Mardina Skrevet 18. mars #61 Del Skrevet 18. mars "Marley and me" 🥲 Jeg fikk minner tilbake til da jeg måtte avlive min forrige hund 🥲 Hun betydde så utrolig mye for meg 🙁 Jeg har sett filmen flere ganger, men gråter alltid når Marley må avlives på slutten av filmen 😭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåpille Skrevet 18. mars #62 Del Skrevet 18. mars Løvenes konge. Må være en av de tristeste scenene noensinne for meg, ass Alt fra hvordan Simba prøver å vekke Mufasa, til de stille tårene hans mens han klamrer seg rundt benet til Scar 😭 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trek Skrevet 18. mars #63 Del Skrevet 18. mars Little Women 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Marshmallow** Skrevet 18. mars #64 Del Skrevet 18. mars a man called otto 🥺 så den for ikke lenge siden 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlemor Skrevet 18. mars #65 Del Skrevet 18. mars Schindlers liste... Jeg hadde ikke sett den siden jeg gikk på ungdomskolen så mye var glemt. Jeg så den igjen nå i helgen og jeg kjente tårene presset på gjennom hele filmen - spess når den lille jenta i røde kåpe dukket opp. Prøvde å holde tårene igjen, men da slutten kom klarte jeg ikke å holde dem inne lengre (den triste musikken gjorde det ikke noe lettere heller) Helt forferdelig å tenke på hvordan noen kan være så onde, og gjøre så onde ting mot et annet menneske 😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 18. mars #66 Del Skrevet 18. mars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #67 Del Skrevet 2. april Den filmen jeg har grått mest til, er.. "Grave of the fireflies". Fy søren, den er helt grusom.. Anonymkode: 280e6...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #68 Del Skrevet 2. april Borat Anonymkode: 5e8a8...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #69 Del Skrevet 3. april Mandagsunge skrev (På 18.3.2024 den 20.13): Har ikke sett den, men bare traileren får meg til å grine. Anonymkode: 16002...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #70 Del Skrevet 3. april Humlemor skrev (På 18.3.2024 den 20.01): Schindlers liste... Jeg hadde ikke sett den siden jeg gikk på ungdomskolen så mye var glemt. Jeg så den igjen nå i helgen og jeg kjente tårene presset på gjennom hele filmen - spess når den lille jenta i røde kåpe dukket opp. Prøvde å holde tårene igjen, men da slutten kom klarte jeg ikke å holde dem inne lengre (den triste musikken gjorde det ikke noe lettere heller) Helt forferdelig å tenke på hvordan noen kan være så onde, og gjøre så onde ting mot et annet menneske 😭 Jeg viste «Schindlers Liste» til elevene mine (9.trinn) i samfunnsfag rett før påske. Vi hadde nettopp startet med temaet andre verdenskrig, og jeg ville «hit them where it hurts» ganske tidlig i undervisningsopplegget. Den gjorde stort inntrykk på mange av elevene, og tårene kom på meg også, som har sett den mange ganger. ❤️ Anonymkode: 0afb1...a4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #71 Del Skrevet 3. april Forrest Gump Anonymkode: 5a554...591 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 14. april #72 Del Skrevet 14. april Life is beautiful😭 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 15. april #73 Del Skrevet 15. april Billy Elliot, tror jeg 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 15. april #74 Del Skrevet 15. april Gulltransporten igår, når Nordahl Grieg sitt dikt "17 mai 1940" ble lest opp mens fiskebåtene tøffa utover sjøen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulf-Bjarne Skrevet 15. april #75 Del Skrevet 15. april Jeg takler ikke når folk gråter til film. Da forlater jeg rommet. Forstår ikke at folk kan gråte til en film når de vet at det ikke er ekte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 15. april #76 Del Skrevet 15. april Ulf-Bjarne skrev (40 minutter siden): Jeg takler ikke når folk gråter til film. Da forlater jeg rommet. Forstår ikke at folk kan gråte til en film når de vet at det ikke er ekte. Du ler heller aldri av filmer du da? Helt følelseflat du Det handler vel om innlevelse, empati rett og slett. Så når vi ser på følelsesmessige sterke filmer, utskiller hjernen vår oxytocin, et stoff som gjør at vi kjenner empati. Selv om mennesket vi ser ikke er ekte. Oxytocin gjør også at vi har medfølelse med andre. Det er så enkelt. Helt greit at du ikke blir rørt eller griner av bøker, filmer, musikk osv fordi det ikke er ekte men det er absolutt ingen grunn til å være nedlatende mot andre som opplever dette slik jeg oppfatter innlegget ditt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulf-Bjarne Skrevet 15. april #77 Del Skrevet 15. april 35 minutter siden, skreppamedleppa said: Du ler heller aldri av filmer du da? Helt følelseflat du Det handler vel om innlevelse, empati rett og slett. Så når vi ser på følelsesmessige sterke filmer, utskiller hjernen vår oxytocin, et stoff som gjør at vi kjenner empati. Selv om mennesket vi ser ikke er ekte. Oxytocin gjør også at vi har medfølelse med andre. Det er så enkelt. Helt greit at du ikke blir rørt eller griner av bøker, filmer, musikk osv fordi det ikke er ekte men det er absolutt ingen grunn til å være nedlatende mot andre som opplever dette slik jeg oppfatter innlegget ditt. Du har rett i at jeg ikke ler av filmer heller, men jeg aksepterer at andre gjør det. Men når det kommer til gråting blir jeg ekstremt provosert. Jeg unngår derfor og se følelsfilmer med sammen med samboer. Hvis jeg ser henne gråte til en film må jeg umiddelbart ta meg en joggetur. Jeg synes folk kan gråte i dusjen eller på en måte som ikke er synlig. Noen mennesker takler ikke smatting og jeg takler ikke grining. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 15. april #78 Del Skrevet 15. april Ulf-Bjarne skrev (2 minutter siden): Du har rett i at jeg ikke ler av filmer heller, men jeg aksepterer at andre gjør det. Men når det kommer til gråting blir jeg ekstremt provosert. Jeg unngår derfor og se følelsfilmer med sammen med samboer. Hvis jeg ser henne gråte til en film må jeg umiddelbart ta meg en joggetur. Jeg synes folk kan gråte i dusjen eller på en måte som ikke er synlig. Noen mennesker takler ikke smatting og jeg takler ikke grining. Det er jo forsåvidt ditt problem, tårer er jo like naturlig som latter. Og har så mange helsefremmende effekter for kroppen vår at det virker helt fremmed og rart for meg at noen utviser provokasjon over dette. Fra å aktivisere det å parasympatiske nervesystemet som gjør at vi klarer å slappe av til å frigjøre endorfiner og Oxytocin. Så igjen det virker veldig rart å ha så mye motstand og sinne mot kroppen sin helt naturlige reaksjoner som bidrar til så mye positivt og som vi trenger. Men kanskje ennda mer absurd for meg er det at du skriver dette i denne tråden. For da er dette kanskje ikke tråden for deg da tenker jeg. Viss en aldri har sett en film en har felt tårer av og en blir sint av tårer og gråt virker det jo noe spesielt å skrive i en tråd om hvilken film en sist felte tårer av 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 15. april #79 Del Skrevet 15. april The Fault In Our Stars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulf-Bjarne Skrevet 15. april #80 Del Skrevet 15. april 1 minutt siden, skreppamedleppa said: Det er jo forsåvidt ditt problem, tårer er jo like naturlig som latter. Og har så mange helsefremmende effekter for kroppen vår at det virker helt fremmed og rart for meg at noen utviser provokasjon over dette. Fra å aktivisere det å parasympatiske nervesystemet som gjør at vi klarer å slappe av til å frigjøre endorfiner og Oxytocin. Så igjen det virker veldig rart å ha så mye motstand og sinne mot kroppen sin helt naturlige reaksjoner som bidrar til så mye positivt og som vi trenger. Men kanskje ennda mer absurd for meg er det at du skriver dette i denne tråden. For da er dette kanskje ikke tråden for deg da tenker jeg. Viss en aldri har sett en film en har felt tårer av og en blir sint av tårer og gråt virker det jo noe spesielt å skrive i en tråd om hvilken film en sist felte tårer av Jeg synes bare at det er så utrolig rart når man vet at det ikke er på ekte. Jeg har en medfødt hjerneskade som fører til at jeg har redusert empati. Kanskje de som gråter har en hjerneskade som gjør at de har for mye empati? Jeg plager ikke mennesker eller noe sånt selvom jeg har redusert empati. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå