Gå til innhold

Gravid raskt etter utskrapning


anonyymb

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg gjennomgikk missed abortion (uke 8) i oktober og etter 2 runder cytotec måtte jeg ha en utskrapning 1 desember. Jeg tok så en graviditetstest 4 uker senere som viste gravid (1-2 uker), og jeg hadde på dette tidspunktet også begynt å kjenne på ømme bryster. Jeg og mannen min tenkte begge at det kan være et nytt svangerskap, men også resultater fra forrige. Vi ventet en uke og tok en ny test som viste 2-3 uker gravid, altså en økning. Siden da har gravidsymptomene økt og jeg føler meg slik jeg gjorde i forrige svangerskap (ømme bryster, vond korsrygg, emosjonell, kjempetrøtt). 

Jeg tror og virkelig håper at jeg er gravid igjen, men jeg aner ikke om det er mulig så raskt etter utskrapning? Jeg vet ikke hvor mange uker jeg i så fall er på vei da jeg ikke rakk å få mensen før ny graviditet. Noen som har opplevd samme? Noen som har forslag til når jeg bør kontakte lege/jordmor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om å bruke kondom 2 uker etter min missed abortion dersom jeg ikke ville bli gravid igjen.

Ta en tur til legen imorgen? 

Anonymkode: 9cfc2...652

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt mulig og det mest sannsynlige i ditt tilfelle. 

Anonymkode: bea73...97c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonyymb skrev (58 minutter siden):

Hei! 

Jeg gjennomgikk missed abortion (uke 😎 i oktober og etter 2 runder cytotec måtte jeg ha en utskrapning 1 desember. Jeg tok så en graviditetstest 4 uker senere som viste gravid (1-2 uker), og jeg hadde på dette tidspunktet også begynt å kjenne på ømme bryster. Jeg og mannen min tenkte begge at det kan være et nytt svangerskap, men også resultater fra forrige. Vi ventet en uke og tok en ny test som viste 2-3 uker gravid, altså en økning. Siden da har gravidsymptomene økt og jeg føler meg slik jeg gjorde i forrige svangerskap (ømme bryster, vond korsrygg, emosjonell, kjempetrøtt). 

Jeg tror og virkelig håper at jeg er gravid igjen, men jeg aner ikke om det er mulig så raskt etter utskrapning? Jeg vet ikke hvor mange uker jeg i så fall er på vei da jeg ikke rakk å få mensen før ny graviditet. Noen som har opplevd samme? Noen som har forslag til når jeg bør kontakte lege/jordmor? 

Spennende! 😊Ville ha spørt om blodprøve for å sjekke hcg-en. Godt tegn at testen viser 2-3 uker nå. Er streken sterk? Min graviditetstest var positiv 8 uker etter abort, men streken ble etterhvert ganske svak.. 

Anonymkode: 879a7...2fa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt mulig å bli gravid igjen så raskt. Det er en del som blir gravid på første EL før mensen kommer etter SA/MA. 

Lykke til 🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, da har jeg fortsatt troen! 😍 Streken på testene har vært sterk hele tiden ja! Jeg skal bestille legetime snart og få sjekket. Glemte å skrive at jeg også tisser mye mer enn vanlig, og er oppe på do en gang hver natt nå 😅

Endret av anonyymb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

anonyymb skrev (På 15.1.2024 den 11.10):

Takk for svar alle sammen, da har jeg fortsatt troen! 😍 Streken på testene har vært sterk hele tiden ja! Jeg skal bestille legetime snart og få sjekket. Glemte å skrive at jeg også tisser mye mer enn vanlig, og er oppe på do en gang hver natt nå 😅

Hvordan gikk det med deg ts? Har er i første PP etter MA i februar, så er veldig nysgjerrig på hvordan det går med andre i samme båt :) 

Anonymkode: 2f1e6...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 11.15):

Hvordan gikk det med deg ts? Har er i første PP etter MA i februar, så er veldig nysgjerrig på hvordan det går med andre i samme båt :) 

Anonymkode: 2f1e6...3e1

Hei og takk som spør 😊 Her går det veldig bra! Jeg er 15 uker på vei og har vært på ultralyd 2 ganger og sett lille mirakelet i magen 🥰 Alt står bra til her så dette er veldig spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...