Gå til innhold

Termin september/oktober 2024


månki

Anbefalte innlegg

CarinaB skrev (15 timer siden):

Trøtt, sur og jævlig oppblåst er stikkordene for den siste tiden. Nå har ikke jeg akkurat kommet meg i match vekt etter sist graviditet, ikke at 8 kg er så mye, men nå føler jeg meg så tjukk og stygg at det skulle ikke vært lov å føle seg sånn😅 det å være så oppblåst gjør at jeg seriøst ser 5-6 mnd gravid ut, når jeg kun er i uke 6😂 har ikke lyst til å gå opp like mye som jeg gikk opp sist gang heller... Ikke at jeg er overvektig eller at det er noe galt, men vet det hadde vært best for psyken å slippe å tenke på de ekstra kiloene, for de raste ikke av under amming. 

Er også 8kg tyngre enn utgangspunktet for forrige graviditet. Spent på hvordan det blir denne gangen mtp vektøkning. Håper jeg ikke går opp like mye som sist selv. Sliter med vekta i utgangspunktet. 
 

Er 5+4 i dag, merker foreløpig lite til graviditeten. Kanskje mer sulten enn ellers, men foreløpig ingen ulvehunger som jeg fikk sist gang. Men om jeg husker riktig kom det først rundt uke 8 eller 9. 

Også vært litt mer trøtt på kveldene, men det kan fort skyldes mye å gjøre på jobb også 🤷🏼‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 32 og gravid for første gang :)  Tok ut spiralen i november og testet positivt forrige uke. Beregnet etter siste mens er jeg 7+5 og har termin i september, men har ikke vært på første svangerskapskontroll enda så regner med dette vil bli justert da jeg har hatt en noe uregelmessig syklus. 

Foreløpig er jeg i veldig god form. Sover ganske dårlig om natten med mange oppvåkninger og dobesøk, men har overraskende mye energi på dagtid. Håper inderlig jeg slipper kvalmen, men er forberedt på at den kan komme senere. 

Ellers har jeg vært ganske ustabil i humøret pga. snusslutt og hormoner, men det går bedre for hver dag. Føler det er litt underkommunisert hvor tungt det kan være å slutte med snus og alkohol samtidig 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (2 timer siden):

Er også 8kg tyngre enn utgangspunktet for forrige graviditet. Spent på hvordan det blir denne gangen mtp vektøkning. Håper jeg ikke går opp like mye som sist selv. Sliter med vekta i utgangspunktet. 
 

Er 5+4 i dag, merker foreløpig lite til graviditeten. Kanskje mer sulten enn ellers, men foreløpig ingen ulvehunger som jeg fikk sist gang. Men om jeg husker riktig kom det først rundt uke 8 eller 9. 

Også vært litt mer trøtt på kveldene, men det kan fort skyldes mye å gjøre på jobb også 🤷🏼‍♀️ 

Frykter ulvehungeren, merker allerede at jeg er mer sulten. Kan og være fordi jeg slutta med snus det sekundet en positiv test strek meldte sin ankomst. Gikk opp nesten 30 kilo sist, hvor ca 12kg var unødvendige pga ekstrem sult og sugen på alt som var søtt og salt😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stella1234 skrev (2 timer siden):

Jeg er 32 og gravid for første gang :)  Tok ut spiralen i november og testet positivt forrige uke. Beregnet etter siste mens er jeg 7+5 og har termin i september, men har ikke vært på første svangerskapskontroll enda så regner med dette vil bli justert da jeg har hatt en noe uregelmessig syklus. 

Foreløpig er jeg i veldig god form. Sover ganske dårlig om natten med mange oppvåkninger og dobesøk, men har overraskende mye energi på dagtid. Håper inderlig jeg slipper kvalmen, men er forberedt på at den kan komme senere. 

Ellers har jeg vært ganske ustabil i humøret pga. snusslutt og hormoner, men det går bedre for hver dag. Føler det er litt underkommunisert hvor tungt det kan være å slutte med snus og alkohol samtidig 😅 

Kjenner meg så godt igjen😂 Har det helt likt, bortsett fra at dette er barn nr 2, så jeg vet litt mer hva jeg kan forvente videre. Men fortsatt, det suger like mye😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CarinaB skrev (4 timer siden):

Frykter ulvehungeren, merker allerede at jeg er mer sulten. Kan og være fordi jeg slutta med snus det sekundet en positiv test strek meldte sin ankomst. Gikk opp nesten 30 kilo sist, hvor ca 12kg var unødvendige pga ekstrem sult og sugen på alt som var søtt og salt😅 

Ja, den er ikke god å ha med å gjøre vektmessig. Creds for å droppe snusen!
 

Glad jeg stort sett unngikk kvalme i forrige svangerskap, men til gjengjeld måtte jeg spise ofte for å holde kvalmen i sjakk. Foreløpig virker det som svangerskapet forløper seg likt som sist gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt tidenes omgangssyke i hus denne uka… hvis det er noe i nærheten av den kvalmen svangerskapskvalme kjennes ut som så forstår jeg godt at folk ikke får flere barn. 
 

sliter fortsatt med å få i meg mat, absolutt ingenting frister. Det med å slite å få i seg mat holdt jeg på med hele forrige svangerskap. Var ikke kvalm, men småuggen hele veien. Håper det bare er omgangssyka som henger igjen, og at jeg ikke har 7 mnd til med denne uggenheten😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

månki skrev (På 20.1.2024 den 13.10):

Noen andre med spirer som er forventet i september/oktober?😊

Positiv i dag 😍 termin i midten av oktober 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snusmumrikken123 skrev (2 minutter siden):

Positiv i dag 😍 termin i midten av oktober 🥰

Hipp hurra🥳 gratulerer! 
Har du barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (1 minutt siden):

Hipp hurra🥳 gratulerer! 
Har du barn fra før?

tusen takk!! Ja, har en gutt som fyller 5år i sommer 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde en liten ultralyd i dag, 6+0 og så en nydelig liten plommesekk (med begynnende embryo som en liten knopp opp mot venstre?). Veldig betryggende og begynner å glede meg til veien videre :)

20240208_233457.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna91 skrev (33 minutter siden):

Gjorde en liten ultralyd i dag, 6+0 og så en nydelig liten plommesekk (med begynnende embryo som en liten knopp opp mot venstre?). Veldig betryggende og begynner å glede meg til veien videre :)

20240208_233457.jpg

Så spennende! Alltid godt å vite at det er noe der selv om det er tidlig🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har SÅ lyst på spekemat. Drømte om den mest perfekte spekeskinke i natt😂 

jeg syntes det er vanskelig å forholde seg til alle kostholdsanbefalinger. Sliter med matlyst, og har ofte lyst på skikkelig usunn mat (sjokolade, nugatti, chips) eller spekemat. 
 

ellers kjenner jeg at den lammende trøttheten har sluppet taket i løpet av uka. Fortsatt litt ekstra trøtt, men ikke i nærheten av slik det var. Veldig godt å føle meg litt som menneske igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt litt småblødninger litt av og på nesten hele uka. Er selvfølgelig bortreist så får ikke dratt innom fastlegen, og gidder ikke dra på legevakta for å få til svar at det er det jeg må gjøre. Blør ikke mye, men ved et par ganger har det kommet sånn plutselig i trusa og så resten kun på papiret rødt, men så brunt etter litt. I går kom det ut en liten koagulert blod greie, tror det var koagulert, men er ikke helt sikker i og med at jeg ikke akkurat stikker hånda nedi dovannet for å kjenne😂 det kommer som regel etter jeg har vært i mye aktivitet eller bært litt mye på jentungen. Heller ikke noe smerter, kun de vanlige murringene jeg har hatt siden positiv test.

Har første legetime på onsdag, men burde kanskje høre om jeg kan få komme litt tidligere eller få tatt blodprøve... Har aldri opplevd noe sånn tidligere så dette er ikke så kult å ikke vite hva disse blødningene er. Om det går bra eller om det som er der faktisk er der🥺

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med morsdagen🥰 både dere som allerede har noen på utsida, og dere som har deres første barn på innsida enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/10/2024 at 10:10 PM, CarinaB said:

Hatt litt småblødninger litt av og på nesten hele uka. Er selvfølgelig bortreist så får ikke dratt innom fastlegen, og gidder ikke dra på legevakta for å få til svar at det er det jeg må gjøre. Blør ikke mye, men ved et par ganger har det kommet sånn plutselig i trusa og så resten kun på papiret rødt, men så brunt etter litt. I går kom det ut en liten koagulert blod greie, tror det var koagulert, men er ikke helt sikker i og med at jeg ikke akkurat stikker hånda nedi dovannet for å kjenne😂 det kommer som regel etter jeg har vært i mye aktivitet eller bært litt mye på jentungen. Heller ikke noe smerter, kun de vanlige murringene jeg har hatt siden positiv test.

Har første legetime på onsdag, men burde kanskje høre om jeg kan få komme litt tidligere eller få tatt blodprøve... Har aldri opplevd noe sånn tidligere så dette er ikke så kult å ikke vite hva disse blødningene er. Om det går bra eller om det som er der faktisk er der🥺

Småblødninger tidlig i svangerskapet er jo heldigvis veldig bormalt! Men kanskje prøve å ikke løfte så tungt og ta det litt med ro fremover? Masse masse lykke til åå onsdag. Sender lykkeønskninger din vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CarinaB skrev (På 10.2.2024 den 22.10):

Hatt litt småblødninger litt av og på nesten hele uka. Er selvfølgelig bortreist så får ikke dratt innom fastlegen, og gidder ikke dra på legevakta for å få til svar at det er det jeg må gjøre. Blør ikke mye, men ved et par ganger har det kommet sånn plutselig i trusa og så resten kun på papiret rødt, men så brunt etter litt. I går kom det ut en liten koagulert blod greie, tror det var koagulert, men er ikke helt sikker i og med at jeg ikke akkurat stikker hånda nedi dovannet for å kjenne😂 det kommer som regel etter jeg har vært i mye aktivitet eller bært litt mye på jentungen. Heller ikke noe smerter, kun de vanlige murringene jeg har hatt siden positiv test.

Har første legetime på onsdag, men burde kanskje høre om jeg kan få komme litt tidligere eller få tatt blodprøve... Har aldri opplevd noe sånn tidligere så dette er ikke så kult å ikke vite hva disse blødningene er. Om det går bra eller om det som er der faktisk er der🥺

Hvordan gikk det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bikket 12 uker nå🥳 skal på tul på onsdag, og grugleder meg. Har aldri vært inne på tanken at MA kan være en mulighet, men har ei venninne som nettopp oppdaget det på tul. Vet jo at sannsynligheten for det er relativt liten, men det er noe med det når det skjer med noen nær en.. 

med de to forrige var det ikke offentlig tul, og jeg tok bare privat i uke 8 for å se at det var noe der. Tanken om at noe kunne gå galt fra da til oul var ikke eksisterende for meg da. Så disse tankene er veldig rare å ha😖

håper det går fint med resten her inne😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (10 timer siden):

Hvordan gikk det med deg? 

Har ikke fått svar på blodprøvene enda, men nå blør jeg igjen. Ganske rosa rødt, men skal sies at jeg har vært med å pusse opp kjøkkenet. Har ikke løftet tungt, men skrudd og litt sånn. Tenkte det gikk bra, men tydeligvis var det og for mye. Så nå har jeg bestilt privat ultralyd i morgen. Så da får vi se hva som skjer

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CarinaB skrev (16 timer siden):

Har ikke fått svar på blodprøvene enda, men nå blør jeg igjen. Ganske rosa rødt, men skal sies at jeg har vært med å pusse opp kjøkkenet. Har ikke løftet tungt, men skrudd og litt sånn. Tenkte det gikk bra, men tydeligvis var det og for mye. Så nå har jeg bestilt privat ultralyd i morgen. Så da får vi se hva som skjer

Gikk ikke så bra dette nei😥 hatt smerter i natt, og i morrest kom det ut en stor blodklump og mye blod i skåla. Var på ultralyd nettopp og der var det kun en plommesekk. Så da er vel resten på vei ut kjennes det som ut, ble henvist til sykehuset for en ekstra sjekk og for om jeg eventuelt må få noen piller for å få ut rester 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CarinaB skrev (1 time siden):

Gikk ikke så bra dette nei😥 hatt smerter i natt, og i morrest kom det ut en stor blodklump og mye blod i skåla. Var på ultralyd nettopp og der var det kun en plommesekk. Så da er vel resten på vei ut kjennes det som ut, ble henvist til sykehuset for en ekstra sjekk og for om jeg eventuelt må få noen piller for å få ut rester 

Sender deg mange varme klemmer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...