Gå til innhold

Hvor mye veide du da du bestemte deg for å gå ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

You do you, så gjør jeg det på min måte. 

Anonymkode: d2a76...479

Så klart, prøver bare å komme med en faktaopplysning her, det er umulig å legge på seg 2kg fett ila ett døgn. Det er det også greit for mange å vite, så folk ikke går rundt å tror de har lagt på seg 2kg bare fordi vekten har gått opp litt, når det egentlig bare er naturlig svingninger 

Anonymkode: d7954...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så klart, prøver bare å komme med en faktaopplysning her, det er umulig å legge på seg 2kg fett ila ett døgn. Det er det også greit for mange å vite, så folk ikke går rundt å tror de har lagt på seg 2kg bare fordi vekten har gått opp litt, når det egentlig bare er naturlig svingninger 

Anonymkode: d7954...067

Jeg har aldri sagt at det dreier seg om 2 kg fett, men når jeg går opp 2 kg på noen dager, er det for min del mye karbohydrater og vann inkludert, og jeg skjønner at jeg må spise sunnere. 

Anonymkode: d2a76...479

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spørs hva du mener med funket. Poenget er at 2kg fra eller til ila en dag ikke sier noe som helst om man har lagt på seg eller ikke, det er naturlige svingninger 

Anonymkode: d7954...067

Jeg ser den, samtidig blir man jo veldig kjent med slikt når man veier seg hver dag, hva som er vanlig og ikke for ens kropp. Jeg tenker man får gjøre det som funker for en selv🙂

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig dårlig idé. Vekten svinger lett +/- 2kg ila dagen uten at man har lagt på seg, selv har jeg vært oppi hele 4kg forskjell ila dagen, uten at jeg har lagt på meg fett. Så å tro at man har lagt på seg 2kg fett på en dag er bare tull. 

Anonymkode: d7954...067

Uenig.

Veier tilnærmet hver dag. Har smartvekt. Når man gjør det så driter man fort i daglige svingninger.

Hovedfordelen er at man kan se snittvekt hver uke (i app). Med 7 målinger i uka som snittes ut får man et veldig jevnt tall. 

Langt bedre enn å hoppe på vekten en gang i uken eller måneden. For så å se at vekten kanskje har gått opp ett kilo, men så var man bare en ekstra tung den dagen. 

Å bli venn med vekten er en fin måte å vedlikeholde vekten. Man skjønner jo fort at daglige svingninger er helt naturlig. (Om man ikke viste det. ) Og man skal være bra dum om man tror kroppen har lagt på seg eller tapt 500g fett, om ikke mer fra en dag til neste. 😂

Det er nok ikke for alle, men det kan ha mange fordeler om man ikke henger seg opp i dagstallene. Tall som for min del ikke svinger stort mer enn +/-500g unna snittvekten om det måles uten klær om morningen. 

Ukessnitt svinger minimalt fra egentlig vekt. Så ingen overraskelser. 

Gikk sakte men sikkert ned 6 kg iløpet av 2023. Vedlikeholder nå på BMI 20. 

Anonymkode: 446ea...f9f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 70 kg. Gikk ned til mellom 60-65 kg (naturlige svingninger med syklus etc.). Lett å ta grep på det tidspunktet.

Anonymkode: 38861...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 13.36):

Hvor mye gikk du ned? 

Anonymkode: 3287d...674

110 kg. Går på wegovy og har fått ned til 82 kg. Måler er 67-70 kg

Anonymkode: 88e55...bf4

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang: 64, gikk ned til 52

Andre gang (nå): 64, har gått ned til 58, vil ned til 55

Anonymkode: 04846...242

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 158 cm og veide på mitt tyngste 75 kg. Jeg ble så gravid og kiloene raste av mens jeg gikk gravid. Veide 56 kg fire dager etter barnet var født 😊 Dette er 12 år siden. Veier nå 50 kg, men ønsker å veie 46 kg.. men men😅

Anonymkode: 438b6...85c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned fra 80 til 50 kg på seks måneder. Hadde så mye kjærlighetssorg at jeg nesten ikke spiste på et halvt år, klarte kun å få i meg iskaffe og smoothier. Anbefales absolutt ikke. 

Anonymkode: c503e...a41

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 18.59):

Veier 59,1 nå og har akkurat startet prosessen med å spise sunnere, bevege meg mer og trene styrke. Målet er 53 kg, men vet av erfaring at alt under 55 er vanskelig å holde over tid. 

Anonymkode: 5e39c...c42

Akkurat som meg for ett års tid siden. Kom nesten ned i 52, la meg på 53 kg, nå etter jul rundt 54 😅 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 66 til 54,5kg 

Skal ned til 50 iaf

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like mye! Vekta sitter bom stille!

Anonymkode: fc5b9...31f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topsi skrev (På 14.1.2024 den 23.12):

Veide 87kg, er nå 69

Jeg veier 82 men synes det er vanskelig å gå ned i vekt. Hvordan klarte du det ?

Anonymkode: fc5b9...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg veier 82 men synes det er vanskelig å gå ned i vekt. Hvordan klarte du det ?

Anonymkode: fc5b9...31f

Ozempic og trening.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 noe, er 120 nå men har vært nede i 95 i mars i 2023, har ikke noe satt mål, bare ned så langt jeg får det.

Anonymkode: 15454...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 13.40):

146 kg, gått ned til 57 kg så langt og har 11 kg igjen å gå ned. 

Anonymkode: 57c01...f8f

Hæææ ned fra 146 til 57 kg, og enda ned 11 kg til 46?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (11 minutter siden):

Ozempic og trening.... 

Er det ikke ment for diabetikere? Jeg har ikke diabetes 😅 veide 54 kg før svangerskapet og gikk opp til 92 da jeg var gravid hadde svangerskape diabetes. Og stoppet opp på 82. For 3 år siden er 153 cm. 

Anonymkode: fc5b9...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det ikke ment for diabetikere? Jeg har ikke diabetes 😅 veide 54 kg før svangerskapet og gikk opp til 92 da jeg var gravid hadde svangerskape diabetes. Og stoppet opp på 82. For 3 år siden er 153 cm. 

Anonymkode: fc5b9...31f

Det brukes også til slanking, har nettopp gått over til wegovy, er det samme som ozempic.  Må vel ha BMI på 30 for å få  det første gang, men må betale selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...