Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2024

Javel_da

Anbefalte innlegg

Synd Aleksander har fått mye stygge kommentarer på sosiale medier. Han er en snill og god gutt, det er mer enn man kan si om om voksne som mobber.

Endret av Frk.Show
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frk.Show skrev (13 timer siden):

Synd Aleksander har fått mye stygge kommentarer på sosiale medier. Han er en snill og god gutt, det er mer enn man kan si om om voksne som mobber.

Man skal kunne tåle kritikk når man er med på et slikt program, men IKKE hets.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! Lørdagens øvelser var bra men jeg skulle gjerne sett at Staude var med lenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rebella81 skrev (13 minutter siden):

For en bra person Mikkel er! Og kjekk 😍

Sjelden nydelig, både inni og utenpå! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleks sa at han før deltakelse ble lovet en "roligere sesong", og antydet mer samhold og kos, der produksjonen hadde brutt lovnaden med å sende deltakerne ut i svært harde prøvelser.

Hadde Aleks bare gått opp den siste toppen han skulle på istedenfor å trekke seg, så hadde han fått en mye roligere sesong med samhold og kos. 

Det har vært bedagelige forhold med mer læring og lek foran press. Nå har de gjennomgått Bob'er, skyting, rødt og grønt lys, vakthold, orientering, operasjon hoppeslott og skal i neste episode drive parade. 

Kan ikke si noen har blitt utsatt for særlige fysiske og psykiske prøver etter Hurramegrundt, og anstrengelsene er levelig for hvermansen. Ingen har blitt presset mot tersklene, og ingen har måtte kjempe mot fobier eller indre demoner.

Det er også lett å tilfredsstille militært forhold når man ikke presses særlig, og det ser man på tilbakemeldingene også. Befalet skulle liksom være strengere nå, men sendte likegodt halvparten av gjengen til litt over norm, og èn på noe så sjeldent som norm. Ingen fikk litt under norm.

Antar at ting tar seg opp snart. Vi har vel kommet halvveis i sesongen nå, så det spisses vel til framover.

Men først skal vi igjennom en traust parade og DagOtto-dag. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (25 minutter siden):

Aleks sa at han før deltakelse ble lovet en "roligere sesong", og antydet mer samhold og kos, der produksjonen hadde brutt lovnaden med å sende deltakerne ut i svært harde prøvelser.

Hadde Aleks bare gått opp den siste toppen han skulle på istedenfor å trekke seg, så hadde han fått en mye roligere sesong med samhold og kos. 

Det har vært bedagelige forhold med mer læring og lek foran press. Nå har de gjennomgått Bob'er, skyting, rødt og grønt lys, vakthold, orientering, operasjon hoppeslott og skal i neste episode drive parade. 

Kan ikke si noen har blitt utsatt for særlige fysiske og psykiske prøver etter Hurramegrundt, og anstrengelsene er levelig for hvermansen. Ingen har blitt presset mot tersklene, og ingen har måtte kjempe mot fobier eller indre demoner.

Det er også lett å tilfredsstille militært forhold når man ikke presses særlig, og det ser man på tilbakemeldingene også. Befalet skulle liksom være strengere nå, men sendte likegodt halvparten av gjengen til litt over norm, og èn på noe så sjeldent som norm. Ingen fikk litt under norm.

Antar at ting tar seg opp snart. Vi har vel kommet halvveis i sesongen nå, så det spisses vel til framover.

Men først skal vi igjennom en traust parade og DagOtto-dag. 

Begynner å gå lei KL nå, jeg. De samme øvelsene hele tiden. Altfor forutsigbart hva de skal gjøre og hvem som vinner.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (9 timer siden):

Begynner å gå lei KL nå, jeg. De samme øvelsene hele tiden. Altfor forutsigbart hva de skal gjøre og hvem som vinner.

Jeg er ganske enig. Jeg har ikke orket å se de siste episodene, en gang 🙈  Jeg har alltid likt KL, men det er akkurat som at jeg har sett det før. Det blir bare en slags reprise, men med andre deltakere.  

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (1 time siden):

Jeg er ganske enig. Jeg har ikke orket å se de siste episodene, en gang 🙈  Jeg har alltid likt KL, men det er akkurat som at jeg har sett det før. Det blir bare en slags reprise, men med andre deltakere.  

Likte den første sesongen best, både den med kjendisene og den med «vanlige folk». Mener å huske at både dag Otto og hms-ansvarlig Kristian mye mer delaktig i episodene, kom med morsomme kommentarer og for ikke å glemme da de fikk latterkrampe av razzat og hun fra Arendal da de skulle gjennom venn eller fiende-hinderløypa. Kan ikke huske at jeg har ledd så hardt av en sesong siden da, virkelig episke tv-øyeblikk. I tillegg fikk man større innsyn i hva deltakerne gjorde utenom øvelsene, nå er det nesten bare øvelsene man ser som gir litt mer følelse av klipp og lim fra tidligere sesonger. Noe av det gøyeste er jo å se hvem som leser på senga, hva de prater om under frokost og i den sofagruppen de har på kasernen. Synes det var mer flauser og fokus på helheten i oppholdet før, nå er det mest fokus på hvem som presterer best/verst i diverse øvelser. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg ikke ser særlig frem til KL lengre. Det begynner å bli litt repetetivt hele greia.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli ALT for barnslig! Jeg vil se tunge øvelser, ikke Dag Otto hoppe rundt i klovnekostyme.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, DelvisPresley said:

Merker at jeg ikke ser særlig frem til KL lengre. Det begynner å bli litt repetetivt hele greia.

Enig, det må flere endringer til om det skal blir "spennende" igjen.

Nye oppgaver hadde gjort seg. Dessuten bør ingen bli sendt hjem via dimmekamp. La de heller kjempe om poeng og de 4-5 med høyest poengsum blir de som får være med i kompaniet å kjempe om seieren.

Når det er sagt, er jeg ganske sikker på at Silset vinner i år.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med dere. Denne sesongen var ingen høydare. Føler de har samlet alt av "lek og morro"-øvelser i samme sesong, og det er begrenset hvor engasjerende det er. Føler jeg har sett alt før, så programmet blir bare stående på i bakgrunnen. Casten engasjerer heller ikke nevneverdig.

Den aller beste sesongen var sesong 3 med vinneren Mehl, Nereng, Isaksen, Skjelbæk, Lervaag, Stordalen, Kvammen og co. En sesong med svært god cast der mange hadde x-faktor, der jentene imponerte stort, og der prøvelsene stod i kø uten at det tok livet av noen. Det var også en sesong med lite "lek og morro", og mye aktivitet og inntrykk fra kaserna. 

Denne sesongen skulle gjenopplive konseptet med nye fasiliteter og omgivelser, men ender altså opp med å prøve å kopiere det minst engasjerende fra tidligere sesonger, utført på eksakt samme måte som alltid. Det er skuffende. 

Siden jeg har sett hittil så kommer jeg til å fullføre. Da i håp om at det tar seg opp.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig lei av "majorens" forsøk på å være morsom på "oberstens" bekostning også.. 🙄 Ønsker meg en sesong hvor det kun er Kristian Ødegård som er deltaker, og han må gjøre alle KL-øvelsene, alene. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Orly skrev (2 timer siden):

Jeg liker programmet fortsatt jeg

Nå har jeg ikke sett onsdags-episodene de to siste ukene. Begynner å bli mett på konseptet, men får vel følge med ut sesongen.

Syns det er mye gøyere med Tropp 1 og 2 hvor det er mennesker som faktisk trenger det. Og ikke bare kjendiser som er med på sitt 10. realityprogram, hvor enkelte ikke tør pushe seg en centimeter for å gå ut av komfortsonen engang.

Slutt med kjendisversjonene og fokuser på unge, vanlige mennesker.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (På 31.3.2024 den 8.51):

Sjelden nydelig, både inni og utenpå! 

Ja, han har jeg blitt positivt overrasket over - kjente ikke så godt til han fra før. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (På 11.4.2024 den 20.56):

Syns det er mye gøyere med Tropp 1 og 2 hvor det er mennesker som faktisk trenger det. Og ikke bare kjendiser som er med på sitt 10. realityprogram, hvor enkelte ikke tør pushe seg en centimeter for å gå ut av komfortsonen engang.

Slutt med kjendisversjonene og fokuser på unge, vanlige mennesker.

Helt enig! Tok meg i å huske tilbake til første sesongen jeg så og de skulle kjempe mot Bob-ene, hvor morsomt det var å se, hvor overrasket deltagerne ble! - nå vet jo «alle» hva som skal skje ved hver øvelse sånn ca… nei, kjør på med vanlige, unge mennesker heller! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...