Gå til innhold

Folk som gjør mye ut av at andre blir gamle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For eksempel Sharon Stone, hun var så fin   men nå er hun gammel ja. Jim Carrey var morsom, men begynner å bli gammel han og.  Og når de møter jevnaldrende, ja, gamle de og ja

Blir liksom at de skal poengtere at gammel betyr verdiløs 

Anonymkode: 9012e...b98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ke?

Anonymkode: e8de6...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk gjør et stort nummer ut a at menneske faktisk bli eldre. Sånn at det  gjør den mindre verdt enn før

Anonymkode: 9012e...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom an, dere skjønner hva jeg mener

Anonymkode: 9012e...b98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som lever til de blir gamle er evig unge. Folk bør tenke litt lenger enn å forvente noe annet. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At folk gjør et stort nummer ut a at menneske faktisk bli eldre. Sånn at det  gjør den mindre verdt enn før

Anonymkode: 9012e...b98

Det er ikke noen sammenheng mellom å gjøre et stort nummer ut av å bli eldre og det å bli verdiløs. 

Jim Carrey = gammel = verdiløs? 

Nei, det henger ikke sammen. 

Derfor forstår jeg ikke hva du mener, ts. 

Anonymkode: ad128...09f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener. Frykten for døden sitter dypt i oss. Alderdom fører etterhvert til død, det er uomgjengelig. I vår tid er det ungdom og skjønnhet som teller, ikke alder og visdom. Det er egentlig ikke såå rart, siden det nå ikke er en prestasjon å bli gammel (det var nesten det før). Det er en uutalt enighet om at mennesker blir ubrukelige når de blir gamle - eller, fordi det er lettere å forholde seg til - begynner å se gamle ut. Det er det disse artiklene handler om. De selger fordi folk kan sitte og "betrakte døden på trgg avstand". Et pluss er at folk flest kan tenke at "jeg ser ihvertfall ikke så gammel ut! Lenge igjen til jeg tar kvelden!".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jim Carrey = gammel = vil ikke drive med film nå, men liker å male = virker tilfreds med livet. 

Det virker som han er veldig bevisst på hvem han er, på livet og på hva han ønsker å bruke tiden sin på. 

Verdiløs har ingen plass i denne settingen. Da må man ha den innstillingen til menneskeheten generelt at gammel = verdiløs. Vel,vi blir alle gamle, og forhåpentligvis litt klokere, så det er en ganske korttenkt holdning å innta. 

Men en del unge har jo ikke tid til å lytte til de eldre. Og er veldig opptatt med å prøve å holde seg evig unge selv. Kanskje det er derfor de ikke finner noe verdifullt med gamle mennesker. De ser ikke etter det og støter det fra seg. 

Anonymkode: ad128...09f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke noen sammenheng mellom å gjøre et stort nummer ut av å bli eldre og det å bli verdiløs. 

Jim Carrey = gammel = verdiløs? 

Nei, det henger ikke sammen. 

Derfor forstår jeg ikke hva du mener, ts. 

Anonymkode: ad128...09f

Mange mener Jim Carrey mister sitt geni med alderen. Og, mange mener folk i hans alder er mindre verdt

Anonymkode: 9012e...b98

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo og sånn da, hver gang dine foredle måter kjente "Oi, hen var blitt gammel", så er det 50m åringer 

Anonymkode: 9012e...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...