Gå til innhold

Hvordan takler du å bo i felles bolig/samme bydel etter at din partner er død?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange fortsetter å bo i felles bolig, noen flytter ut og finner seg ny bolig i samme kvartal eller bydel.

Hvordan takler du det å bo i alt som minner om han/hun du elsket?

Anonymkode: 315b8...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror det er avhengig av mye. Hvor lenge man var sammen, hvordan forholdet var, hvordan man selv er, ...

Jeg mistet min ektefelle for ca 6 år siden. Min umiddelbare tanke var å selge huset og flytte "hjem". der jeg fortsatt eier en bolig. Prestem jeg snakket med før begravelsen (med lang erfaring, han var pensjonist) sa at han rådet alle til å avvente et år - da han hadde opplevd at mange av de som "flyktet" og flyttet raskt angret seg. Hans anbefaling var å ikke ta en avgjørelse det første året. Det rådet lå i bakhodet mitt. Nå bor jeg fortsatt samme sted, og det er blitt mitt hjem. Jeg har både gode og vonde minner, men jeg kunne ikke flyttet fra noen av de.De er (for meg) lettere å leve med nå, og jeg har bygget meg et nytt liv her hvor jeg har det godt. Tror det for meg er lettere å huske de gode tingene slik jeg bor nå, men siden jeg ikke har prøvd noe annet - så vet jeg jo ikke hvordan det ville vært. Uansett har jeg det godt og jeg er takknemlig for hvor jeg er.

Anonymkode: 5189d...baf

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert veldig ulikt. Spesielt om hjemmet er barndomshjemmet til barna, eller du bor i en bolig som har vært i familien gjennom generasjoner. 
Men de råder ofte folk å avvente store avgjørelser som selge hus, flytte første året. Men det må jo folk gjøre som de vil med, kommer jo an på hvilke tilknytning man har til huset. 
Min søster mistet barnet sitt i fjor, og jeg tenkte umiddelbart at de kom til å selge huset. Mtp alle minnene, rommet hennes o.l men de trives der og har ikke hørt noe annet. 
men skjønner veldig godt at folk ikke orker å ligge alene i dobbeltsenga og bo i alle minnnene 

Anonymkode: ce51f...7be

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikset ikke å bo i huset mannen min og jeg hadde kjøpt etter han døde, kunne ikke komme meg fort nok derfra. Men hytta som pappa døde (og døde i) elsker jeg å være på, og benytter hytta så ofte og mye som mulig selv om han døde i senga på soverommet (har byttet seng da). Hytta har vært i familien i flere generasjoner, så jeg er så sterkt følelsesmessig knyttet til den antagelig, det var ikke helt det samme med huset, det var mannen min og mitt felles prosjekt. 

Anonymkode: f5606...329

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...