AnonymBruker Skrevet 14. januar #1 Del Skrevet 14. januar Trenger å gå ned 5-10 kg, og har tatt opp igjen trening etter et års pause. Har også et ønske om å stramme opp «love handles» og mage. Hvordan er det lurest å trene for å få til dette? Før trente jeg bare kondisjon, men jeg må bare erkjenne at for å stramme opp burde jeg nok legge inn styrketrening også. Hvor ofte kondisjon og hvor ofte styrke? Anonymkode: 4cced...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #2 Del Skrevet 14. januar Så ofte du orker? Med måte såklart.. 2-4ganger i uken, variere muskelgrupper. Ikke få skade. Anonymkode: 5dbb1...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #3 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger å gå ned 5-10 kg, og har tatt opp igjen trening etter et års pause. Har også et ønske om å stramme opp «love handles» og mage. Hvordan er det lurest å trene for å få til dette? Før trente jeg bare kondisjon, men jeg må bare erkjenne at for å stramme opp burde jeg nok legge inn styrketrening også. Hvor ofte kondisjon og hvor ofte styrke? Anonymkode: 4cced...e37 Dette fikser du! Vekter hadde gått for, lite fett og mye proteiner Anonymkode: 94a32...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 15. januar #4 Del Skrevet 15. januar Hvis du får til to fullkroppsøkter for styrke og to utholdenhetsøkter der den ene er litt hardere og får pulsen godt opp, så har du en veldig fin start. Du kan kombinere slik at du kjører utholdenheten etter styrkeøktene om det skulle være enklere i hverdagen, men sikkert lurt å spre det litt utover uken om du har mulighet. Så er det jo det å ikke spise inn igjen kaloriunderskuddet du genererer, samt å støtte oppunder muskelbygging. Da gjelder det å spise mat fra rene råvarer, fylle opp med grønnsaker for metthetsfølelse og få i seg nok proteiner ved å ha noe proteinrikt til i alle fall et par av dagens måltider (helst alle, men det er totalen i løpet av dagen/uken som teller så du kan variere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #5 Del Skrevet 15. januar Sandum.PT skrev (4 timer siden): Hvis du får til to fullkroppsøkter for styrke og to utholdenhetsøkter der den ene er litt hardere og får pulsen godt opp, så har du en veldig fin start. Du kan kombinere slik at du kjører utholdenheten etter styrkeøktene om det skulle være enklere i hverdagen, men sikkert lurt å spre det litt utover uken om du har mulighet. Så er det jo det å ikke spise inn igjen kaloriunderskuddet du genererer, samt å støtte oppunder muskelbygging. Da gjelder det å spise mat fra rene råvarer, fylle opp med grønnsaker for metthetsfølelse og få i seg nok proteiner ved å ha noe proteinrikt til i alle fall et par av dagens måltider (helst alle, men det er totalen i løpet av dagen/uken som teller så du kan variere). Tusen takk for utfyllende svar! Siste uka har jeg først jogget på mølle: 10 min oppvarming. Deretter 3x4 min intervaller, så 5 min nedtrapping. Deretter styrke, helkropp ca 30 minutter. Tenker å gjøre dette to ganger i uka+ en rolig 5 km ca enten på mølle eller ute 1 gang i uka. Høres dette ut som noe jeg kan få fremgang med? (På alle måter) ts Anonymkode: 4cced...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 15. januar #6 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Tusen takk for utfyllende svar! Siste uka har jeg først jogget på mølle: 10 min oppvarming. Deretter 3x4 min intervaller, så 5 min nedtrapping. Deretter styrke, helkropp ca 30 minutter. Tenker å gjøre dette to ganger i uka+ en rolig 5 km ca enten på mølle eller ute 1 gang i uka. Høres dette ut som noe jeg kan få fremgang med? (På alle måter) ts Anonymkode: 4cced...e37 Høres fint ut Du kan vurdere å ta styrke før løping for å ikke være preget av sentral tretthet som kan gå ut over muskelveksten. Samt at kosten selvsagt vil ha mye å si for hvor mye fettmasse du mister. Men dette er en sunn og balansert plan vil jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå