Gå til innhold

Burde ikke norske medier dekket de enorme demonstrasjonene i Tyskland?


Tunique

Anbefalte innlegg

Concert skrev (12 timer siden):

Blir det samme ved neste valg, da vinner nok Høyre 😪

Desverre blir det mest sannsynlig enda verre da, men folket vil bedras 😑

Endret av Sfr
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sfr skrev (11 timer siden):

Desverre blir det mest sannsynlig enda verre da, men folket vil bedras 😑

Mennesket bedras heletiden....husk at pengesystemet er skapt for å kontrollere mennesker...holde oss nede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2024 at 10:10 PM, GP950mAh said:

Dette er ikke bortglemte artikler. Det er som sagt bare tøv og konspirasjonsteori å hevde det. Dette har blitt så grundig dekt av mediene som man kan forvente. Det er av liten interesse for nordmenn fleste at en liten interessegruppe protesterer i Tyskland, så man kan ikke forvente at dette skal være forsidestoff i mange uker.

https://www.nrk.no/nyheter/bonder-blokkerer-tyske-veier-1.16706363

https://www.nationen.no/tyske-bonder-protesterer-bondene-har-ikke-noe-alternativ/s/5-148-471673

https://www.gardsdrift.no/internasjonalt/store-protester-mot-landbrukskutt-i-tyskland/992245

https://inyheter.no/09/01/2024/bonder-protesterer-over-hele-tyskland-kuppfantaster-og-ekstremistiske-grupper/

I hvilken grad temaet blir gjemt bort, kan man tydelig se når NRK bare har en kort notis der man i nøytrale ordelag skriver "bønder som protesterer mot endringer i landbrukspolitikken", mens iNyheter har en lang artikkel om dette.

Derimot har NRK god plass til folk som sutrer over at Israel ikke blir utestengt fra Eurovision; hva en skuespiller måtte mene om dette, har objektivt sett like stor nyhetsverdi som brukt dasspapir.

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concert skrev (13 timer siden):

Mennesket bedras heletiden....husk at pengesystemet er skapt for å kontrollere mennesker...holde oss nede.

Dette er hva de rikeste ønsker men det er langt færre av dem enn folk flest dersom folk faktisk åpnet øynene.. Dessverre er nordmenn det mest naive folkeslag som finnes 🙃 Selv om vi har det bedre enn de fleste andre bør det selvsagt ikke være slik at staten og de rikeste robber mannen i gata på høylys dag, men så lenge folk godtar det blir det såklart ingen endring..

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bix skrev (13 timer siden):

I hvilken grad temaet blir gjemt bort, kan man tydelig se når NRK bare har en kort notis der man i nøytrale ordelag skriver "bønder som protesterer mot endringer i landbrukspolitikken", mens iNyheter har en lang artikkel om dette.

Derimot har NRK god plass til folk som sutrer over at Israel ikke blir utestengt fra Eurovision; hva en skuespiller måtte mene om dette, har objektivt sett like stor nyhetsverdi som brukt dasspapir.

🙌🏽 Takk!!

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ett fakta at media ser på demonsrtanter som ikke er på venstre-siden (eller støtter venstre-siden's verdier) som høyre-ekstremister!

Endret av sys64738
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hraff skrev (På 10.1.2024 den 8.21):

Norske medier henter alt sitt utenriksstoff fra The Guardian. Hvis ikke The Guardian skriver om en sak skriver ikke norske medier om det. Dette fordi norske journalister ikke snakker andre fremmedspråk enn engelsk og fordi the guardian er ventrevridd slik som de norske journalistene.

Guardian har vært en fantastisk avis i over 200 år. Den har alltid vært venstrevridd, men har hatt journalister av ypperste klasse: ekstremt kunnskapsrike og skriveføre. Det skulle jo bare mangle: avisen har vært en av de store, og har kunnet velge på øverste hylle blant det journlisttilfanget England har hatt å by på. Et land med verdens beste universiteter. Jeg har alltid lest Guardian, og alltid "trukket fra" en del på grunn av den kjente sosialistiske slagsiden. Det har likevel vært god lesning. For litt over ti år siden utførte Guardian imidlertid det jeg opplever som deres eget, langsomme selvmord: de ansatte en ny kvinne som redaktør: hun var vesentlig mer venstrevridd enn de tidligere venstrevridde redaktørene. Jeg oppfatter henne som på grensen til marxist. Etter hennes regimeovertakelse har Guardian sklidd lengre og lengre ned i the slippery slope mot ren propaganda og såkalt "kampanjejournalistikk", som er et annet ord for propaganda.

Etter mange tiår med The Guardian, er kjærlighetsforholdet likevel så sterkt fra min side (dog ensidig) at jeg fremdeles leser avisen. Jeg har imidlertid dressert meg selv til å unngå alle artikler som har noe som helst med politikk å gjøre (smerten er for stor). Nå leser jeg fremdeles Guardian jevnlig, men jeg nøyer meg med artikler om hagebruk, musikk, teater, historie og kjæledyr. Selv her er den nye marxistiske redaksjonslinjen svakt merkbar som et kaldt gufs bak ordene, men det er ikke så ille at det ødelegger all leserglede. Rene politiske kommentarer og "nyheter" leser jeg alle andre steder: aldri mer i Guardian.

 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sys64738 skrev (5 timer siden):

Det er jo ett fakta at media ser på demonsrtanter som ikke er på venstre-siden (eller støtter venstre-siden's verdier) som høyre-ekstremister!

Høyrevridde demonstranter bør ties ihjel, da de er en fare for demokratiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sfr skrev (På 10.1.2024 den 22.33):

Som sagt, små artikler som ikke akkurat har blitt blåst opp de siste dagene... Liten interresse for nordmenn? Nei liten interresse for myndighetene til å få folk til å tenke... Men jeg har lest flere av dine innlegg ,

Jeg er ikke direkte imponert 😑

Eh.. De fleste gidder ikke å lese bondenyheter fra Tyskland. Og da får det ikke klikk. Man ser jo hva som får klikk, det er krig, kjendiser og sex, stort sett. Det har ikke noe med myndighetene å gjøre, men at folk flest liker store overskrifter.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 time siden):

Høyrevridde demonstranter bør ties ihjel, da de er en fare for demokratiet.

Så alle bønder er ‘høyrevridde’ nå? Fordi de vil beholde matproduksjon i Tyskland?
 

Min påstand er at sensur er en fare for demokratiet.

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dritskummelt at så mange gårdsdrifter legges ned i landet vårt hele tiden og det kommer til å bli krise. Mens vi bare sitter og ser på. 
 

Derfor burde Tyske bønder få mer oppmerksomhet i Norge. Men her orker ikke bøndene mer og legger heller ned i stillhet, utslitte som de er av hardt arbeid og elendig økonomi.

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulla Ullsokk skrev (42 minutter siden):

Jeg synes det er dritskummelt at så mange gårdsdrifter legges ned i landet vårt hele tiden og det kommer til å bli krise. Mens vi bare sitter og ser på. 
 

Derfor burde Tyske bønder få mer oppmerksomhet i Norge. Men her orker ikke bøndene mer og legger heller ned i stillhet, utslitte som de er av hardt arbeid og elendig økonomi.

Enig. Det virker nesten som om ‘noen’ vil ha monopol på matproduksjon? 🤔🐛🪲🐜🦟🐞

Endret av Agnesjenta
.
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (2 timer siden):

Eh.. De fleste gidder ikke å lese bondenyheter fra Tyskland. Og da får det ikke klikk. Man ser jo hva som får klikk, det er krig, kjendiser og sex, stort sett. Det har ikke noe med myndighetene å gjøre, men at folk flest liker store overskrifter.

 

Dette er grunnen til at det ikke får så stor oppmerksomhet i norske medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bix skrev (På 12.1.2024 den 9.22):

I hvilken grad temaet blir gjemt bort, kan man tydelig se når NRK bare har en kort notis der man i nøytrale ordelag skriver "bønder som protesterer mot endringer i landbrukspolitikken", mens iNyheter har en lang artikkel om dette.

Derimot har NRK god plass til folk som sutrer over at Israel ikke blir utestengt fra Eurovision; hva en skuespiller måtte mene om dette, har objektivt sett like stor nyhetsverdi som brukt dasspapir.

Er ikke uten grunn at gammelmedia stadig taper terreng. Det er ikke uten grunn at det er plass til Document, Resett, Gjenstridig og det som er igjen av HRS etter at rasistene i ARS slo dem i hjel.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2024 at 10:10 PM, GP950mAh said:

Dette er ikke bortglemte artikler. Det er som sagt bare tøv og konspirasjonsteori å hevde det. Dette har blitt så grundig dekt av mediene som man kan forvente. Det er av liten interesse for nordmenn fleste at en liten interessegruppe protesterer i Tyskland, så man kan ikke forvente at dette skal være forsidestoff i mange uker.

https://www.nrk.no/nyheter/bonder-blokkerer-tyske-veier-1.16706363

https://www.nationen.no/tyske-bonder-protesterer-bondene-har-ikke-noe-alternativ/s/5-148-471673

https://www.gardsdrift.no/internasjonalt/store-protester-mot-landbrukskutt-i-tyskland/992245

https://inyheter.no/09/01/2024/bonder-protesterer-over-hele-tyskland-kuppfantaster-og-ekstremistiske-grupper/

NRK er en feed artikkel, altså på lik linje med en Tweet og ikke en fullstendig artikkel hvor man belyser situasjonen eller setter seg nøye inn i temaet. Altså et der og da tema, som bare dysses ned.
De andre anses for å være alternative medier med en mindre lesermasse.
Det er ikke nevnt i de 4 store; Vg, Dagbladet, Nettavisen og Aftenposten.

Her må du gjerne utdype hva en liten interessegruppe er. Vil ikke si en demonstrasjon som går over flere lokasjoner som Berlin, Hamburg, Hessen, Mecklenburg-Vorpommern osv med alt fra 500 til flere tusen per lokasjon (noen oppimot 10 000 stk) er "liten interessegruppe". 
https://www.tagesschau.de/inland/bauern-proteste-verkehr-montag-100.html
image.thumb.png.904aeb8617d9c0640b9e7c5ef5a402ec.png


Dette påvirker grenseoverganger til feks Polen og Nederland hvor det også har vært demonstrasjon dog i mindre omfang
https://legaartis.pl/blog/2024/01/12/zablokowane-przejscia-graniczne-z-polska-niemieccy-rolnicy-zablokowali-granice-z-polska/
https://www.dw.com/pl/niemieccy-rolnicy-grożą-kolejnymi-protestami/a-67941002
https://nos.nl/artikel/2504123-duitse-boeren-in-actie-ook-wegblokkades-bij-nederlandse-grens

Hvis du ser hvor mye som importeres av mat fra Tyskland, Nederland osv så vil dette påvirke oss og bør dermed være av interesse for folk flest.

Norske medier er generelt sensurert og hva som belyses er nøye plukket ut.
Temaer som ikke diskuteres, ikke er lov å kommentere (mange av dem) eller belyses er mange
Noen av de nyere sakene som du ikke hører noe av er blant annet:
- Sterkt økende antall døde og skadde etter Covid hjelpemidler generelt på verdensbasis
- At krigen i Ukraina ikke går særlig bra, og flere ønsker å ikke lenger gi støtte
- Liste over personer (pga offentligjøring av informasjon) som har vært en del av oppsettet rundt Epstein
- At Europa kjøper russisk olje via India for å omgå sine egne sanksjoner i vinterstid
- Store mengden kjendiser som bygger store bunkere på avsidesliggende lokasjoner
- At flere land i EU ønsker å opprettholde blokkaden av Ukrains korn pga kvalitet
- Loyd Austin har utført operasjon pga kreft og var borte fra jobben i flere dagen uten at det Hvite Hus og andre ble informert
- Svenske vindturbiner fryser og må varmes opp med alternativer for å kunne brukes i kulden
- Hertz bytter store deler av sin flåte av biler bort fra elektrisk og over til diesel/bensin i gitte lokasjoner
osv.. 

Ikke ofte jeg er enig Elon Musk, men ikke han heller forstår hvorfor noen fortsatt stoler på MSM (Main Stream Media).
Listen er lang og hvis man ikke leser alternative medier eller ser utover, så lever man i en ekstremt liten og komfortabel boble med stor uvitenhet om hva som skjer rundt enselv.

Endret av missbluebird
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HemmeligSpion skrev (1 time siden):

Er ikke uten grunn at gammelmedia stadig taper terreng. Det er ikke uten grunn at det er plass til Document, Resett, Gjenstridig og det som er igjen av HRS etter at rasistene i ARS slo dem i hjel.

Resett gikk jo konkurs? LOL.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missbluebird skrev (2 minutter siden):

Norske medier er generelt sensurert og hva som belyses er nøye plukket ut.
Temaer som ikke diskuteres, ikke er lov å kommentere eller belyses er:

Nei, de er ikke sensurert. Norge har en fri presse. Kutt ut feilinformasjon.

Sitat

Ikke ofte jeg er enig Elon Musk, men ikke han heller forstår hvorfor noen fortsatt stoler på MSM (Main Stream Media).
Listen er lang og hvis man ikke leser alternative medier eller ser utover, så lever man i en ekstremt liten og komfortabel boble med stor uvitenhet om hva som skjer rundt enselv.

Elon Musk er en sensurivrig løgner. Twitter er stort sett ren feilinformasjon fordi det lønner seg å lyve. Da tjener man penger.

Endret av jabx
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (17 timer siden):

Høyrevridde demonstranter bør ties ihjel, da de er en fare for demokratiet.

Du vil tie ihjel  halve det politiske spekteret??

demokratisk av deg...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 time siden):

Nei, de er ikke sensurert. Norge har en fri presse. Kutt ut feilinformasjon.

Elon Musk er en sensurivrig løgner. Twitter er stort sett ren feilinformasjon fordi det lønner seg å lyve. Da tjener man penger.

?? Vet du hva Twitter er egentlig? Tror du at Musk sitter og skriver alle innleggene selv? Eller hvem betaler hvem for de såkalte "løgnene"?

Det heter X nå forresten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...