Gå til innhold

Mest fornuftig og trene etter middag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis som trener hver morgen før frokost noe jeg ikke syns gir mening, men hvis man trener etter og ha spist middag så kan man brenne vekk ekstra kalorier, for da har man mat ifra frokost, lunsj og middag i magen noe og gå på, han har jo ikke det for alt han spiser iløpet av dagen blir jo liggende der til neste morgen?, så er det mer fornuftig og trene etter middag så spise et lav kalori kveldsmåltid?.

Anonymkode: 7ace1...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mest fornuftige er å trene når du har tid og kapasitet til det. Jeg fungerer og best på morgenen ifht trening, og har sjelden tid til det på ettermiddag og kveld. Kalori inn og kalori ut påvirkes ikke av når på døgnet du trener.

Anonymkode: 25381...7bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fornuftige er å finne sunnere motivasjon for trening enn kaloriforbrenning. 

Har man det er trening på tom mage en influenser-greie, ikke en idretts-greie. 

Anonymkode: ea9c1...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting å si NÅR på døgnet man spiser eller trener.

Det handler jo om regnestykket tilslutt. 

Anonymkode: 2e682...69f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren ved å trene "etter middag" er at kroppen bruker en den energi på å fordøye maten og at det kan stjele noe energi. Trener selv på tom mage om mårran før jobb og føler det funker best for meg. Går aldri tom for energi og føler meg aldri skrapsulten under treningen. 

Anonymkode: 18c5c...18f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha wow. Som AB litt lengre opp skriver - det har ingenting å si når på døgnet du trener dersom målet er å gå ned i vekt. Det fungerer IKKE slik at du brenner vekk ekstra kalorier fordi du har mer i magesekken etter middag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en kompis som trener hver morgen før frokost noe jeg ikke syns gir mening, men hvis man trener etter og ha spist middag så kan man brenne vekk ekstra kalorier, for da har man mat ifra frokost, lunsj og middag i magen noe og gå på, han har jo ikke det for alt han spiser iløpet av dagen blir jo liggende der til neste morgen?, så er det mer fornuftig og trene etter middag så spise et lav kalori kveldsmåltid?.

Anonymkode: 7ace1...98a

Det er ikke sånn det funker. Men personlig syns jeg det er best å trene med litt mat i magen. Jeg ville nok spist noe for å få vekk verste sulten etter jobb, kommet meg på trening og deretter spist middag. 

Jeg ville også, som noen andre her foreslår, lagt vekk kalorifokuset på trening. Sett deg noen prestasjonsmål. Det gjør trening mye mer gøy og givende. Det er bra for oss å ha noe å jobbe mot. Ha et bra kosthold, så vil vekta gå nedover. 

Endret av drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fungerer definitivt best på trening på morgenen. Før frokost. Finn noe som passer deg.

Anonymkode: c994a...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en kompis som trener hver morgen før frokost noe jeg ikke syns gir mening, men hvis man trener etter og ha spist middag så kan man brenne vekk ekstra kalorier, for da har man mat ifra frokost, lunsj og middag i magen noe og gå på, han har jo ikke det for alt han spiser iløpet av dagen blir jo liggende der til neste morgen?, så er det mer fornuftig og trene etter middag så spise et lav kalori kveldsmåltid?.

Anonymkode: 7ace1...98a

1. de fleste trener ikke bare for å forbrenne kalorier

2. det er nesten umulig å trene hardt med mye mat i magen, så nei det beste er å trene enten faste de eller bare spise noe lite ig lett, og så spise et skikkelig måltid etterpå.

3. har du hørt om å gå på do…?

Anonymkode: 462d1...3ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det mest fornuftige er å finne sunnere motivasjon for trening enn kaloriforbrenning. 

Har man det er trening på tom mage en influenser-greie, ikke en idretts-greie. 

Anonymkode: ea9c1...e21

Det siste avsnittet ditt er tull. Man kan hverken løpe veldig fort, hoppe høyt, krøller seg sammen, spinne rundt eller noe om man har stappfull mage. Å trene på tom mage er definitivt en idrettsgreie, men ikke en fasit - noen trener fastende, andre spiser et lett måltid, men har aldri hørt om en toppidrettsutøver som legger hovedøkta rett etter middag.

 

Første avsnitt har du helt rett i.

Anonymkode: 462d1...3ad

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener hver morgen fra 05-07, spiser ikke første måltid før lunsj på jobb klokka 11. Fungerer absolutt bedre for meg å trene på tom mage, der er da jeg setter personlige rekorder. Må jeg trene etter jobb så er jeg både daff og tom for energi.

Anonymkode: 9508e...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på morgenen før jeg spiser. Dette har jeg gjort i mange år nå og fungerer best for meg. Jeg kan da spise hva jeg vil resten av dagen, uten å legge på meg.

Om jeg trener etter middag går det ikke så veldig bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg trener hver morgen fra 05-07, spiser ikke første måltid før lunsj på jobb klokka 11. Fungerer absolutt bedre for meg å trene på tom mage, der er da jeg setter personlige rekorder. Må jeg trene etter jobb så er jeg både daff og tom for energi.

Anonymkode: 9508e...f1b

Samme her, uten tvil. Hvis jeg trener etter frokost, lunsj eller middag, har jeg en langt dårligere økt.

Treningsøktene føles mye lettere når jeg er på tom mage, samtidig som det er da jeg når nye rekorder.

Anonymkode: c2b5f...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts se motsatt på det. Når du trener så starter du bilen (kroppen), og du forbrenner så det du spiser etterpå på en bedre måte. Ergo er det lurt å trene før mat. 

Anonymkode: d770d...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har en kompis som trener hver morgen før frokost noe jeg ikke syns gir mening, men hvis man trener etter og ha spist middag så kan man brenne vekk ekstra kalorier, for da har man mat ifra frokost, lunsj og middag i magen noe og gå på, han har jo ikke det for alt han spiser iløpet av dagen blir jo liggende der til neste morgen?, så er det mer fornuftig og trene etter middag så spise et lav kalori kveldsmåltid?.

Anonymkode: 7ace1...98a

Trener når du kan gi Max ytelse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS, du kan ikke forbrenne en kalori som ligger i magesekken.

Anonymkode: d94cd...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...