Gå til innhold

Husker du i de VIRKELIGE gamle dagene da du brukte Discman?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da du var barn og hørte CD'er på discmanen din i baksete i familiebilen. Også HVER gang det var en liten hump eller ujevnhet i veien, så hakket musikken? Husker du det? Vi dro alltid på innenlandsferie og kjørte rundt på grusveier og krøtterstier og det som verre var. Da var det grusomt å bruke discman altså. Det var mer hakk enn musikk lol.

Det var harde tider i gamle dager azz 😌 Det er bedre nå med digitale musikkfiler og streaming. Dere unge i dag aner ikke hvor bra dere har det lol 😜

Anonymkode: 92446...0b5

La den i fanget eller på en pute, hakket aldri da den lå mykt

Anonymkode: 4149f...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husber både discman og walkman jeg. 

Anonymkode: e325f...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg hadde Minidisc. Den var så søt og kul. 

Anonymkode: 9b70e...f6b

Minidisc var et fantastisk konsept som dessverre fikk en dårligere skjebne enn den hadde fortjent. Den hadde lydkvaliteten til cd'en, enkeltheten til kassetter både med opptak og kopi, og var utrolig liten og kjekk.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer ubrukelig treningsutstyr skal man i hvertfall lete lenge etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg var 14 og hadde kjøpt meg kassettspiller. 

Den gikk jeg med på skulderen og spilte Slade med run, run away så høyt det bare gikk an 😀

Anonymkode: b7424...4ea

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discman og Walkman er Sony-dingser! Hvis dere eide en Panasonic eller Philips hadde dere ingen av delene. Er som å kalle alle MP3-spillere for iPod og alle smarttelefoner iPhone 😛 

Jeg hadde aldri en bærbar CD-spiller, delvis på grunn av pris og delvis den hakkeproblematikken. Brukte kassettspiller helt til jeg byttet den ut med en Minidisc-spiller.

Anonymkode: 3bcac...ba3

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler fortsatt vinyl jeg :)

Anonymkode: 4a106...435

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2024 at 3:07 PM, AnonymBruker said:

Husker jeg var 14 og hadde kjøpt meg kassettspiller. 

Den gikk jeg med på skulderen og spilte Slade med run, run away så høyt det bare gikk an 😀

Anonymkode: b7424...4ea

Ghettoblaster, elsket det. Gjerne så stor som man orket å bære. 

Anonymkode: dfef6...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2024 at 2:06 PM, AnonymBruker said:

Da du var barn og hørte CD'er på discmanen din i baksete i familiebilen. Også HVER gang det var en liten hump eller ujevnhet i veien, så hakket musikken? Husker du det? Vi dro alltid på innenlandsferie og kjørte rundt på grusveier og krøtterstier og det som verre var. Da var det grusomt å bruke discman altså. Det var mer hakk enn musikk lol.

Det var harde tider i gamle dager azz 😌 Det er bedre nå med digitale musikkfiler og streaming. Dere unge i dag aner ikke hvor bra dere har det lol 😜

Anonymkode: 92446...0b5

Discman? Jeg husker det kom og var et lite helvete å bruke frem til de fikk anti-skip (minne som lagret noen sekunder forover). Men at det var i gamle dager vet jeg ikke helt. Fikk walkman som syv-åtte åring, DET var stort for meg den gang. Og jeg er jo ikke engang gammel!

Anonymkode: 04871...2e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 14.06):

Da du var barn og hørte CD'er på discmanen din i baksete i familiebilen. Også HVER gang det var en liten hump eller ujevnhet i veien, så hakket musikken? Husker du det? Vi dro alltid på innenlandsferie og kjørte rundt på grusveier og krøtterstier og det som verre var. Da var det grusomt å bruke discman altså. Det var mer hakk enn musikk lol.

Det var harde tider i gamle dager azz 😌 Det er bedre nå med digitale musikkfiler og streaming. Dere unge i dag aner ikke hvor bra dere har det lol 😜

Anonymkode: 92446...0b5

Jeg husker at jeg hadde walkman med kassetter. Det var tider det hehe

Litt annen verden nå med streaming løsninger. Cd og vinylplater finnes jo enda, men discman tror jeg ikke man lenger får kjøpt.Kanskje brukt. 🙂

Anonymkode: 23981...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at jeg hadde donkey kong spillemaskin hehe

Long time ago 🙂

Anonymkode: 23981...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremdeles discman og en diger radio kassett/cd-spiller som fremdeles funker!  Har fremdeles cd’er og! 

Anonymkode: 5b073...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 14.06):

Da du var barn og hørte CD'er på discmanen din i baksete i familiebilen. Også HVER gang det var en liten hump eller ujevnhet i veien, så hakket musikken? Husker du det? Vi dro alltid på innenlandsferie og kjørte rundt på grusveier og krøtterstier og det som verre var. Da var det grusomt å bruke discman altså. Det var mer hakk enn musikk lol.

Det var harde tider i gamle dager azz 😌 Det er bedre nå med digitale musikkfiler og streaming. Dere unge i dag aner ikke hvor bra dere har det lol 😜

Anonymkode: 92446...0b5

Jeg hadde walkman, så gammel er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 14.10):

Dette er jo bare 25 år siden, så dette er ikke lenge siden. 

Anonymkode: 0ecb7...c25

Et kvart århundre er gammelt. 

Anonymkode: 3791f...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde både walkman og discman. Ikke nok med at discman hakket ved hver lille bevegelse, men en måtte jo alltid ha med seg en pakke batterier i tilegg 😅

Anonymkode: cd911...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver som om det var 100år siden 😅 jeg var ung tenåring da, ikke akkurat vanskelig å huske. De aller beste klarte å redusere hakking litt, men skulle man trene samtidig, så var det fortsatt bare walkman som gjaldt, inntil jeg kjøpte minidisc, som jeg likte veldig godt, inntill mp3 kom 

Anonymkode: b6d81...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...