Gå til innhold

Drittlei av seksualisert treningstøy for kvinner!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Damer ønsker ikke å bli sett på som sexobjekter, men de prøver virkelig hardt for fremstå slik 😅

Anonymkode: 88f2b...0f6

Det er slemt å se på meg som bare en klovn!

- Går ut med klovnekostyme -

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hun nederste er veldig dopet.

Anonymkode: d1566...a38

Tviler jeg sterkt på, det er en som har vunnet VM og vært med på mesternes mester, tro meg, de testes.

Uansett er vel det irrelevant i forhold til seksualisering?

Anonymkode: afdea...003

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citrin skrev (17 timer siden):

Men når spiller man egentlig på sex? De fleste kvinner vil bli beskyldt for å spille på sex og kropp om de går med klær som er tettsittende, viser kløft eller på et eller annet vis viser frem kroppen. Sjokknyhet: de fleste klær, viser frem kroppen.

Jeg kan ta meg selv som et ekstremt godt eksempel. Jeg har store pupper. Jeg har faktisk blitt beskyldt for å spille på sex ved å bruke en topp med v-neck, som for øvrig er flatterende for min form ettersom jeg har smal midje og brede skuldre. For meg har det aldri handlet om sex, men om snitt, se bra ut i klær og lignende. Men er du kvinne, slipper du faen ikke unna uansett hva du kler deg i. Går du med tights, så spiller du på kropp/sex. Har du på deg noe som fremhever midje og hofter, joda, da spiller du på sex. 

Sett fra de individer som objektiviserer, naturligvis. 

Om du er kvinne og puppene holder på å velte ut av toppen så er det skammelig at noen ser det, for da har øynene hvilt på feil sted.

Er du mann med en aldri så liten rumpesprekk så er det skammelig at du byr på mannlig hud, for alle burde vite at menn er motbydelig.

Anonymkode: 30bb4...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vel, jeg påpeker strengt tatt et problem MED markedet, ikke i markedet. Det finnes alternative treningsklær, problemet er at mainstream treningstøy fra HM (og andre) er seksualiserende, laget for å framstille kvinner som objekter og at treningstøy for kvinner og menn ikke vises fram eller lages på samme vilkår. 

Det er jo derfor jeg ønsker å endre HOLDNINGER og påvirke markedet slik at de slutter å produsere sånn søppel. 

Anonymkode: 6e1c6...bd3

Men hva om unge, veldreide damer synes at det er helt ok å ta seg godt ut og ikke føler at de trenger deg til å fortelle klesbutikken deres hva de ikke skal få kjøpe?

Anonymkode: 30bb4...b4f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likegyldig hva menn tenker. 

Anonymkode: c9b62...8d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tullete ting å irritere seg over. Du kan jo trene i joggebukse og hettegenser istede, det gjør menn som ikke føler for å brife med musklene, på lik linje som du kan hemmeligholde den eksakte fasongen på kringla, jura og bakeriet om du ønsker. Om kvinner ikke likte disse klærne så ville det jo ikke bli solgt noe av det, og klesproduksjonen ville gått over til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Skal kle meg sånn slik at jeg irriterer vettet av dere alle. La meg vise frem kroppen jeg har jobbet for uten å bli shamet. Mitt valg, bry deg om deg selv og la meg være fornøyd led meg selv uten å bli kalt hore og ekkel

Anonymkode: 17a42...461

Heter du H&M, doller deg kraftig opp før trening og bruker tiden på treningssenteret til å sitte og skreve med halvåpen munn? Hvis svaret er nei, har du ingenting å føle deg truffet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hva om unge, veldreide damer synes at det er helt ok å ta seg godt ut og ikke føler at de trenger deg til å fortelle klesbutikken deres hva de ikke skal få kjøpe?

Anonymkode: 30bb4...b4f

Det har ikke noe med saken å gjøre. Hvorfor er du (og så mange andre) så ivrige etter å få debatten til å handle om kvinnene? Det er ikke det jeg vil diskutere!

Anonymkode: 6e1c6...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 10.31):

Altså hva faen! Jeg trener ikke for å se deilig ut, kan ikke treningstøyet være funksjonelt og behagelig og ikke være laget for å vise pupper og rompe og løfte og pushe? 

Hvorfor er det bare kvinner som forventes å løpe rundt som om vi var på vei til onlyfans eller vi menn fotografering?

For eksempel: (bilde fra Hm)  Skal vi liksom trene sånn??!

 

 

Argh!!! 😡

IMG_2298.jpeg

Anonymkode: 6e1c6...bd3

Det er jo slik overalt. Google gjerne skandalen med sandvilleyballjentenes krav om å få spille i shorts i stedet for bittesmå truser.

Anonymkode: 557f4...154

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har ikke noe med saken å gjøre. Hvorfor er du (og så mange andre) så ivrige etter å få debatten til å handle om kvinnene? Det er ikke det jeg vil diskutere!

Anonymkode: 6e1c6...bd3

Du vil jo ikke diskutere! Hele premisset ditt er jo at du vil ha slutt på at andre kler seg i klær som du ikke er komfortabel i.

Anonymkode: bd985...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men altså, dette med verdier og seksualmoral har jo forfalt helt.

Tenk på programmer som Paradise Hotel, Ex on the beach.

Anonymkode: 8b062...790

Tja, Paradise Hotel prøvde i hvert fall å ta seg sammen et par sesonger, men det slo ikke an så årets sesong blir samme gamle suppa som før...

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vil jo ikke diskutere! Hele premisset ditt er jo at du vil ha slutt på at andre kler seg i klær som du ikke er komfortabel i.

Anonymkode: bd985...35b

Nei, det er ikke premisset. Jeg har ikke sagt et eneste ord om hva jeg er bekvem med å trene i, det har null med saken å gjøre. 

Jeg blir forbanna over at treningstøy til kvinner seksualiseres og lages for at damer skal framstå som objekt mens treningstøy for menn skal bidra til effektiv trening. 

Det lages ikke scrunchie-tights til menn. Klærne menn trener i skal ikke framheve pikken eller løfte rompa. Ingen mannlige modeller sitter skrevende med halvåpen munn og cutouts rundt brystet. Hvorfor ser du ikke problemet? 

Anonymkode: 6e1c6...bd3

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo slik overalt. Google gjerne skandalen med sandvilleyballjentenes krav om å få spille i shorts i stedet for bittesmå truser.

Anonymkode: 557f4...154

Kjenner godt til det, og hvis du mener at det er er argument mot det jeg sier så er jeg fryktelig uenig med deg. 

Anonymkode: 6e1c6...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille boleroen over BH’en må jo være utrolig ubehagelig å ha på seg under trening! Vet at det er litt off topic, men det er alt jeg klarer å tenke på når jeg ser på bildet. 

Anonymkode: 133aa...0ca

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2024 den 19.43):

Nei, det er ikke premisset. Jeg har ikke sagt et eneste ord om hva jeg er bekvem med å trene i, det har null med saken å gjøre. 

Jeg blir forbanna over at treningstøy til kvinner seksualiseres og lages for at damer skal framstå som objekt mens treningstøy for menn skal bidra til effektiv trening. 

Det lages ikke scrunchie-tights til menn. Klærne menn trener i skal ikke framheve pikken eller løfte rompa. Ingen mannlige modeller sitter skrevende med halvåpen munn og cutouts rundt brystet. Hvorfor ser du ikke problemet? 

Anonymkode: 6e1c6...bd3

Støtter deg 100%

Anonymkode: 21369...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/12/2024 at 7:43 PM, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke premisset. Jeg har ikke sagt et eneste ord om hva jeg er bekvem med å trene i, det har null med saken å gjøre. 

Jeg blir forbanna over at treningstøy til kvinner seksualiseres og lages for at damer skal framstå som objekt mens treningstøy for menn skal bidra til effektiv trening. 

Det lages ikke scrunchie-tights til menn. Klærne menn trener i skal ikke framheve pikken eller løfte rompa. Ingen mannlige modeller sitter skrevende med halvåpen munn og cutouts rundt brystet. Hvorfor ser du ikke problemet? 

Anonymkode: 6e1c6...bd3

Blir som høne eller egget i hva som kom først.

Kvinner som har lyst til fremstå sexy, eller seksualiserte treningstøy? 🤷‍♂️

Svaret ditt indikerer hvor "problemet" egentlig ligger.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (3 minutter siden):

Blir som høne eller egget i hva som kom først.

Kvinner som har lyst til fremstå sexy, eller seksualiserte treningstøy? 🤷‍♂️

Svaret ditt indikerer hvor "problemet" egentlig ligger.
 

Hos mannfolka som designer og fotograferer klærne! 

Anonymkode: 0a1e5...774

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos mannfolka som designer og fotograferer klærne! 

Anonymkode: 0a1e5...774

Betyr det at du mener at kvinner blir ufrivillig påkledd i seksuelle treningstøy og ufrivillig fotografert, og fleste kvinner som går i tynne og trange treningstøy på treningssenteret er også ufrivillige? 🤷‍♂️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A123B

Kan ikke kvinnene bare få trene i det de vil...? Hadde jeg hatt en veltrent, rålekker kropp tror jeg at jeg hadde vært litt glad i å vise den frem jeg også. Det er en ganske stor prestasjon i dagens overfladiske samfunn, og ikke minst godt for helsa å føle seg attraktiv og bra. 

Jeg kan ikke se at treningstøyet du viser til er spesielt funksjonelt å trene i, men for de som liker sånt, så er det jo bare å kjøre på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...