Gå til innhold

Hva tenker dere i dette tilfellet med invitasjon til bryllup og utdrikningslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to bekjente som skal gifte seg. Møter de 2-3 ganger iløpet av året, kun på fest grunnet felles venner. Var på tur hvor ene også var med. Vi snakket om bryllupet og alle på turen var invitert utenom meg, noe som er naturlig ettersom de alle er omgangsvenner. Jeg tenkte ingenting over det og deltok bare vanlig i en samtale. Dagen etter får jeg brått spørsmål: "har xx levert innbydelsen deres? Dere er invitert." Jeg sa nei og jeg visste jo at samtlige hadde fått invitasjon flere måneder tidligere (de sendte ut innbydelse ett år før vielsen). Etter 2 måneder var det brått en innbydelse i postkassen. For meg virker det som at vi ble invitert kun fordi hn fikk dårlig samvittighet når vi satt og pratet om det. Jeg har ingen kontakt med vedkommende utenom når vi prater på fest eller denne turen. De feiret også bursdag for noen uker siden. Jeg er bra nok til bryllupet, men ikke å bli invitert i bursdagsfesten hvor mange andre felles venner var invitert 😅 Jeg har aldri vært invitert på fest hos de eller noe. Nå er det utdrikningslag, men tenker jeg står over både det og bryllupet. Er ikke interessert i sympatiinvitasjoner.

Hva hadde dere følt i denne situasjonen?

Anonymkode: 5cda5...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er en direkte sympatinvitasjon, nei. Som du sier er dere venner, men ikke hverdagsvenner - så hun har nok ikke kommet på deg i første omgang. Når dere når var sammen og hadde det hyggelig, har hun kommet hjem og tenkt at hun ønsket å invitere deg også 😊 Et bryllup innebærer mye planlegging på mange områder, så de færreste lager mer arbeid for seg selv på så tynt grunnlag. Ikke tolk alltid alt i verste mening 😊 Gå hvis du har lyst, eller takk nei dersom du ikke vil. 

Anonymkode: 212ea...1ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tenkt så mye på det, vi ble selv invitert sikkert senest av alle i fjor til et bryllup som et vennepar hadde. Grunnen var at vi ble kjent rett før invitasjonen og ble godt kjent på veldig kort tid. Jeg ser på det bare som en ære og tenker de ønsker å ha oss der. 

Si nei om du ikke har lyst, men det trenger ikke å være så mye i det. Og så er det også slik at det er mange baller i lufta når man skal gifte seg. Vi gifter oss om seks måneder, og vi fant ut at vi hadde glemt å levere invitasjoner til noen før jul, så nå må vi sende dem denne uka. Så da har folk fått på ulike datoer, men det betyr ikke at vi ikke er like glade i dem, eller ikke liker dem like mye som de andre. Det bare har skjedd, og vi mener ikke noe mer med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke venner sånn sett. Bare bekjente som møtes via andre felles venner et par ganger i året

Anonymkode: 5cda5...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke venner sånn sett. Bare bekjente som møtes via andre felles venner et par ganger i året

Anonymkode: 5cda5...c15

Nei, men likevel - hun må jo syns du er hyggelig siden hun inviterer deg 😊 Jeg hadde hverfall ikke invitert noen ekstra uten å ha lyst, bare fordi vi tilfeldigvis tilbrakte noen timer sammen med felles venner og bryllupet var et av flere samtaletemaer i løpet av turen 😊 Da hadde hun nok endt opp med å måtte invitere halve byen 😅🙈 Ta det som et kompliment at de ønsker å inkludere deg, og så velger du selv om dere vil delta eller ikke. 😊

Anonymkode: 212ea...1ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt enormt pris på en slik invitasjon, og sett på det som en positiv overraskelse. Lite nærliggende å spandere full kuvert bare på grunnlag av sympati, og man vil jo(som klar hovedregel) ha folk man liker i bryllupet sitt.

Jeg hadde tatt det som signal om et ønske om mer kontakt. Og/eller som raus inkludering(som er et godt alternativ i en slik situasjon).

I tillegg - det er helt normalt å sende invitasjoner litt i rykk og napp. Litt etter hvem man kommer på, litt etter adresser og i noen tilfeller etter plass.

Jeg vet også at de aller fleste har langt flere de ønsker å invitere, enn de faktisk kam invitere.

Det sagt - det er tale om invitasjoner, ikke pålegg. Hadde opplegget passet med øvrige planer, og vært økonomisk overkommelig, hadde jeg takket ja og deltatt med glede(litt annerledes med utdrikningslag, men det er noe jeg synes er kjipt i utgangspunktet)… Ellers er det bare å takke høflig nei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov å gjøre en feil, og det er fint når det blir rettet opp. Kan jo tenkes at de etter hytteturen fikk en  åpenbaring om at herlighet selvfølgelig skulle du også vært invitert, og så ble du det.

Da har du to valg, takke nei fordi du egentlig ikke vil dra. Eller takke ja og dra. Når du ble invitert er det ikke noe vits å tenke noe mer på.

 

Anonymkode: 9f836...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...