Gå til innhold

Hva har du trent i dag?

Gjest Anonvm

Anbefalte innlegg

Gjest Blåmonster
Blyana skrev (28 minutter siden):

Haha skulle stå 50 minutter🤭

Ah skjønner 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sandum.PT skrev (5 timer siden):

Ukesoppdatering fra meg :)

Walk & Work som jeg har begynt å kalle det:

Ukestall
Uke Kalorier Kilometer Tid
8 3389 kcal 33.9 km 10 t 57 min
9 5792 kcal 55.7 km 13 t 55 min
10 3433 kcal 33.0 km 8 t 15 min
11 2740 kcal 26.3 km 6 t 35 min

Uke 11 er work in progress åpenbart. Er nå oppe i 10 uker streak, inne i min 11., på rehab hofter + skuldre og pullups. Jeg har endret litt etter at jeg fikk Norse-maskinen, så pullups er nå pullups/styrke. Jeg har klart å klemme inn 3 fullkroppsøkter per uke og tar da pullups de to andre dagene. Tross at jeg har gått ned i volum og frekvens på pullups og fortsatt bare tar 1 sett (nå 2x per uke), har jeg fått god fremgang. Er oppe i 4, nesten 5 reps med 22,5 kg og tenker det blir økning til 25 kg neste uke. Gleder meg til å komme over 30 kg, for der er det en god stund siden jeg har vært.

Vektmessig er det solid nedgang (som også forklarer litt av fremgang på pullups). Morsomt å se markeringene som begynner å komme frem på muskler som har vært skjult under et lag med fett i mange år. Jeg visste at jeg hadde noe der, men har ikke sett det skikkelig på sikkert 7 - 8 år. Ikke at det er det viktigste, men det er en morsom ekstern motivasjon om ikke annet.

Matmessig går det veldig fint nå. Jeg spiser jevnt, har gode lunsjgryter som jeg mekker opp for hele arbeidsuka som inkluderer rent kjøtt, bønner og linser, grønnsaker, spinat osv. Men GUD FORBY at jeg har noen marinader som er UlTrAPROssESerte oppi der 😱😱😱 Det gjør smaken digg, og det utgjør en så liten del av mitt daglige inntak at jeg holder meg til Pareto-prinsippet her, som med det meste annet.

Det som er så digg er at når jeg brenner av meg mellom 3000 og 6000 kalorier per (arbeids)-uke, så er det 3000 - 6000 kalorier MER JEG KAN SPISE for å oppnå de samme resultatene. Det gjør at jeg ikke er spesielt sulten.

En annen ting jeg merker er at denne lavintensitetsgangen i flere timer daglig regulerer apetitten min veldig bra. Mange snakker om at de blir mer sulten osv., men jeg finner at jeg ikke har noe søtsug eller sug etter potetgull og snacks som jeg pleier å ha, og at jeg opplever mer "magesult" enn "munnsult" og "hjertesult" eller hva man kaller det.

Så dette går veldig bra og jeg er i rute :D 

Blir gira av at dere poster treningsplan / matplanter osv. utrolig gøy med innsyn. Håper flere slenger seg på.

Anonymkode: 0d552...5fc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba, 60 minutter. Ble klissvåt av svette haha. Ellers har det vært mye styrke denne uka, + Love 2 dance som ikke var noe gøy. En styrkeøkt på fredag + yoga på lørdag. 

Anonymkode: 6e079...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas andre styrkeøkt bestående av

Oppvarming: Hofteåpner, tre nåla, squat to stand

Frontbøy + pull ups + push ups

Push press + Splittbøy + renegade row 

RDLs + L-sitt + håndstående

(+Gåing til og fra, rett under en time totalt)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trippel i dag, først en time corebar med høy puls, også les mills core (tror det var 30 eller 45) og til slutt 45 min stretching og mobilitet (yoga ville jeg kalt det). 
-Vilja 

Anonymkode: fb44c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går trente jeg styrke i en time. Apparater + kettlebell. Varmet opp på sykkel inne ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåmonster
CrazyCatLady2500 skrev (59 minutter siden):

I går trente jeg styrke i en time. Apparater + kettlebell. Varmet opp på sykkel inne ☺️ 

Man får gjort mye med kettlebell💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas første løpetur: 1t 24min og 17,5 km. Sone 2-3, under terskel. Opplevdes tyngre enn det pleier, men det var forventet.

løp 55km fordelt på tre økter sist uke, så denne uka blir det kun to løpeøkter, rett og slett holde igjen for å unngå belastningsskader (har tidligere hatt plantar fascitt i begge føttene, samt tretthetsbrudd og dette må jeg fremdeles ta hensyn til), og for å gi kroppen mulighet til å restituere. Har en travel uke, så det passer egentlig veldig fint å redusere litt på treningsmengden og bygge overskudd. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klatring. Følte meg svak og pysete i starten, men endte opp med å ha en god økt.

Anonymkode: a617d...6b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time pulsstep også en time høy puls dans. Var relativt dau i dag på første timen, veldig lite å gi, men fikk masse energi av time to heldigvis! 
-Vilja

Anonymkode: fb44c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (18 timer siden):

Man får gjort mye med kettlebell💪

Absolutt! Mest effektive jeg har prøvd, for å bygge muskler og bli smalere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble det 45 minutter step aerobic. ☺️ Høyt tempo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Det enkle er det beste!, hver gang jeg kjører støtte øvelser så får jeg en slags angst for å trene økten etter, en følelse av å gjort litt for mye, må jeg virkelig gjøre alt dette igjen? 🫨 

det skjer igjen og igjen, den lille halvtimen etter Baseløftene er ikke vært det for min del, jeg gjør mine baseløft og takker ja til mine 90% av optimal framgang, ja takk! 🙃.  

(eneste unntak er skadeforebyggende arbeid som jeg baker inn i oppvarming)

Jeg kjenner dere ikke, men merker jeg liker dette lille trenings samfunnet, gir meg det lille ekstra å vite jeg skal holde dere oppdatert!

dagens økt:

1. pullups med strikk vanskelig å definer vekt, 5x5. Veier 104 kg så blir strikk en liten tid til, jobber meg lengre og lengre ned, allså strikken blir plassert lengre og lengre unna pullups stangen. Er dårlig på å forklare om ønskelig poster jeg bilde av pullups oppsette.

2. trapbar med lave håndtak ❤️❤️ 133 kg  3x5 reps  ( 5 min pause tid )

3. benkpress m bein på benken ( 90 sec- 2 min pause)

60x10 , 67,5 x8 , 72.5 x 6 - dropp sett 60 x8 - dropp sett 40 x utmattelse ( sliter med å telle etter 10 reps)  

noen tanker videre: 

når jeg endelig kan kjøre arbeid setts  med kroppsvekt i pullups, så kan jeg se at det å bare øke 1-2 kg i belte vil bli et problem, jeg går i periode på kreatin, jeg spiser  variabelt å noen ganger er det mere vann i kroppen etter helg med mye kos😅 så jeg tenker….

Siden jeg trener hjemme, så går jeg på vekten rett før jeg skal trene, jeg vil logge pullups med total vekt( kroppsvekt + belte)  så jeg vil juster vekten i belte opp  og ned, slik at 104 kg blir til akkurat 105kg 106-107-108 osv. dette må være måte å gjøre det på.  Jeg kan øke med så lite som 0,25 kg da jeg har Micro vekter. 

jeg er så lei strikk, men forsetter en stund til, parker ego! En dag er det 5 ere med 20 kg i belte og 100 kg kroppsvekt💪

heng dere på å loggfør treningen. 

Endret av Blåmonster
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåmonster skrev (4 minutter siden):

Det enkle er det beste!, hver gang jeg kjører støtte øvelser så får jeg en slags angst for å trene økten etter, en følelse av å gjort litt for mye, må jeg virkelig gjøre alt dette igjen? 🫨 

det skjer igjen og igjen, den lille halvtimen etter Baseløftene er ikke vært det for min del, jeg gjør mine baseløft og takker ja til mine 90% av optimal framgang, ja takk! 🙃.  

(eneste unntak er skadeforebyggende arbeid som jeg baker inn i oppvarming)

Jeg kjenner dere ikke, men merker jeg liker dette lille trenings samfunnet, gir meg det lille ekstra å vite jeg skal holde dere oppdatert!

dagens økt:

1. pullups med strikk vanskelig å definer vekt, 5x5. Veier 104 kg så blir strikk en liten tid til, jobber meg lengre og lengre ned, allså strikken blir plassert lengre og lengre unna pullups stangen. Er dårlig på å forklare om ønskelig poster jeg bilde av pullups oppsette.

2. trapbar med lave håndtak ❤️❤️ 133 kg  3x5 reps  ( 5 min pause tid )

3. benkpress m bein på benken ( 90 sec- 2 min pause)

60x10 , 67,5 x8 , 72.5 x 6 - dropp sett 60 x8 - dropp sett 40 x utmattelse ( sliter med å telle etter 10 reps)  

noen tanker videre: 

når jeg endelig kan kjøre arbeid setts  med kroppsvekt i pullups, så kan jeg se at det å bare øke 1-2 kg i belte vil bli et problem, jeg går i periode på kreatin, jeg spiser  variabelt å noen ganger er det mere vann i kroppen etter helg med mye kos😅 så jeg tenker….

Siden jeg trener hjemme, så går jeg på vekten rett før jeg skal trene, jeg vil logge pullups med total vekt( kroppsvekt + belte)  så jeg vil juster vekten i belte opp  og ned, slik at 104 kg blir til akkurat 105kg 106-107-108 osv. dette må være måte å gjøre det på.  Jeg kan øke med så lite som 0,25 kg da jeg har Micro vekter. 

jeg er så lei strikk, men forsetter en stund til, parker ego! En dag er det 5 ere med 20 kg i belte og 100 kg kroppsvekt💪

heng dere på å loggfør treningen. 

Stå på, blir snart kroppsvekt på deg, og det høres ut som en systematisk måte å logge pullups på. Personlig gidder jeg ikke, da en halv liter inntatt vann kontra svette osv. blablabla vil påvirke. Og jeg er på vektnedgang, så jeg følger rett og slett bare relativ styrke der. Målet er å legge på masse vekter over tid, og om jeg klarer å legge på 10 kg fordi jeg har blitt 10 kg lettere så henger jeg meg ikke opp i at jeg "teknisk sett" ikke har blitt sterkere 😄

Fordi jeg har jo blitt sterkere relativt sett. På samme måte som å gå ned 10 kg gir deg høyere VO2-maks uavhengig av faktisk høyere literopptak, og du blir en bedre løper, så prestasjonen er bedre. Nå vil jo ikke dette gi positivt utslag i en øvelse som benkpress, men det gjør jo det i pullups og andre relative øvelser.

Men, tenker du å gjøre det samme for trap-bar osv. også da? Er jo kroppsvekt med der i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
Sandum.PT skrev (29 minutter siden):

Stå på, blir snart kroppsvekt på deg, og det høres ut som en systematisk måte å logge pullups på. Personlig gidder jeg ikke, da en halv liter inntatt vann kontra svette osv. blablabla vil påvirke. Og jeg er på vektnedgang, så jeg følger rett og slett bare relativ styrke der. Målet er å legge på masse vekter over tid, og om jeg klarer å legge på 10 kg fordi jeg har blitt 10 kg lettere så henger jeg meg ikke opp i at jeg "teknisk sett" ikke har blitt sterkere 😄

Fordi jeg har jo blitt sterkere relativt sett. På samme måte som å gå ned 10 kg gir deg høyere VO2-maks uavhengig av faktisk høyere literopptak, og du blir en bedre løper, så prestasjonen er bedre. Nå vil jo ikke dette gi positivt utslag i en øvelse som benkpress, men det gjør jo det i pullups og andre relative øvelser.

Men, tenker du å gjøre det samme for trap-bar osv. også da? Er jo kroppsvekt med der i tillegg!

Blir kun pullups, da jeg merker jeg svinger 2-3 kg i kroppsvekt, den eneste grunne er at det er den øvelsen jeg sliter mest med. Så ønsker å ha noe veldig nøyaktig å forholde meg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chest, back, rear delts. Har kun manualer, men et stort utvalg, så føler jeg får mye ut av øktene.

Anonymkode: 04793...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trugetur i snøen på nærmere fem km, flatt terreng men tungt likevel. Det sies at en halvtimes trugegange tilsvarer en time jogging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
CrazyCatLady2500 skrev (41 minutter siden):

Trugetur i snøen på nærmere fem km, flatt terreng men tungt likevel. Det sies at en halvtimes trugegange tilsvarer en time jogging. 

Konge ! 👊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging på mølle, 20 min. Så styrke bein!

Knebøy

Strak mark

Beinpress/Hengende kneløft

Hip-thrust

Glute kickbacks/Situps med vekt

God helg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (19 minutter siden):

Jogging på mølle, 20 min. Så styrke bein!

Knebøy

Strak mark

Beinpress/Hengende kneløft

Hip-thrust

Glute kickbacks/Situps med vekt

God helg :D 

Så ut som bra øvelser, trener du Lowbar elle High bar knebøy? Autoreguler du sett og reps? 

Anonymkode: 0d552...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...