Gå til innhold

Beste trening for å gå ned i vekt og stramme opp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trenger å gå ned 5-10 kg, og har tatt opp igjen trening etter et års pause. Har også et ønske om å stramme opp «love handles» og mage. Hvordan er det lurest å trene for å få til dette? Før trente jeg bare kondisjon, men jeg må bare erkjenne at for å stramme opp burde jeg nok legge inn styrketrening også. 
Hvor ofte kondisjon og hvor ofte styrke? 

Anonymkode: 4cced...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så ofte du orker? Med måte såklart..  2-4ganger i uken, variere muskelgrupper. Ikke få skade.

Anonymkode: 5dbb1...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger å gå ned 5-10 kg, og har tatt opp igjen trening etter et års pause. Har også et ønske om å stramme opp «love handles» og mage. Hvordan er det lurest å trene for å få til dette? Før trente jeg bare kondisjon, men jeg må bare erkjenne at for å stramme opp burde jeg nok legge inn styrketrening også. 
Hvor ofte kondisjon og hvor ofte styrke? 

Dette fikser du! Vekter hadde gått for, lite fett og mye proteiner

Anonymkode: 94a32...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får til to fullkroppsøkter for styrke og to utholdenhetsøkter der den ene er litt hardere og får pulsen godt opp, så har du en veldig fin start. Du kan kombinere slik at du kjører utholdenheten etter styrkeøktene om det skulle være enklere i hverdagen, men sikkert lurt å spre det litt utover uken om du har mulighet.

Så er det jo det å ikke spise inn igjen kaloriunderskuddet du genererer, samt å støtte oppunder muskelbygging. Da gjelder det å spise mat fra rene råvarer, fylle opp med grønnsaker for metthetsfølelse og få i seg nok proteiner ved å ha noe proteinrikt til i alle fall et par av dagens måltider (helst alle, men det er totalen i løpet av dagen/uken som teller så du kan variere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sandum.PT skrev (4 timer siden):

Hvis du får til to fullkroppsøkter for styrke og to utholdenhetsøkter der den ene er litt hardere og får pulsen godt opp, så har du en veldig fin start. Du kan kombinere slik at du kjører utholdenheten etter styrkeøktene om det skulle være enklere i hverdagen, men sikkert lurt å spre det litt utover uken om du har mulighet.

Så er det jo det å ikke spise inn igjen kaloriunderskuddet du genererer, samt å støtte oppunder muskelbygging. Da gjelder det å spise mat fra rene råvarer, fylle opp med grønnsaker for metthetsfølelse og få i seg nok proteiner ved å ha noe proteinrikt til i alle fall et par av dagens måltider (helst alle, men det er totalen i løpet av dagen/uken som teller så du kan variere).

Tusen takk for utfyllende svar!

Siste uka har jeg først jogget på mølle: 10 min oppvarming. Deretter 3x4 min intervaller, så 5 min nedtrapping. Deretter styrke, helkropp ca 30 minutter. 
Tenker å gjøre dette to ganger i uka+ en rolig 5 km ca enten på mølle eller ute 1 gang i uka. Høres dette ut som noe jeg kan få fremgang med? (På alle måter)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tusen takk for utfyllende svar!

Siste uka har jeg først jogget på mølle: 10 min oppvarming. Deretter 3x4 min intervaller, så 5 min nedtrapping. Deretter styrke, helkropp ca 30 minutter. 
Tenker å gjøre dette to ganger i uka+ en rolig 5 km ca enten på mølle eller ute 1 gang i uka. Høres dette ut som noe jeg kan få fremgang med? (På alle måter)

ts

Høres fint ut :)

Du kan vurdere å ta styrke før løping for å ikke være preget av sentral tretthet som kan gå ut over muskelveksten. Samt at kosten selvsagt vil ha mye å si for hvor mye fettmasse du mister. Men dette er en sunn og balansert plan vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...