Gå til innhold

Breivik lever bedre enn mange uskyldige i Norge.


Mr.Anon

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JQ0L3b/breivik-mot-staten-i-dag-starter-rettssaken

Om dere ser videoen lenger nede i artikkelen: Slik soner Breivik i fengsel. Er det rettferdig at han skal få ha det så luksus? Ikke faen om den mannen lider, det har jeg ingen tro på.

Han har ett bedre husstand enn mange av lavtlønnede Norsk befolkning. Er det sånn det skal bli? At man må ty til kriminalitet for å bli tatt vare på her i landet? 

Hvorfor er det sånn at vi i Norge er så mentalt tilbakestående at vi syns at dette her er greit? 

Dette er ett stort hån mot alle ofre og etterlatte!!

Endret av Mr.Anon
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, Breivik har noe som vanskelig kan la seg måle, og det er frihet. Og i Breivik sitt tilfelle, vil det si at han skal dø sånn, uten å noensinne kjenne sola i ansiktet igjen, gress under føttene, nyte et glass på verandaen osv.

Det er noe som heter menneskerettigheter og det må vi som et sivilisert land følge. Tror ikke så veldig mange lavtlønnede ville byttet bort resten av livet i fengsel med sitt liv. 

Når det er sagt, skulle jeg ønske han hadde blitt skutt på Utøya, så hadde vi sluppet å se trynet hans annen hvert år i media. Og ikke minst brukt millioner på millioner for å oppbevare et sånt avskum. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet Caroline skrev (1 minutt siden):

Vel, Breivik har noe som vanskelig kan la seg måle, og det er frihet. Og i Breivik sitt tilfelle, vil det si at han skal dø sånn, uten å noensinne kjenne sola i ansiktet igjen, gress under føttene, nyte et glass på verandaen osv.

Det er noe som heter menneskerettigheter og det må vi som et sivilisert land følge. Tror ikke så veldig mange lavtlønnede ville byttet bort resten av livet i fengsel med sitt liv. 

Når det er sagt, skulle jeg ønske han hadde blitt skutt på Utøya, så hadde vi sluppet å se trynet hans annen hvert år i media. Og ikke minst brukt millioner på millioner for å oppbevare et sånt avskum. 

Enig, men fikk han ikke bare 21 år som er høyest straffedom i Norge? Så han kommer vel ut igjen en gang uansett da og får oppleve de her tingene i gammel alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet Caroline skrev (1 minutt siden):

Vel, Breivik har noe som vanskelig kan la seg måle, og det er frihet. Og i Breivik sitt tilfelle, vil det si at han skal dø sånn, uten å noensinne kjenne sola i ansiktet igjen, gress under føttene, nyte et glass på verandaen osv.

Det er noe som heter menneskerettigheter og det må vi som et sivilisert land følge. Tror ikke så veldig mange lavtlønnede ville byttet bort resten av livet i fengsel med sitt liv. 

Når det er sagt, skulle jeg ønske han hadde blitt skutt på Utøya, så hadde vi sluppet å se trynet hans annen hvert år i media. Og ikke minst brukt millioner på millioner for å oppbevare et sånt avskum. 

Han fortjener å aldri kjenne gresset under føttene sine, nyte et glass på verandaen eller kjenne solen på kroppen, og vi skattebetalere fortjener å slippe å betale for hans soning, for den koster samfunnet.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Anon skrev (Akkurat nå):

Enig, men fikk han ikke bare 21 år som er høyest straffedom i Norge? Så han kommer vel ut igjen en gang uansett da og får oppleve de her tingene i gammel alder.

Nei, ikke med forvaringsdom. I beste fall, blir han gammel og dør i fengsel. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Han fortjener å aldri kjenne gresset under føttene sine, nyte et glass på verandaen eller kjenne solen på kroppen, og vi skattebetalere fortjener å slippe å betale for hans soning, for den koster samfunnet.

Helt enig. 

Det enkleste og billigste for Norge, hadde jo vært om noen drepte han, eller om han tok sitt eget liv. 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mr.Anon skrev (3 minutter siden):

Enig, men fikk han ikke bare 21 år som er høyest straffedom i Norge? Så han kommer vel ut igjen en gang uansett da og får oppleve de her tingene i gammel alder.

Han kan umulig slippes løs igjen etter det han har gjort

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Anon skrev (39 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JQ0L3b/breivik-mot-staten-i-dag-starter-rettssaken

Om dere ser videoen lenger nede i artikkelen: Slik soner Breivik i fengsel. Er det rettferdig at han skal få ha det så luksus? Ikke faen om den mannen lider, det har jeg ingen tro på.

Han har ett bedre husstand enn mange av lavtlønnede Norsk befolkning. Er det sånn det skal bli? At man må ty til kriminalitet for å bli tatt vare på her i landet? 

Hvorfor er det sånn at vi i Norge er så mentalt tilbakestående at vi syns at dette her er greit? 

Dette er ett stort hån mot alle ofre og etterlatte!!

Ja, han har luksus og høy standard i fengsel. Ja, det er mange helt vanlige folk som har verre omgivelser enn det. 

Nei, jeg tror ikke han lider på grunn av det, men jeg kan se argumentet med å skape mellommenneskelige relasjoner og at han kanskje føler seg ensom store deler av tiden. Sånn sett kan jeg delvis forstå argumentasjonen.

Samtidig må det tas hensyn til andres sikkerhet og ikke minst hans egen. Hva om noen prøver å drepe ham i fengsel? Da vil han saksøke staten og kreve erstatning fordi fengselet ikke har tilrettelagt for hans sikkerhet. Hva om han påvirker flere å følge hans spor? Da dør flere uskyldige. 

Så det er ikke lett å balansere her. Jeg leste et sted at han ønsker seg damebesøk for å gjøre noen gravid og videreføre den ariske rasen. Hadde han sagt at han har lyst å bli far og ha tilknytning til eget barn eller noe i den retning, ville man kaaaanskje i teorien hatt litt mer forståelse. Men å gjøre en dame gravid for å videreføre den ariske rasen ..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Anon skrev (11 timer siden):

Enig, men fikk han ikke bare 21 år som er høyest straffedom i Norge? Så han kommer vel ut igjen en gang uansett da og får oppleve de her tingene i gammel alder.

Han kommer aldri til å slippe ut i igjen i det norske samfunnet. Så og si hele Norge vet hvem han er og jeg kan nesten garantere deg at om det mot formodning skulle skje, så overlever han nok neppe særlig lenge. Det er mer enn nok folk som ønsker hodet hans på et fat..... 

I tillegg er det mange pårørende som også skal taes hensyn til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lever bedre (tryggere) inne i buret enn utenfor.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Anon skrev (11 timer siden):

Enig, men fikk han ikke bare 21 år som er høyest straffedom i Norge? Så han kommer vel ut igjen en gang uansett da og får oppleve de her tingene i gammel alder.

Kommer ut en gang? Tipper ikke  han får  føle lenge på det.  Det mangler ikke på folk som er ute etter han for å si det sånn.  Jeg mistet selv nesten broren min på Utøya og da kan du bare tenkte deg hva de som faktisk mistet sine føler. Skal ikke undervurdere hatet til påreørende til nesten 100 mennesker. Dessuten har B gjengen i Oslo satt en pris på hodet hans og jeg tror de holder ord på akkurat det.

At han er buret inne er til syvende og sist hans eget beste, selv om jeg helst hadde sett at han ikke eksisterer 

Endret av Laraa
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan trodde han egentlig livet i fengsel kom til å bli etter at han drepte 77 mennesker?

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriftet han ikke navn til Fjotolf Hansen i 2017 og ønsker å bli kalt det fremfor AAB?

Endret av Tough cookie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi masseimporterer dritt fra USA, men den eneste fornuftige tingen de har - dødsstraff, nei det gidder vi ikke. ABB burde bli forsøkskanin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mobberne får bli på skolen, i mens mobbeofferene og familiene må flytte til annen kommune og skole. Sånn er det dessverre. Her tar vi godt vare på de som ødelegger for andre. Og sånn vil det bli helt til folket våkner opp av egotrippen sin og begynner å stemme noe annet enn de etablerte partiene som ikke vil endre på noen ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tough cookie skrev (10 timer siden):

Skriftet han ikke navn til Fjotolf Hansen i 2017 og ønsker å bli kalt det fremfor AAB?

Jo, og sjelden har vel et navn vært mer passende 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjotolf oppbevares i fengsel frem til han dør, han kommer aldri til å slippe ut igjen. Det geniale med opplegget han er under nå er at han sakte, men sikkert blir ennå mer sprøyte gal enn han allerede var. Fra rettsaken som går nå; Fjotolf mente han kan møte nye folk under falskt navn på Tinder. Fjotolf ville ha hund, geit eller minigris på cellen (fikk fugl).

Det er for Fjotolf antagelig en strengere straff at han får smake avsondring fra all ikke-profesjonell menneskelig kontakt i førti år til fremfor 20k volt i pappen.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...