Gå til innhold

Termin september/oktober 2024


månki

Anbefalte innlegg

Hei! 
Har vært på tidlig ultralyd idag, og termin ble flyttet fra 31 august til 3 september. Blir spennende å se hvilken av månedene jeg havner på terminmessig (og selvfølgelig babymessig) etterhvert. 
 

jeg er 31 år, 2 barn (gutt 2019, jente 2020) fra før. 
 

tok ut spiralen 30 novemer, og fikk positiv test 24 desember! Så det gikk fort!!! 
har ingen plager utenom litt trøttere enn vanlig. 
 

håper det snart dukker opp noen andre spirer her😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Noen andre med spirer som er forventet i september/oktober?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (På 20.1.2024 den 13.10):

Noen andre med spirer som er forventet i september/oktober?😊

I følge appen har eg termin 2.oktober 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salibali skrev (Akkurat nå):

I følge appen har eg termin 2.oktober 😊😊

Hei! Så kjekt at det endelig kom noen andre inn her også😊 

Har du barn fra før? 
og hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (30 minutter siden):

Hei! Så kjekt at det endelig kom noen andre inn her også😊 

Har du barn fra før? 
og hvordan er formen?

Ingen barn frå før, formen er kjempefin den! Litt oppblåst i magen og litt kortere lunte enn normalt berre 🤭 og du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salibali skrev (9 timer siden):

Ingen barn frå før, formen er kjempefin den! Litt oppblåst i magen og litt kortere lunte enn normalt berre 🤭 og du?

Så godt at formen er fin, krysser fingrene for at det holder seg🤞🏻 

dette er barn nr 3. formen er fin, men jeg er kjempe trøtt! Har ikke samme mulighet til å hvile etter jobb, og har et barn som fortsatt våkner hver natt. Men kan absolutt ikke klage. 
 

jeg hadde utrolig livlige drømmer om nettene i de forrige svangerskapene, og de har begynt nå også. Mye morsomt, men også mye av redselen for at noe skal gå galt kommer frem i drømmene. I natt har jeg drømt mye om tidlig ultralyden jeg skal på om 1 mnd😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

månki skrev (3 timer siden):

Så godt at formen er fin, krysser fingrene for at det holder seg🤞🏻 

dette er barn nr 3. formen er fin, men jeg er kjempe trøtt! Har ikke samme mulighet til å hvile etter jobb, og har et barn som fortsatt våkner hver natt. Men kan absolutt ikke klage. 
 

jeg hadde utrolig livlige drømmer om nettene i de forrige svangerskapene, og de har begynt nå også. Mye morsomt, men også mye av redselen for at noe skal gå galt kommer frem i drømmene. I natt har jeg drømt mye om tidlig ultralyden jeg skal på om 1 mnd😅 

Ser den ja! I natt drømte eg at eg hadde fått ei lita jente, og ho ville ikkje ta pupp. Så hadde nokon gitt henne flaske og smokk, og eg var så sint for det! Måtte då vite at ho måtte ta puppen før flaske/smokk!🙊

 

Tar man kontakt med fastlegen eller direkte til helsestasjon/jordmor for tidlig ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salibali skrev (3 timer siden):

 

Ser den ja! I natt drømte eg at eg hadde fått ei lita jente, og ho ville ikkje ta pupp. Så hadde nokon gitt henne flaske og smokk, og eg var så sint for det! Måtte då vite at ho måtte ta puppen før flaske/smokk!🙊

 

Tar man kontakt med fastlegen eller direkte til helsestasjon/jordmor for tidlig ultralyd? 

Du kan velge selv, begge henviser😊 jeg gikk selv til fastlegen første gang pga spørsmål som gikk på rent medisinsk. Må gå i uke 6-7 for å få henvisning tidsnok fikk jeg beskjed om
 

i min kommune er det ikke alle som får tul pga kapasitet, men jeg var over 30 så da fikk jeg😊 hr også vært en gang privat pga blødninh. Veldig godt å se hjerteslg❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30, snart 31 år, ei jente fra før (2021). Tok ut spiral tidligere i høst og det klaffet på pp4! I følge appen har jeg termin 30 september. Så er kun snart 5 uker på vei! Hadde en liten skremsel på ikm, kom brun utflod med snerk litt her og der som varte i ca 3 dager. Men har ikke blødd, ihvertfall ikke enda. Og den brune utfloden har stoppet nå. Så jeg håper det var rester fra tidligere mens eller eggløsning/festeblødning(?). Ellers er formen bra, litt ekstra trøtt og det murrer litt spesielt på kvelden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CarinaB skrev (1 time siden):

30, snart 31 år, ei jente fra før (2021). Tok ut spiral tidligere i høst og det klaffet på pp4! I følge appen har jeg termin 30 september. Så er kun snart 5 uker på vei! Hadde en liten skremsel på ikm, kom brun utflod med snerk litt her og der som varte i ca 3 dager. Men har ikke blødd, ihvertfall ikke enda. Og den brune utfloden har stoppet nå. Så jeg håper det var rester fra tidligere mens eller eggløsning/festeblødning(?). Ellers er formen bra, litt ekstra trøtt og det murrer litt spesielt på kvelden. 

Velkommen😊 

aldri kjekt med blødning! Heldigvis er brunt gammelt blod, så sikkert ikke noe farlig. Men aldri kjekt å se slikt når en er gravid uansett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

månki skrev (11 timer siden):

Velkommen😊 

aldri kjekt med blødning! Heldigvis er brunt gammelt blod, så sikkert ikke noe farlig. Men aldri kjekt å se slikt når en er gravid uansett! 

Nei opplevde aldri noe sånn med første barnet så det var litt skremmende. Men googlet meg selvfølgelig ihjel og saumfarte KG etter samme erfaring og kom fram til at så lenge det ikke utviklet seg til å blir frisk og rikelig så skulle det gå bra. Vurderer dog å ta blodprøve hos fastlegen bare for å sjekke at hcgen øker som den skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har trøttheten nådd nye høyder… vært så trøtt at jeg har vært småkvalm, svimmel og utrolig glemsk. Klarer nesten ikke å beskrive hvordan den er😫 har ikke samme mulighet til å hvile etter jobb heller nå, så den som har lagt seg samtidig som barna det er meg.. allikevel er jeg like trøtt når jeg våkner. 
 

idag gikk jeg hjem fra jobb pga dette, og tror jeg må iallefall ta morgendagen også å prøve å komme meg litt ovenpå igjen. Det går så mye ut over de to jeg allerede har at jeg er nødt til å sette inn noen grep.. jeg håper at disse dagene vil hjelpe så pass at jeg slipper å be om sykemelding! Og jeg håper at trøttheten vil gi seg😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg er 33 år, ingem barn fra tidligere. Er på ivf-forsøk nr 10 nå og endelig positiv test! Har hatt to exu før, så selvfølgelig litt bekymret for at det denne gangen også. Men har målt hcg som ser bra ut, visstnok. Fikk også litt brunt utfølod i trusa i går, men for min del var det øykke! Ldri opplevd før ved mislykkede forsøk og heller ikke exu, da kan der frisk blødning, og jeg tolker det som festeblødning som har ligget litt lenge, blitt brunt og kom i trusa i går :) termin 7/10. Det blir spennende fremover!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anna91 skrev (1 time siden):

Hei dere! Jeg er 33 år, ingem barn fra tidligere. Er på ivf-forsøk nr 10 nå og endelig positiv test! Har hatt to exu før, så selvfølgelig litt bekymret for at det denne gangen også. Men har målt hcg som ser bra ut, visstnok. Fikk også litt brunt utfølod i trusa i går, men for min del var det øykke! Ldri opplevd før ved mislykkede forsøk og heller ikke exu, da kan der frisk blødning, og jeg tolker det som festeblødning som har ligget litt lenge, blitt brunt og kom i trusa i går :) termin 7/10. Det blir spennende fremover!

Gratulerer og hipp hurra🥳 krysser fingrene for at spiren sitter godt denne gangen! 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, månki said:

Gratulerer og hipp hurra🥳 krysser fingrene for at spiren sitter godt denne gangen! 
 

 

Ja. Håper håper! Hadde masse mensmurringer og stikkinger for noen dager siden. Kjente liksom livmora veldig godt inni der. Men nå kjennee jeg ikke så. Bekymrer meg litt 😕 bare litt uggen/dårlig matlyst.  Noen erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til barna og til familien ellers idag. Trøttheten og uggenheten er voldsom, så likegreit at folk vet. I tillegg har jeg problemer med å skjule magen allerede nå i uke 9😳 

 

kommende storesøster er superstolt. Kommer å koser med magen hele tida. Ville ligge på magen min «å snakke med babyen min» når hun så barnetv🥰 

Kjenner det er godt å slippe å skjule det lenger

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anna91 skrev (1 time siden):

Ja. Håper håper! Hadde masse mensmurringer og stikkinger for noen dager siden. Kjente liksom livmora veldig godt inni der. Men nå kjennee jeg ikke så. Bekymrer meg litt 😕 bare litt uggen/dårlig matlyst.  Noen erfaringer? 

Jeg har også stikninger som kommer og går. Gjort det helt fra starten. Alle symptomer kommer og går litt hele veien, kan gå dager mellom også. 
 

Er det noe oppfølging videre pga ivf, eller det bare normal svangerskapsoppfølging som «resten av oss»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var betryggende å høre. Håper det sitter denne gangen. Ja, ekstra oppfølging pga ivf og tidligere exu. Så jeg er satt opp til ultralyd i uke 7. Men så lenge alt ser bra ut der så går man inn i normal oppfølging :) også har jeg tatt en del HCG-prøver nå. Mest fordi jeg er så himla redd for ny exu. Men det ser visst greit ut så langt. Håper håper!

 

Så deilig å ha delt det med verden! Håper formen din blir litt bedre fremover. Så er det bare å nyte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei! Jeg er 31 år og nylig funnet ut at jeg er gravid med barn nummer 2. Mensentermin er 3.oktober. 
 

Har pcos og brukt både metformin og letrozol for å bli gravid begge gangene. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt, sur og jævlig oppblåst er stikkordene for den siste tiden. Nå har ikke jeg akkurat kommet meg i match vekt etter sist graviditet, ikke at 8 kg er så mye, men nå føler jeg meg så tjukk og stygg at det skulle ikke vært lov å føle seg sånn😅 det å være så oppblåst gjør at jeg seriøst ser 5-6 mnd gravid ut, når jeg kun er i uke 6😂 har ikke lyst til å gå opp like mye som jeg gikk opp sist gang heller... Ikke at jeg er overvektig eller at det er noe galt, men vet det hadde vært best for psyken å slippe å tenke på de ekstra kiloene, for de raste ikke av under amming. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...