Gå til innhold

Hvor mye veide du da du bestemte deg for å gå ned i vekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var 78 ish kilo, gått ned til 68 nå og vært der lenge. Første mål var å i det hele tatt komme meg på 60-tallet. Neste mål nå er 65 kg💪 er 165 høy.

Anonymkode: 56031...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 153 cm og max vekt var 95 🙈 

Er nå på 90, men skal ned til 58 iflg lege ( 60-65 er jeg fornøyd med) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 82 gikk ned til 65 på 3 mnd

2-3 år etterpå (nå) så var jeg oppe i 85(!) ble ordentlig skuffet at jeg kunne la det skje igjen. Så nå er jeg på vei ned igjen 76 nå målet 68 ish, må se underveis hvor jeg trives. 

Anonymkode: 5bd60...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg var 82 gikk ned til 65 på 3 mnd

2-3 år etterpå (nå) så var jeg oppe i 85(!) ble ordentlig skuffet at jeg kunne la det skje igjen. Så nå er jeg på vei ned igjen 76 nå målet 68 ish, må se underveis hvor jeg trives. 

Anonymkode: 5bd60...6be

Samme utgangspunkt som meg nå, 82 kg og samme mål på 65 kg. Stor frustrasjon fordi jeg får det ikke til.. Hvordan greide du det?? 

Anonymkode: 0db39...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var 129,6 i januar 2019. I dag var jeg 93,2. Så har gått ned 36,4 kg på fem år. Ja, det går sakte (opp og ned, opp og ned), men jeg er stolt over innsatsen.
Neste delmål nå er å se 80-tallet. 

Anonymkode: 13e04...056

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg bestemte meg for å gå ned i vekt var jeg 66 kilo. Gang nummer 504 jeg bestemte meg for å gå ned i vekt var jeg 75 kilo. Ikke spesielt utholdende når det gjelder slanking .. 😔

Anonymkode: c117b...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

84kg og veier nå 74kg. Jeg er høy, så jeg vil bare ned til 72 kilo og holde vekten stabilt der. Går jeg mer ned, så får jeg både hengepupper og hengehud på magen. 
Har brukt 1,5 år for å gå ned i vekt med å bare gjøre noen enkle grep. 

Anonymkode: b4778...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det først og fremst fysisk form som avgjorde, ikke vekten i seg selv. Skjønte at jeg måtte gjøre noe da jeg veide rundt 75 kg etter svangerskap, var tungpustet og hadde mye muskelsmerter. Energinivået var lavt, og jeg begynte å forstå at jeg hadde noen livsstilsproblemer som ødela livskvaliteten.

Det tok dog et år før jeg klarte å ta skikkelig tak. Da hadde jeg klart å gå ned til rundt 70 kg, for det meste amming, men kostholdet var fortsatt ræva. Jeg holdt vel på med en slags miks av overspising og sulting, og den fysiske formen var ikke blitt særlig bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

174 høy. Da jeg bikket 80 var det krise. Har kommet meg ned til 76 nå. 

Anonymkode: d3234...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veier 68 kilo, det er det meste jeg noen gang har veid. Målet mitt er å gå ned til 55 kilo.

Jeg er innafor normal vekt men bare akkurat, jeg prøver å spise mindre, men går ikke ned noe særlig. Så her må jeg begynne å se hva jeg gjør feil. Veldig dårlig på dette.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

72 kg, måtte innse at jeg var langt forbi normalvektig og noe måtte gjøres umiddelbart. Jeg er kun ca 160 cm så nå håper jeg at jeg skal klare å komme ned til 60 kg til sommeren. Startet 1.januar og har gått ned 3-4 kg, men det kommer til å bli tøft framover. Men må bare bite tenna sammen og stå på. 

Anonymkode: 619a4...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg ble satt på slankekur veide 30 kg. Jeg var 6 år og lubben, men langt i fra så overvektig som en del barn er nå. Dette var på midten av 70-tallet. Deretter har slanking og et slitsomt hat/elsk-forhold til mat preget livet mitt i snart 50 år.

Jeg har blitt forsøkt slanket av andre og slanket meg på eget initiativ et utall av ganger, og desverre gått opp igjen med renter. Har vært innom det meste av dietter, og til og med studert ernæring. På det meste som voksen har jeg veid 113 kg. Nå veier jeg 98, men ønsker å komme ned til 80. Da er jeg akkurat innenfor grensa til å ikke ha fedme. Det er også den vekta jeg hadde i tidlig i 20-årene. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestemte meg på mandag, 78kg på mine 169cm. Alt for mye! To tette svangerskap og påfølgende barsel tid gjorde at jeg ga blaffen og "fortjente" å spise hva jeg ville. Men nå er minste 5mnd, så nå er det å legge om kostholdet og komme seg sakte, men sikkert ned.

Jeg trives godt på 65-68, så hele 10kg må av, helst mer også. :grine:

Anonymkode: 5014e...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 11.16):

Var 78 ish kilo, gått ned til 68 nå og vært der lenge. Første mål var å i det hele tatt komme meg på 60-tallet. Neste mål nå er 65 kg💪 er 165 høy.

Anonymkode: 56031...1ce

Ca samme som meg! Har du en plan på hvordan du skal klare dette? Jeg blir så forvirret over hva som er best å gjøre. Sist jeg gikk ned 10 kg gjorde jeg det ved å spise knekkebrød til alle måltidene unntatt middag og at jeg av og til byttet ut frokosten med en skål havregryn. Dette faller ikke i god jord med dagens føringer med 30 gram protein til frokost, "savoury breakfast" for god blodsukker kontroll osv osv. Jeg blir bare så forvirret  😅 Vil jo ikke gjøre kroppen noe "vondt" eller gjøre noe som skader den på sikt, vil gå ned på en god og sunn måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ca samme som meg! Har du en plan på hvordan du skal klare dette? Jeg blir så forvirret over hva som er best å gjøre. Sist jeg gikk ned 10 kg gjorde jeg det ved å spise knekkebrød til alle måltidene unntatt middag og at jeg av og til byttet ut frokosten med en skål havregryn. Dette faller ikke i god jord med dagens føringer med 30 gram protein til frokost, "savoury breakfast" for god blodsukker kontroll osv osv. Jeg blir bare så forvirret  😅 Vil jo ikke gjøre kroppen noe "vondt" eller gjøre noe som skader den på sikt, vil gå ned på en god og sunn måte. 

Å nei skulle kommentere det siste innlegget 😅 Får ikke slettet det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bestemte meg på mandag, 78kg på mine 169cm. Alt for mye! To tette svangerskap og påfølgende barsel tid gjorde at jeg ga blaffen og "fortjente" å spise hva jeg ville. Men nå er minste 5mnd, så nå er det å legge om kostholdet og komme seg sakte, men sikkert ned.

Jeg trives godt på 65-68, så hele 10kg må av, helst mer også. :grine:

Anonymkode: 5014e...0d5

Nå ble det rotete her, kommenterte på feil innlegg 😅 Men hvordan har du tenkt å gå ned disse kiloene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...