Gå til innhold

Er 40-50 min trening nok? Og når ser man tydlige resultater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trener annenhver dag på treningssenter, 40-50 min hver gang. Varmer opp i 10-15 min på sykkel så går jeg rett over på styrketrening, helkroppsprogram. Er dette greit nok for en som er litt nybegynner og hvor lang tid vil det ta å se resultater? Har holdt på i 2 uker. Har trent mye før, men de siste årene har jeg vært en del inaktiv.

Hvor lenge trener dere på treningssenter per gang dere er der? Og når så dere tydlige resultater? Beklager at det ble mye spørsmål😅

Anonymkode: fff64...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Trener annenhver dag på treningssenter, 40-50 min hver gang. Varmer opp i 10-15 min på sykkel så går jeg rett over på styrketrening, helkroppsprogram. Er dette greit nok for en som er litt nybegynner og hvor lang tid vil det ta å se resultater? Har holdt på i 2 uker. Har trent mye før, men de siste årene har jeg vært en del inaktiv.

Hvor lenge trener dere på treningssenter per gang dere er der? Og når så dere tydlige resultater? Beklager at det ble mye spørsmål😅

Anonymkode: fff64...e63

Lengde på økten sier ingen ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalsberg92 skrev (5 minutter siden):

Lengde på økten sier ingen ting. 

Enig! 

Trener oftest mellom 1 og 1 1/2 time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du de minuttene da? Noen trener tre timer hver dag med dårlig ineffektiv trening, andre beinharde 45 minutter tre ganger i uka med fantastiske resultatet.

Og hva slags resultater vil du se? Slanking, muskelbygging, lavere hvilepuls, progresjon på tyngde på vekter eller antall repitisjoner…?

Anonymkode: 282e0...11c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Trener annenhver dag på treningssenter, 40-50 min hver gang. Varmer opp i 10-15 min på sykkel så går jeg rett over på styrketrening, helkroppsprogram. Er dette greit nok for en som er litt nybegynner og hvor lang tid vil det ta å se resultater? Har holdt på i 2 uker. Har trent mye før, men de siste årene har jeg vært en del inaktiv.

Hvor lenge trener dere på treningssenter per gang dere er der? Og når så dere tydlige resultater? Beklager at det ble mye spørsmål😅

Anonymkode: fff64...e63

X antall minutter side veldig lite om treningen når det gjelder styrke. Hvilke øvelser gjør du? Hvor tungt løfter du? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok droppet så lang oppvarming på sykkel, med mindre det er en spesiell grunn til det? Da kan du heller bruke 5 min på spesifikk oppvarming og 35 min på styrke. 

Tidsmessig er det nok, særlig siden du trener så ofte. 

Jeg bruker en time, men trener "bare" to ganger i uka. Ved dårlig tid dropper jeg noen øvelser og greier det på 40 minutter, noe som også er bra nok. 

 

Endret av issoras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Resultater vil du få: du blir sterkere, mer robust mot sykdom og skader, får bedre immunforsvar, bedre konsentrasjon, du får det bedre mentalt. Treningen er også vektregulerende. Du forbrenner mer med mer muskelmasse, også i timene du ikke trener. Anbefaler deg å bruke slike motivasjonsfaktorer, og bare på "synlige resultater".

De synlige resultatene er avhengig av vekt og fettprosent rett og slett. Sjekk ut kvinnelige vektløftere. Ikke så mye synlige muskler å spore hos en av verdens sterkeste kvinner, Emily Campbellimage.thumb.png.2a4903433477e32e68c77d624698a9af.png     

Anonymkode: cb0c6...67c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...