Gå til innhold

Hjelp til å tolke et åndelig "bilde"/fantasi


Anbefalte innlegg

Hei gode mennesker i vekst og søken, 

Jeg har møtt på en utfordring i min selvutvikling og spirituelle reise. Jeg har fått et vedvarende "bilde" jeg ikke helt greier å forstå. 

Tanken jeg har er at beina mine, fra hoftene og ned, tilhører en død mann. Jeg er ikke psykotisk, vet at de fysisk er mine, ser ut som kvinnebein med tykkelsen og arr som jeg pleier. Men de føles døde. Når jeg går rundt i verden føler jeg at jeg går på denne døde mannens bein og jeg ønsker å riste de av meg, kaste de bort og gi plass til egne bein. Jeg har denne følelsen at halve kroppen hans bor død inni min. Jeg føler de mindre enn jeg pleier og de føles fremmed for meg. 

Noen som har noen kreative eller ekstrasensoriske tolkninger på hva dette prøver å fortelle meg? 

 

Lys og kjærlighet ❤️

Anonymkode: 9fe83...a81

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En død mann kan ikke ha noe med kroppen din å gjøre. Kroppen er din ene og alene. Ditt bosted i mens du er her på jorden. Det hørtes relativt rart ut det du skrev og jeg lurer på om du er seriøs.

Anonymkode: ace37...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En død mann kan ikke ha noe med kroppen din å gjøre. Kroppen er din ene og alene. Ditt bosted i mens du er her på jorden. Det hørtes relativt rart ut det du skrev og jeg lurer på om du er seriøs.

Anonymkode: ace37...84a

Om man ikke pleier å tenke symbolsk og alternativt forstår jeg godt at det høres rart ut. ❤️ (Naturligvis vet jeg fysisk at dette ikke er reelt, men for meg er det et bilde som forsøker å fortelle meg noe)

Ts

Anonymkode: 9fe83...a81

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vere minne av eit tidlegare liv som har satt seg så fast i deg? Har du hatt det slik heile livet?

Anonymkode: 097b6...f1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan det vere minne av eit tidlegare liv som har satt seg så fast i deg? Har du hatt det slik heile livet?

Anonymkode: 097b6...f1c

Nei, det er et nytt bilde. Har aldri falt meg inn før siste måneden. Har aldri tenkt på at det kan være et minne fra tidligere liv. Vet du i så fall hvordan jeg kan møte det? 

Har tenkt mer i symbolsk betydning. At det skal lære meg noe. 

Ts

Anonymkode: 9fe83...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei gode mennesker i vekst og søken, 

Jeg har møtt på en utfordring i min selvutvikling og spirituelle reise. Jeg har fått et vedvarende "bilde" jeg ikke helt greier å forstå. 

Tanken jeg har er at beina mine, fra hoftene og ned, tilhører en død mann. Jeg er ikke psykotisk, vet at de fysisk er mine, ser ut som kvinnebein med tykkelsen og arr som jeg pleier. Men de føles døde. Når jeg går rundt i verden føler jeg at jeg går på denne døde mannens bein og jeg ønsker å riste de av meg, kaste de bort og gi plass til egne bein. Jeg har denne følelsen at halve kroppen hans bor død inni min. Jeg føler de mindre enn jeg pleier og de føles fremmed for meg. 

Noen som har noen kreative eller ekstrasensoriske tolkninger på hva dette prøver å fortelle meg? 

 

Lys og kjærlighet ❤️

Anonymkode: 9fe83...a81

Jeg tolket det helst dithen at du kanskje føler deg hemmet og ikke føler du får gjort ting du ønsker - at du ikke helt er forsonet med deg selv. Ikke føler du har funnet deg selv helt ennå i din spirituelle søken.

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (1 minutt siden):

Jeg tolket det helst dithen at du kanskje føler deg hemmet og ikke føler du får gjort ting du ønsker - at du ikke helt er forsonet med deg selv.

Det kan passe. Jeg har følt meg hemmet på grunn av fysisk sykdom som har hindret meg i å gjøre ("gå") dit jeg har ønsket siste årene. Nå kom bildet med en opplevelse av at mine bein lå under disse døde beina og at jeg må få de bort så mine egne kan vokse seg ut. 

Hvordan tenkte  du rundt dette med å ikke være forsonet? 

Ts

Anonymkode: 9fe83...a81

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å gå i sin fars fotspor", er det første som slår meg. Hvor er du på vei i livet? Er det noen som vil gjøre deg oppmerksom på det, eventuelt som vil kunne lede deg den riktige veien?

Anonymkode: d794a...2bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er et nytt bilde. Har aldri falt meg inn før siste måneden. Har aldri tenkt på at det kan være et minne fra tidligere liv. Vet du i så fall hvordan jeg kan møte det? 

Har tenkt mer i symbolsk betydning. At det skal lære meg noe. 

Ts

Anonymkode: 9fe83...a81

Takk for svar. Eg er ikkje synsk eller noko slikt så kanskje andre kan hjelpe deg betre der.

Men tenkte umiddelbart at du kan styrke rot-chakraet ditt. Dette for å styrke både dine eigne bein (både spirituelt og fysisk) og ikkje minst styrke din forbindelse til Moder Jord. 

(viss du er interessert i kinesisk medisin så kan du også kikke på Jord-elementet.)

Anonymkode: 097b6...f1c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Eg er ikkje synsk eller noko slikt så kanskje andre kan hjelpe deg betre der.

Men tenkte umiddelbart at du kan styrke rot-chakraet ditt. Dette for å styrke både dine eigne bein (både spirituelt og fysisk) og ikkje minst styrke din forbindelse til Moder Jord. 

(viss du er interessert i kinesisk medisin så kan du også kikke på Jord-elementet.)

Anonymkode: 097b6...f1c

Meg over. Rettelse: Vatn-elementet. 

Kjærleik og lys ❤️

Anonymkode: 097b6...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Å gå i sin fars fotspor", er det første som slår meg. Hvor er du på vei i livet? Er det noen som vil gjøre deg oppmerksom på det, eventuelt som vil kunne lede deg den riktige veien?

Anonymkode: d794a...2bb

Hmm, interessant. Jeg kjenner liksom ikke noen resonans til dette. Disse beina leder meg ikke noe sted. De er døde, slappe og kalde. Henger som død i beina mine. I så fall kanskje motsatt? At "fars fotspor", tidligere generasjoners fotspor fører meg ikke noe sted annet enn passivitet og kulde, handlingslammelse. Jeg drømmer at under dem (inni dem?) er det noen små froskelår som spreller, de er mine bein som venter på å få plass til å vokse seg til mine menneskebein. 

Ts

Anonymkode: 9fe83...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar. Eg er ikkje synsk eller noko slikt så kanskje andre kan hjelpe deg betre der.

Men tenkte umiddelbart at du kan styrke rot-chakraet ditt. Dette for å styrke både dine eigne bein (både spirituelt og fysisk) og ikkje minst styrke din forbindelse til Moder Jord. 

(viss du er interessert i kinesisk medisin så kan du også kikke på Jord-elementet.)

Anonymkode: 097b6...f1c

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Meg over. Rettelse: Vatn-elementet. 

Kjærleik og lys ❤️

Anonymkode: 097b6...f1c

Det er spennende at du sier dette. Det siste året har jeg vært veldig fokusert på å styrke rot-chakraen min, jeg har gjort daglige meditasjon og akseptøvelser, fysiske øvelser der jeg har tydeliggjort beina, vært mer i naturen. Jeg har aldri følt meg så grunnet, trygg, og rotfestet før. Jeg hadde en opplevelse av at jeg kan stå på mine to bein, og tåle verden. Kontakten med kroppen føltes stor. Særlig med beina. 

Jeg leste raskt om vann-elementet (takk for tips, skal lese mer) og jeg har også opplevd noen av tingene de skriver om, vært målrettet fokusert på hva jeg ønsker og stødig trygg i arbeidet mot det. Og det har kommet i løpet av 2023. 

Så på tampen av året begynte jeg å føle meg kaotisk, jeg mistet kontakten med kroppen, og så dette bildet. 

Ts

Anonymkode: 9fe83...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det kan passe. Jeg har følt meg hemmet på grunn av fysisk sykdom som har hindret meg i å gjøre ("gå") dit jeg har ønsket siste årene. Nå kom bildet med en opplevelse av at mine bein lå under disse døde beina og at jeg må få de bort så mine egne kan vokse seg ut. 

Hvordan tenkte  du rundt dette med å ikke være forsonet? 

Ts

Anonymkode: 9fe83...a81

Ikke føle deg helt komfortabel. 'Ikke meg'-følelse, 'ikke slik jeg vil ha det' (følelse av å ikke være 'hel')

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

 

Det er spennende at du sier dette. Det siste året har jeg vært veldig fokusert på å styrke rot-chakraen min, jeg har gjort daglige meditasjon og akseptøvelser, fysiske øvelser der jeg har tydeliggjort beina, vært mer i naturen. Jeg har aldri følt meg så grunnet, trygg, og rotfestet før. Jeg hadde en opplevelse av at jeg kan stå på mine to bein, og tåle verden. Kontakten med kroppen føltes stor. Særlig med beina. 

Jeg leste raskt om vann-elementet (takk for tips, skal lese mer) og jeg har også opplevd noen av tingene de skriver om, vært målrettet fokusert på hva jeg ønsker og stødig trygg i arbeidet mot det. Og det har kommet i løpet av 2023. 

Så på tampen av året begynte jeg å føle meg kaotisk, jeg mistet kontakten med kroppen, og så dette bildet. 

Ts

Anonymkode: 9fe83...a81

Så interessant at du har hatt fokus og gjort alt dette for deg sjølv (og beina dine!) det siste året. Så heldig kroppen din er som har deg ❤️ Og no veit den at du lyttar til den, og har tydeligvis noko meir å seie angåande beina dine!

Ein type lære innan kinesisk medisin peikar på at når vi får opp dei samme eller kraftigare utfordringar gong på gong, så kan det ligge meir under. At vi drar med oss minne/erfaringar/kjensler/tankar frå dette livet og tidlegare liv og lagrar det i kroppen. 

Når Vatn-elementet er ute av lage (og det er for mykje Chi i dette), så kan ein balansere kroppen (minske symptom og plager) ved å fokusere på og styrke Jord-elementet. Det finst masse fine snuttar på youtube du kan gjere. 

Eg personleg vil anbefale deg denne videoen, som er med ein kinesisk Grand Master. Den er veldig effektiv, augeopnande (viss det heiter det på nynorsk :P) ganske lett å forstå  Earth Element - Overcome worry and experience inner peace

For ei spennande reise du er på ❤️ 

Anonymkode: 097b6...f1c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så interessant at du har hatt fokus og gjort alt dette for deg sjølv (og beina dine!) det siste året. Så heldig kroppen din er som har deg ❤️ Og no veit den at du lyttar til den, og har tydeligvis noko meir å seie angåande beina dine!

Ein type lære innan kinesisk medisin peikar på at når vi får opp dei samme eller kraftigare utfordringar gong på gong, så kan det ligge meir under. At vi drar med oss minne/erfaringar/kjensler/tankar frå dette livet og tidlegare liv og lagrar det i kroppen. 

Når Vatn-elementet er ute av lage (og det er for mykje Chi i dette), så kan ein balansere kroppen (minske symptom og plager) ved å fokusere på og styrke Jord-elementet. Det finst masse fine snuttar på youtube du kan gjere. 

Eg personleg vil anbefale deg denne videoen, som er med ein kinesisk Grand Master. Den er veldig effektiv, augeopnande (viss det heiter det på nynorsk :P) ganske lett å forstå  Earth Element - Overcome worry and experience inner peace

For ei spennande reise du er på ❤️ 

Anonymkode: 097b6...f1c

Tusen takk for at du deler av kunnskapen din! Det er virkelig en spennende reise, og det er flott å lære fra andre på veien. ❤️ Jeg forsøker å se det som nettopp en beskjed eller lærdom, noe nytt jeg skal overkomme eller lære for å bevege meg videre. 

Jeg skal ta inn de tingene du skriver og kanskje igjen åpne meg opp for å ta i mot beskjeden. Etter hvert har jeg følt mest motstand og blitt irritabel og sint for dette kaoset. Du minner meg på å heller vende meg mot det, observere det og huske at det er en lærdom her for meg. Takk! 

Ts

Anonymkode: 9fe83...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...