alkoholiker per klassisk definisjon (ikke at jeg har planer om å ta opp alkoholbruk igjen). Nå er fokuset på å restituere kroppen og jobbe med det mentale i terapi fremfor å medisinere med alkohol😊

Anonymkode: 38bfc...ca6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg er også på dag 15 :D hvit januar. Og manner meg opp til å ta en hvit februar i samme slengen. 

Drømmer hele tiden at jeg sprekker og drikker vin.. akkurat de drømmene er sykt ubehagelige. Men søvnen er sykt mye bedre og hvilepulsen kryper stadig nedover. Mer overskudd til trening. Klarere i hodet. 

Keep up the good work :duskedame: 

Anonymkode: 2a2bc...1f3

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har flere hvite måneder i året. Merker egentlig lite forskjell bortsett fra at jeg sparer penger (eller kanskje ikke, har en tendens til å spise for mye sjokolade på lørdagskvelden når jeg ikke tar et par glass rødvin).

Men du har hatt et veldig høyt forbruk. Såpass høyt at jeg ville vurdert at den hvite måneden ble permanent. 

Anonymkode: 29be7...2ba

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Gratulerer! Jeg er også på dag 15 :D hvit januar. Og manner meg opp til å ta en hvit februar i samme slengen. 

Drømmer hele tiden at jeg sprekker og drikker vin.. akkurat de drømmene er sykt ubehagelige. Men søvnen er sykt mye bedre og hvilepulsen kryper stadig nedover. Mer overskudd til trening. Klarere i hodet. 

Keep up the good work :duskedame: 

Anonymkode: 2a2bc...1f3

Takk❤️ Hvit februar høres bra ut - hvorfor ikke fortsette med de gode fordelene😊

Anonymkode: 38bfc...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har flere hvite måneder i året. Merker egentlig lite forskjell bortsett fra at jeg sparer penger (eller kanskje ikke, har en tendens til å spise for mye sjokolade på lørdagskvelden når jeg ikke tar et par glass rødvin).

Men du har hatt et veldig høyt forbruk. Såpass høyt at jeg ville vurdert at den hvite måneden ble permanent. 

Anonymkode: 29be7...2ba

Ja, jeg har aldri tenkt at dette kun er en hvit måned…😊 Først vil jeg være edru lenge og nullstille meg og så vurdere det. Men det er faktisk skikkelig deilig å være alkoholfri. Jeg er ihvertfall 100% ferdig med å drikke hjemme alene.. Det har nok vært det mest destruktive for meg - at det fikk fra sosialt til medisinering hjemme.. 

Anonymkode: 38bfc...ca6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholfri siden august i fjor.

Anonymkode: d490f...652

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg var også veldig sliten da jeg slutta å drikke, og kjente også et ekstremt godtesug, så første måneden bare spiste jeg godteriet jeg hadde lyst på for å klare å ikke drikke alkohol igjen. Jeg tror kroppen er vant til å få inn ekstremt mye raske karbohydrater gjennom drikkingen, også plutselig tar det slutt, og da blir man dritsliten og craver alt mulig av mat.

Nå har jeg vært alkoholfri i to år og tre måneder. Det går seg til. Nå har jeg nesten aldri lyst på det og klarer lett å dra ut på byen og på fest uten å drikke.

Anonymkode: 337f7...d16

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gratulerer! Jeg var også veldig sliten da jeg slutta å drikke, og kjente også et ekstremt godtesug, så første måneden bare spiste jeg godteriet jeg hadde lyst på for å klare å ikke drikke alkohol igjen. Jeg tror kroppen er vant til å få inn ekstremt mye raske karbohydrater gjennom drikkingen, også plutselig tar det slutt, og da blir man dritsliten og craver alt mulig av mat.

Nå har jeg vært alkoholfri i to år og tre måneder. Det går seg til. Nå har jeg nesten aldri lyst på det og klarer lett å dra ut på byen og på fest uten å drikke.

Anonymkode: 337f7...d16

Tusen takk for informativt og betryggende innlegg! Jeg er spesielt sugen på Cola Zero. Kan bøtte ned til den store medaljen. Godt å høre at trøttheten går seg til og at flere har opplevd det! 
2 år og 3 mnd er jo knallbra😊 Der du er skal jeg også😊

Anonymkode: 38bfc...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba! Du gjør deg selv en tjeneste, håper du fortsetter med det!

Anonymkode: 97fa7...5a1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alkoholiker her med hvit måned og jeg er også uendelig trett.. Sover 11-13 timer hver natt. 

Anonymkode: 46bcf...fe8

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Alkoholiker her med hvit måned og jeg er også uendelig trett.. Sover 11-13 timer hver natt. 

Anonymkode: 46bcf...fe8

Så bra at du også har hvit måned! Kanskje det blir mer hvitt? Masse lykke til og håper trøttheten roer seg snart😊

Anonymkode: 38bfc...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma her men til Lørdag blir det Tronnes Napoleon :D 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...